۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کمک‌های مردمی در منطقه جغرافیایی جمع آوری‌شده هزینه می‌شود
کد خبر: ۳۳۱۴۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

کمک‌های مردمی در منطقه جغرافیایی جمع آوری‌شده هزینه می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: کمک‌های مردمی که در قالب طرح‌های مختلف جمع آوری می‌شود در همان منطقه جغرافیایی هزینه می‌شود.

کمک‌های مردمی در منطقه جغرافیایی جمع آوری‌شده هزینه می‌شود
مجید مؤمنی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین بیان کرد: شالوده و اساس کار کمیته امداد امام (ره) شرع و قانون است از این رو براساس این دو اصل، این نهاد امانتدار مردم است.

وی ادامه داد: کمک‌های مردمی که در قالب طرح‌های مختلف جمع آوری می‌شود در همان منطقه جغرافیایی هزینه می‌شود در واقع کمیته امداد امام (ره) خود را به لحاظ شرعی امانتدار و به لحاظ قانونی وکیل نیکوکاران می‌داند از این رو رسالت این نهاد رسیدگی به حال نیازمندان براساس نیّت نیکوکاران است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از 20 هزار حامی نیکوکار حمایت از چهار هزار و 626 ایتام و محسنین را عهده داشتند و کمک ماهیانه آنها به طور متوسط 49 هزار و 900 تومان بوده است که به حساب ایتام تحت حمایت آنها واریز شده است.

وی به اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری حامیان طرح اکرام ایتام مبلغ شش میلیارد و 138 میلیون تومان به فرزندان طرح ایتام و محسنین کمک کردند که به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد 60 درصدی داشته است.

مؤمنی گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری در شهرستان البرز بیش از پنج میلیارد و 819 میلیون تومان مشارکت مردمی را در قالب کمک‌های مختلف شاهد بودیم که رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشایه سال گذشته داشته است.

وی اعلام کرد: متقاضیان مشارکت در این طرح به منظور آشنایی و ثبت نام می‌توانند با شماره 02833379500 تماس گرفته و یا از طریق سامانه # 028*8877 کمک های خود را اهداء کنند.

این مسئول اذعان کرد: 12 درصد از مددجویان تحت حمایت شهرستان البرز در شهر شریفیه 26 هزار نفری ساکن هستند.

وی یادآورشد: بخش قابل توجهی از افراد تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که لازم است متناسب با شرایط آنها بستر ایجاد درآمد فراهم شود.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان