۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اختصاص ۳۰درصد هزینه عمرانی به روستاها
کد خبر: ۳۳۱۴۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲ ساعت: ۱۱:۲ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استانداری قزوین اعلام کرد:

اختصاص ۳۰درصد هزینه عمرانی به روستاها

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: نزدیک به ۱۰۰میلیارد تومان در بخش عمرانی و فرهنگی روستاها هزینه شده که این هزینه‌ها با توجه به نسبت جمعیت روستا و شهر توزیع شده و به سقف ۳۰درصد رسیده است.

اختصاص ۳۰درصد هزینه عمرانی به روستاها
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین پیش از ظهر امروز با حضور هادی درفشی معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری برگزار شد.
رمضانعلی رمضانی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن، در جلسه تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن خیر مقدم اظهار کرد: امیدواریم جلسه تودیع و معارفه موجب خیر و برکت و خدمت گذاری بیشتر به استان، بویژه برای روستائیان باشد.

وی ادامه داد: باید از فرصت کوتاهی که برای خدمت به مردم در اختیار داریم استفاده بهینه کرده تا بتوانیم روسفید باشیم؛ چرا که خدمت صادقانه است ماندگار است؛ ما مدیران و مسئولین باید به گونه‌ای فعالیت کنیم که مردم از نظام و مسئولین ناامید نشوند.

رمضانی عنوان کرد: مدیر کل جدید اولین مدیری است که از خود استان انتخاب شده و این جریان وظیفه ما را سنگین‌تر می‌سازد؛ زیرا باید با عمل بهتر پاسخگوی اعتماد مدیر بنیاد مسکن کشور باشیم.

همتیان مدیر کل پیشین بنیاد مسکن استان در ادامه مراسم ابراز کرد: در حوزه مسکن روستایی و شهری در تهیه و اجرای طرح‌ها توفیقات خوبی به دست آمده است؛ که توجه به مناطق محروم، بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه و مقاوم سازی از جملهاین اقدامات هستند که با حمایت وهمکاری سایر واحدها امکان پذیر شده است.

ویادامه داد: استان قزوین در بخش‌های مقاوم سازی نسبت به متوسط کشوری از رتبه بالاتری برخوردار هستیم که به حدود ۴۸ درصد می‌رسد؛ همچنین در حوزه قیر و آسفالت تعاملات خوبی صورت گرفته و ازاین نظر نیز جز استان‌های برتر هستیم.

فرخزاد معاون عمرانی استانداری نیز در ادامه مراسم عنوان کرد: مجموعه بنیاد مسکن می‌تواند با تمام دستگاه‌های اجرایی روستا برابری داشته باشد و ارتباط نزدیک با بخشداری و مسئولین روستا دراین هم افزایی تاثیر گذار است.

وی درادامه افزود: حدود ۲۵درصد جمعیت روستایی و نزدیک به ۵۰درصد از افراد ارتباط نزدیک با حوزه روستایی دارند بنابراین نقش و حوزه فعالیت بنیاد مسکن بسیار گسترده است.

فرخزاد با اشاره به اهمیت توجه به روستاها خاطر نشان کرد: در دولت کنونی از نظر عملیات عمرانی وفرهنگی توجه خاصی به روستاها شده است، به طوری که نزدیک به ۱۰۰میلیارد تومان در این بخش هزینه شده که این هزینه‌ها با توجه به نسبت جمعیت روستا و شهر توزیع شده و به سقف ۳۰درصد رسیده است.


این مسئول اذعان کرد: فصل مشترک درخواست‌ها دربازدید از روستاها بازنگری در طرح هادی است؛ دراین حوزه ۱۰۰روستا مورد بازنگری قرار گرفته و150 روستا نیز در برنامه بازنگری قرار دارند.

وی عنوان کرد: لازم است تفاهم نامه‌ای که با روستاها برای یکپارچه سازی خدمات وجود داشت ادامه پیدا کرده و دراین راستا ظرفیت‌های بنیاد مسکن و خود روستاها نیز به کار گرفته شود.



معاون عمرانی استانداری قزوین با بیان اهمیت حوزه فرهنگی در روستاها ابراز کرد: توجه به حوزه فرهنگی در روستاها از اهمیت ویژه برخوردار است، که موضوع گردشگری از جمله ظرفیت‌های روستایی دراین حوزه است، زیرا صرف فعالیت عمرانی بدون اشتغال ورونق اقتصادی بی فایده است.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان