۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تکه‌ای از جسد خاشقچی در چاه کنسولگری سعودی پیدا شد
کد خبر: ۳۳۱۴۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱ ساعت: ۱۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

دبیرکل حزب وطن ترکیه مدعی شد

تکه‌ای از جسد خاشقچی در چاه کنسولگری سعودی پیدا شد

دبیرکل حزب وطن ترکیه با ادعای اینکه تکه‌ای از جسد خاشقچی در چاه آب کنسولگری سعودی یافت شده، گفت رئیس‌جمهور این کشور در سخنرانی امروز خود این مسئله را اعلام می‌کند.

تکه‌ای از جسد خاشقچی در چاه کنسولگری سعودی پیدا شد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، «دوغو پرینچک» دبیرکل حزب وطن ترکیه مدعی شد که بخشی از جسد «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در چاه آب کنسولگری این کشور در استانبول پیدا شده است.

پرینچک شامگاه دوشنبه با حضور در یک برنامه‌ تلویزیونی گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی روز سه‌شنبه خود پیدا شدن تکه‌ای از جسد خاشقچی در کنسولگری سعودی در استانبول را اعلام می‌کند.

وی سپس به نقل از منابع امنیتی مدعی شد که آن تکه از جسد خاشقچی در چاه آب واقع در باغچه کنسولگری سعودی یافت شده است.

این سیاستمدار ترکیه‌ای توضیح داد: «نیروهای امنیتی حین تفتیش ساختمان کنسولگری، تکه‌هایی از جسد خاشقچی را که از بدن وی جدا شده بود، در باغ آن پیدا کردند. به گمانم اردوغان فردا آن را توضیح می‌دهد».

بعد از نزدیک به سه هفته از ورودِ بی بازگشت این روزنامه‌نگار سعودی به داخل کنسولگری ریاض در استانبول، مقامات این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کردند که خاشقچی در پی درگیری داخل این ساختمان کشته شده است. این در حالی است که در تمام این مدت سعودی‌ها نه تنها منکر مرگ وی می‌شدند بلکه اصرار می‌کردند خاشقچی از کنسولگری خارج شده است.

در بیانیه دیوان سلطنتی سعودی ادعا شده که خاشقچی بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول، با عده‌ای که قصد «ترغیب کردن» وی برای «بازگشت» به ریاض را داشتند، درگیر شده و نهایتا در پی یک «اشتباه» مرده است.

تیم تحقیقاتی ترکیه شامل بازرسان و نیروهای امنیتی این کشور دو بار جهت انجام تفتیش حول پرونده مفقود شدن خاشقچی، وارد ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول شده‌اند (+). پلیس ترکیه با ظن اینکه سه خودرو متعلق به کنسولگری سعودی در استانبول مفقود شده، دو منطقه (جنگل بلگراد و مزرعه‌ای در شهر یالووا) در نزدیکی شهر استانبول را بازرسی کرد.

بعد از گزارش «نیویورک تایمز» مبنی بر به قتل رسیدن سپس تکه تکه شدن جسد خاشقچی برای انتقال راحت‌تر به بیرون از ساختمان کنسولگری، روزنامه «صاباح» ترکیه نیز بامداد چهارشنبه با انتشار نام و تصویر ۱۵ سعودی مشکوک به دست داشتن در پرونده خاشقچی، جزئیاتی جدید و تکان‌دهنده از این ماجرا منتشر کرد.

انتهای پیام/7003

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان