۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حضور زائران کشور آذربایجان در نجف/ افتخار به مرجع تقلیدی رهبر انقلاب
کد خبر: ۳۳۱۴۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۴ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

طی کردن هزاران کیلومتر به عشق امام حسین

حضور زائران کشور آذربایجان در نجف/ افتخار به مرجع تقلیدی رهبر انقلاب

کاروان زائران امام حسین از کشور آذربایجان وارد نجف شدند و در پیاده روی اربعین شرکت کردند.

حضور زائران کشور آذربایجان در نجف/ افتخار به مرجع تقلیدی رهبر انقلاب
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، حکایت حضور هر زائر اربعین می‌تواند سوژه مناسب برای رسانه‌ها باشد، هر 20 میلیون زائری که در مراسم اربعین حضور پیدا می‌کنند، حرف‌ها و صحبت‌های شنیدنی دارند.

زبان مشترک همه زائران وحدت کشورهای اسلامی دلدادگی به امام حسین(ع) هست و همه در این وادی پر از نور تلاش دارند که خودشان را به ائمه اطهار نزدیک کنند.

در طریق الحسین شاهد حضور اقشار مختلف مردم از اقصی نقاط جهان هستیم و همه ملیت‌ها تلاش دارند، با پرچم کشور خودشان اما زیر بیرق امام حسین(ع) قرار بگیرند و حضور در مراسم اربعین را افتخاری برای خودشان تلقی کرده و این حضور را بزرگترین سرمایه معنوی تلقی می‌کنند.

امام حسین (ع) رمز وحدت مسلمانان جهان است و شوق حسینی شدن تعدادی زیادی از زائران اهل کشور آذربایجان را به نجف اشرف رسانده و قرار است در روزهای آینده مراسم معنوی اربعین حسینی را آغاز کنند.

زائران اهل آذربایجان پس از هفت روز حرکت با اتوبوس، روز گذشته وارد نجف اشرف شده‌اند و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، از دلداگی خویش به امام حسین(ع) صحبت به میان آوردند.

از نوع رفتارشان مشخص بود که برای اولین بار نیست که در مراسم اربعین حضور دارند، سر گفت‌وگو را که باز کردیم به سومین حضور خویش در مراسم پیاده روی اربعین اشاره کردند.

گروه 50 نفر اهل کشور آذربایجان از زنان و مردان مسلمان، به سختی‌هایی که در مسیر داشتند و خرابی وسلیه نقلیه اشاره کردند، اما وقتی به اسم امام حسین(ع) که رسیدن،د با لهجه شیرین ترکی می‌گفتند، سنه قربان یا حسین(ع)، فدای تو یا حسین.

شیعه بودن را برای خودشان افتخار قلمداد کرده و ذوق حضور سومین بار در این مراسم را نمی‌توانستند پنهان کنند.

ارادت خاص خودشان را به امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی اعلام کردند و بیان کردند: امام خمینی راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی مجتهد ما هستند و به این امر افتخار می‌کنیم.

نکته حائر اهمیتی که این گروه از آذربایجان به آن اشاره کردند، بحث گسترش فرهنگ مهدویت مراسم اربعین بود که اعلام کردند که بچه‌های خودمان را هم در این مراسم همراه آوردیم که فرهنگ به نسل‌های بعدی هم منتقل شود.
انتهای پیام/7003 

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان