۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی در فضای مجازی تمدید شد
کد خبر: ۳۳۱۴۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲ ساعت: ۱۰:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارشاد استان قزوین:

جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی در فضای مجازی تمدید شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از تمدید مهلت شرکت در ششمین جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی در فضای مجازی خبر داد.

جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی در فضای مجازی تمدید شد
اکبر اسکندری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: ششمین جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی در فضای مجازی از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) در فضای مجازی، تجلیل و تقدیر از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و تولید محتوا با رویکرد ارزشی، دینی و انقلابی در فضای مجازی از جمله اهداف این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: ششمین جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی در فضای مجازی در بخش‌های فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال، تولید محتوای دیجیتال و ایده‌های دیجیتال رضوی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در بخش "فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال" مجموعه فعالیت‌های فرد یا موسسه که در معرفی سیره اهل بیت و معصومین به خصوص امام رضا (ع) و حوزه‌های مذهبی در شکل و قالب دیجیتال انجام شده باشد؛ مورد ارزیابی و رقابت قرار خواهد گرفت.
اسکندری‌نژاد با اشاره به اینکه جذب و اثرگذاری روی مخاطب از فاکتورهای اصلی در ارزیابی این بخش است؛ اضافه کرد: از نمونه فعالیت‌ها می‌توان به فعالیت مستمر گروه‌ها، کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های اجتماعی که در فضای مجازی ساماندهی می‌شوند و مجموعه پایگاه‌های اینترنتی، صفحات پرمخاطب اینستاگرام و هرگونه فعالیت دیگر که موضوع رضوی و قالب دیجیتالی داشته باشند؛ را می توان اشاره کرد.

این مسئول گفت: در بخش فعالیت‌های فرهنگی دیجیتالی موضوعات کاربردی و اجتماعی، حکومت در جامعه اسلامی، ارتباط مسئولان و مردم، صداقت و امانتداری، تهمت و افترا، رزق حلال، بیت المال، رسیدگی به محرومان و عدالت پیشنهاد می‌شود.

مقررات شرکت در بخش فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال
وی در ادامه با اشاره به مقررات شرکت در بخش فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال بیان کرد: نوع فعالیت باید مشخص، با هدف تعیین شده و برنامه ریزی شده باشد و اگر فعالیت شامل چند بخش است باید همه بخش‌ها پیوسته و دارای یک شخص یا موسسه به عنوان صاحب فعالیت باشد.

مدیرکل ارشاد استان قزوین عنوان کرد: صفحات اینستاگرام، گروه‌ها و کانال‌های پیام رسان‌های داخلی و دیگر شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب که پیشینه فعالیت دارند و الزاما باید کد شامد (شناسنامه الکترونیکی و محتوای دیجیتال) را داشته باشند و جهت دریافت شناسنامه الکترونیکی از طریق سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرسwww.samandehi.ir اقدام نماید.

وی ادامه داد: همچنین اثر و اجزای به کار رفته در آن مغایر قوانین و مقررات جاری، فرهنگ و ارزش‌های ملّی و دینی و امنیت ملّی‌‌جمهوری اسلامی ‌ایران نباشد.

اسکندری‌نژاد عنوان کرد: در بخش "تولید محتوای دیجیتال" هرگونه محتوای مرتبط با سیره و آموزه‌های رضوی و ارزش‌های اسلامی که توسط ابزارهای دیجیتال ارائه یا تولید شده باشد را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: تولیداتی از قبیل بازی‌های رایانه‌ای، نرم افزارهای چندرسانه‌ای و همراه، انیمیشن و کلیپ‌های تصویری کوتاه(حداکثر 60 ثانیه‌ای)، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پایگاه‌های اینترنتی و وب سایت‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و واقعیت مجازی و واقعیت افزوده که در قالب و بستر دیجیتالی تهیه و منتشر می‌شوند؛ همگی می‌توانند در این بخش حضور داشته باشند.

این مسئول درباره مقررات شرکت در بخش تولید محتوای دیجیتال گفت: مراحل تولید و یا انتشار اثر حتما باید از طریق ابزارهای دیجیتال صورت گیرد، محتواهای دیجیتال شرکت داده شده در جشنواره در سه بعد فنی(تکنیک‌های پیاده سازی)، تاثیرگذاری روی مخاطب و غنای محتوایی مورد داوری قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه با اشاره به بخش "ایده‌های دیجیتال رضوی" گفت: این بخش به منظور حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه در حوزه تولید و فعالیت های دیجیتال تاثیر گذار با موضوع رضوی ایجاد شده است.

اسکندری‌نژاد بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بر همین اساس از علاقه‌مندان و صاحبان ایده دعوت می‌کند تا طرح خود را در زمینه‌های نرم افزارهای تلفن همراه، نرم افزارهای چندرسانه‌ای، بازی‌های رایانه ای، شبکه‌های اجتماعی و دیگر فعالیت‌های دیجیتالی با موضوع رضوی ارائه نمایند.

این مسئول در ادامه گفت: طرح‌های دریافتی توسط دبیرخانه جشنواره در بخشی جدا داوری شده و به ایده‌هایی که خلاقانه، تاثیرگذار و قابل اجرا باشند؛ جوایزی اهدا خواهد شد.

وی در مورد مقررات شرکت در بخش ایده‌های دیجیتالی رضوی عنوان کرد: شکل و قالب طرح‌های ارسالی باید حداقل شامل بخش‌های مقدمه، ضرورت و اهمیت اجرای پروژه، طرح پروژه، شناسایی و بیان پروژه، اهداف، روش اجرا، بودجه بندی و خدمات باشد.

مدیرکل ارشاد استان قزوین تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند طرح و ایده‌های دیجیتالی رضوی خود را در قالب‌های بالا از طریق تارنمای شمس توس به نشانی portal.shamstoos.ir و وب سایت جشنواره (ghazvin.shamstoos.ir) به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

این مسئول عنوان کرد: در هر بخش به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا می‌شود که جایزه رتبه اول تندیس جشنواره + لوح تقدیر + 30میلیون ریال وجه نقد، جایزه رتبه دوم لوح تقدیر + 25 میلیون ریال وجه نقد و جایزه رتبه سوم لوح تقدیر + 15 میلیون ریال وجه نقد است.

برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها با موضوع رسانه‌های دیجیتال رضوی
وی با اشاره به نحوه ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره بیان کرد: همه اطلاع رسانی‌ها و فرآیند ثبت‌نام از طریق تارنمای شمس توس به نشانی ghazvin.shamstoos.irانجام می‌‌شود که مهلت ثبت نام و ارسال آثار تا تاریخ 15 آبان ماه تمدید شده است ضمن اینکه مراسم اختتامیه جشنواره روز چهارشنبه 7 آذرماه همزمان با میلاد باسعادت امام جعفر صادق (ع) برگزار خواهد شد.

اسکندری‌نژاد عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها با موضوع رسانه‌های دیجیتال رضوی از بخش‌های جنبی جشنواره می‌باشد که زمان و مکان برگزاری آن متعاقبا از طریق وبسایت جشنواره اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان حوزه دیجیتال می‌توانند جهت دسترسی به محتوا، منابع و احادیث مورد نیاز در خصوص موضوعات عنوان شده به سایت شمس توس به نشانی ghazvin.shamstoos.ir مراجعه کنند.

این مسئول بیان کرد: هزینه ایاب و ذهاب، اسکان و پذیرایی در طول برگزاری جشنواره به عهده دبیرخانه جشنواره بوده و به شرکت کنندگان در مرحله‌ی پایانی متناسب با موقعیت استان کمک هزینه سفر پرداخت خواهد شد. ضمن اینکه علاقمندان می‌توانند هرگونه نظر و پیشنهاد خود را از طریق سامانه نظام پیشنهادات بر روی سایتshamstoos.ir ارسال فرمایید.

وی تصریح کرد: در صورت ارسال آثار (در قالبDVD) از طریق پست، (به علت حجم بالای اثر و عدم بارگذاری در سامانه) انضمام « فرم شناسه اثر» مندرج در انتهای فراخوان و کد رهگیری پس از ثبت‌نام در سامانه الکترونیکی ضروری است؛ اعلام وصول از طریق ارسال کدرهگیری پستی انجام می‌گیرد.

اسکندری‌نژاد گفت: دبیرخانه مجاز است از آثار ارسالی به صورت مختلف(عکس،فیلم،متون و...) درگزارشات استفاده نماید و حق استفاده و چاپ و نمایش تصویر آثار را با قید نام صاحب اثر برای خود محفوظ می‌دارد.

وی در پایان گفت: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس قزوین، بلوار آزادگان، چهارراه غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، دبیرخانه ششمین جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی در فضای مجازی مراجعه کرده و یا با شماره 02833691404-02833691412 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان