۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها/ سامانه بارشی جدید وارد قزوین می‌شود
کد خبر: ۳۳۱۴۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۳ ساعت: ۱۲:۵۸ ↗ لینک کوتاه

کارشناس هواشناسی استان هشدار داد:

احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها/ سامانه بارشی جدید وارد قزوین می‌شود

کارشناس هواشناسی قزوین از ورود سامانه بارشی جدید به این استان خبر داد.

احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها/ سامانه بارشی جدید وارد قزوین می‌شود
مهدی آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان قزوین اظهار کرد: بر اساس اخرین نقشه‌های پیش‌یابی روزهای جمعه و شنبه منطقه تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد که پیامد ان در بعضی ساعات بارش باران، رعدوبرق و وزش باد لحظه‌ای است.
وی افزود: عمده فعالیت این سامانه بارشی ظهر جمعه تا ظهر شنبه پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین شنبه تقویت زبانه‌های پرفشار را داریم که به تدریج باعث شمالی شدن جریانات هوا شده و وزش بادهای شمالی را در پی دارد و به دنبال آن کاهش محسوس دما و در ارتفاعات استان پدیده مه پیش‌بینی می‌شود.

قله‌های استان برفی می‌شود

کارشناس هواشناسی استان قزوین ادامه داد: روز یکشنبه جو استان نسبتا ناپایدار است که باعث می‌شود در پاره‌ای از مناطق استان رگبار باران داشته باشیم و با توجه به کاهش دما در قله‌های استان هم بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: با توجه به این وضعیت جوی، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی به دلیل بارش باران و پدیده مه وجود دارد که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

هوای قزوین سرد می‌شود

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: کاهش دمای بین ۸تا۱۲ درجه سلسیوسی را برای هفته آینده پیش‌بینی می‌کنیم.

وی یادآور شد: بامداد امروز دمای شهرستان اوج ۹درجه سلسیوس بوده و روز گذشته رازمیان حداکثر به ۲۷درجه سلسیوس رسیده و دمای قزوین هم بین ۱۱و ۲۵ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان