۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۸۵ درصد گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود
کد خبر: ۳۳۱۴۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱ ساعت: ۱۴:۹ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر جهاد کشاورزی در قزوین:

بیش از ۸۵ درصد گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود

معاون امور تولیدات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید ۸۵ درصدی گوشت قرمز در کشور گفت: زنجیر تولید در بخش دام و طیور از بروز مشکلات واحدهای تولیدی در شرایط مختلف جلوگیری می‌کند.

بیش از ۸۵ درصد گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مرتضی رضایی ظهر امروز(سه شنبه) در بازدید از دو واحد پرورش گاو شیری و گوشتی در استان قزوین اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۸۵ درصد گوشت قرمز مصرف داخلی در کشور تولید و تنها ۱۵درصد یعنی حدود ۱۵۰هزار تن از طریق واردات تامین می شود.

وی اذعان کرد: با یک برنامه ریزی مدون پنج یا شش ساله با سرمایه گذاری که انجام خواهد شد طی این مدت در تولیدگوشت قرمز نیز به خودکفایی خواهیم رسید.

این مقام مسئول تدوین طرح ملی افزایش گوشت قرمز را در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در تامین نیاز داخلی این مواد پروتئینی دانست و افزود: در این طرح با جذب سرمایه گذار درصدد پروش و تولیدات دام با نژادهای گوشتی مناسب برای تامین گوشت مورد نیاز کشور هستیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: هیچ محدودیتی برای واردات دام و تلیسه مورد نیاز واحدهای پرورش دام کشور وجود ندارد و شرکت‌های واردکننده با طی مراحل قانونی می‌توانند دام مورد نیاز خود را وارد کنند.

رضایی تصریح کرد: در این طرح در راستای تامین گوشت قرمز دام‌های دومنظوره و نژاد گوشتی وارد خواهد شد.

وی تکمیل زنجیره تولید را یکی از طرح‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از تولیدکنندگان این بخش برشمردو یادآور شد: زنجیر تولید در بخش دام و طیور از بروز مشکلات واحدهای تولیدی این بخش در شرایط مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جلوگیری می‌کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در زنجیره تکمیل و تولید محصولات دامی می‌توان واحدهای کوچک دام روستایی را نیز در چرخه تولید حمایت کرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم حمایت از واحدهای تولیدی کشاورزی و دامپروری گفت: در تولید محصولات دامی علاوه بر تامین نیاز داخلی باید به صادرات نیز توجه جدی کرد.

رضایی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌ها و هزینه جاری واحدهای دام و طیور بیان کرد: برای جلوگیری از افزایش غیرمنطقی محصولات دامی بایستی هزینه‌های تولید را کاهش داد تا قیمت نهایی تولید محصولات لبنی و دامی منطقی باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان