۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین زنان مربیان جامعه و تربیت کنندگان نسل‌های آینده هستند
کد خبر: ۳۳۱۴۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۳ ساعت: ۸:۵۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

زنان مربیان جامعه و تربیت کنندگان نسل‌های آینده هستند

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اینکه زنان مربیان جامعه و تربیت کنندگان نسل‌های آینده هستند؛ گفت: حجاب همانند صدفی است که از عفت نگهداری می‌کند و با حجاب شخصیت زن یک شخصیت والایی خواهد بود.

 زنان مربیان جامعه و تربیت کنندگان نسل‌های آینده هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، حجت الاسلام قدرتی در اولین نشست با بانوان شاغل در دادگستری استان که صبح امروز(پنج‌شنبه) در سالن عدالت دادگستری کل برگزار شد، گفت: انسان ذاتا خیرخواه است و از نیکی، خوبی، سعادت و ارزش‌های اخلاقی خشنود می‌شود و فطرتا خواهان رستگاری است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: نسخه بی بدیل نجات بشری و هدایت گر انسان بدون شک قرآن است زیرا در تمامی زمینه‌های زندگی بشری اعم از اقتصادی، اجتماعی، فردی و خانوادگی راهگشا است و انسان اگر بخواهد به سعادت دنیوی و اخروی برسد باید به قرآن برگردد.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: اگر ما خودمان را به قرآن و معارف دینی عرضه نکنیم و به این باور نرسیم که صلاح و سداد ما هم در زندگی فردی و هم در زندگی خانوادگی و اجتماعی در توجه به قرآن و آموزه‌های دینی است یقینا دچار خسران شده‌ایم.
وی تاکید کرد: کار فرهنگی یک کار زمان بر است و نیاز به صبر و حوصله دارد و ما باید به دنبال این باشیم که با کار فرهنگی باورهای دینی و آموزه‌های اسلامی که بر گرفته از قرآن کریم و اهل بیت است در بین جامعه و خصوصا نسل جوان تعمیق دهیم زیرا خصوصیات اخلاقی و رفتاری افراد متفاوت است و باید با انجام کار طولانی به دنبال رسیدن به اهداف باشیم چرا که کار مقطعی بی‌ نتیجه است.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به این که زنان در هدایت خانواده، جامعه و محیط کار نقش بسزایی دارند، خاطرنشان کرد: زنان نیمی ازجمعیت کشور ما را تشکیل می دهند به همین خاطر زنان را باید مربیان جامعه وتربیت کنندگان مردان و نسل های آینده بدانیم.

این مقام قضایی استان اظهار کرد: زنان موتورمحرک جامعه هستند و آنجایی که جامعه دچار غفلت شد بی‌شک زنان جامعه از وظایف خود غافل شده‌اند و زنان باید به این باور برسند که نقش آنان در سرنوشت جامعه اسلامی بسیار تاثیرگذار است.

رئیس کل دادگستری قزوین در ادامه یادآور شد: حجاب قبل از اسلام نیز دارای ارزش بوده و در قرآن کریم خداوند در چندین آیه به حفظ حجاب اشاره فرموده است و اگر ما گوهر حجاب و عفاف را گرامی بداریم از خطا و لغزش مصون خواهیم بود.

وی تاکید کرد: باید مراقب باشیم که بدحجابی جای حجاب را در جامعه نگیرد و خدا نکند که غفلت کنیم تا حجاب مورد غفلت قرار گیرد چون حجاب همانند صدفی است که از عفت نگهداری می‌کند و با حجاب شخصیت زن یک شخصیت والایی خواهد بود.

حجت الاسلام قدرتی به اهداف شوم دشمنان اسلام اشاره کرد و افزود: تمام تلاش استکبار جهانی و دشمنان نظام اسلامی برای نابود و متزلزل کردن بنیان و کانون‌ گرم خانواده است و لازم است که ما به این موضوع آگاه باشیم و نقش زنان در خانواده به عنوان رکن اصلی در خنثی کردن این هدف شوم دشمن بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه بیان کرد: زندگی ما باید بر پایه زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) بنا شود زیرا پیوند آنان یک پیوند معمولي نبود بلكه در حقيقت بزرگترين كلاس تربيتي در اسلام بود و رفتار و برخورد این دو با یکدیگر در امر شوهرداري درس بزرگي براي زنان امت اسلامی است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان بیان کرد: زنان به خاطر روحیه ظریفی که دارند قطعا معارف اسلامی و آموزه‌های دینی در آنان اثرگذارتر است از این رو با بهره گیری از این معارف می‌توانند در جهت تحقق عدالت اجتماعی گام‌های اثرگذاری بردارند و بانوان شاغل در دادگستری به خاطر داشتن همین روحیه می‌توانند در جهت احقاق حق و ایجاد صلح و سازش میان افراد جامعه تاثیر بسزایی داشته باشند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان