۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سوالات و ابهامات مجلس درباره معرفی شریعتمداری به عنوان وزیر کار
کد خبر: ۳۳۱۳۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۳۰ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد

سوالات و ابهامات مجلس درباره معرفی شریعتمداری به عنوان وزیر کار

یک نماینده مجلس با اشاره به سوالات و ابهامات مجلس درباره معرفی شریعتمداری به عنوان وزیر کار، گفت: اگر ایشان معتقد است که نباید مسئولیت جدیدی در دولت بگیرد چرا از زمانی که به عنوان گزینه تصدی یک وزارتخانه دیگر نهایی شد، مخالفتش را ابراز نکرد.

سوالات و ابهامات مجلس درباره معرفی شریعتمداری به عنوان وزیر کار
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ علی رستمیان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره معرفی محمد شریعتمداری به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هنوز کمیسیون اجتماعی بررسی دقیقی درباره صلاحیت وی نکرده اما این سؤال مطرح است که چرا او را از وزارت صنعت، معدن و تجارت به این وزارتخانه می‌آورند. اگر موفق بوده چرا در همان جا ادامه فعالیت نمی‌دهد و اگر موفق نبوده چرا به عنوان وزیر مجدداً معرفی می‌شود؟

وی ادامه داد: فعلاً سؤال‌ها و ابهاماتی برای نمایندگان مطرح است که البته تصمیم‌گیری در این زمینه نیازمند بررسی برنامه کار وزیر پیشنهادی است.

این عضو کمیسیون اجتماعی تأکید کرد: آقای شریعتمداری باید برای حوزه کار، اشتغال و روابط کار برنامه دقیق و مسئولیت‌پذیری در قبال این موارد داشته باشد.

رستمیان به جوان‌گرایی در انتخاب مدیران وزارتخانه و توجه به مشکلات صندوق‌های زیرمجموعه شستا به عنوان دیگر مواردی اشاره کرد که وزیر پیشنهادی باید برای آنها برنامه دقیق داشته باشد و گفت: شستا تا به حال حیاط خلوت دولت بوده و هر مدیری که نمی‌دانند کجا بگذارند را در آن جا داده‌اند؛ بنابراین باید وزیر پیشنهادی به طور دقیق بگوید درباره واگذاری زیرمجموعه‌های شستا چه برنامه‌ای دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: حوزه روابط کار و توجه به سه‌جانبه‌گرایی دولت، کارفرما و کارگر موضوع دیگری است که انتظار داریم در برنامه‌های وزیر پیشنهادی به طور دقیق تعیین تکلیف شده باشد.

وی همچنین به وظایف وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید وزیر معرفی شده اعلام کند که چه برنامه‌ای درباره سازمان بهزیستی، کودکان کار، معتادان متجاهر و زنان خیابانی و مشکلات اجتماعی از این دست دارد. اگر برنامه‌های وزیر با استقبال نمایندگان روبه‌رو شود رأی مثبت خواهد گرفت و گرنه فضای مثبتی در این زمینه پیش‌بینی نمی‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به جو مجلس در زمان قرائت نامه‌ معرفی وزرای پیشنهادی جدید، گفت: به محض معرفی نمایندگان با فریاد «دو» به نوعی مخالفت خود را در پاسخ اولیه به نامه دولت نشان دادند اما به هر حال آنچه تعیین‌کننده است برنامه‌های وزیر خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین از آغاز جلسات وزیر پیشنهادی با کمیسیون‌های تخصصی مجلس از فردا خبر داد.

رستمیان همچنین درباره اظهارنظر دیروز شریعتمداری درباره انتقاد از اختیارات وزرا و اعلام اینکه با این شرایط به او کار جدیدی سپرده نشود، تصریح کرد: جای سؤال است که ایشان چرا قبل از معرفی شدن به مجلس این حرف‌ها را نگفته است چرا که حداقل از یک هفته قبل در دولت نهایی شده بود که ایشان قرار است به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شود.

وی همچنین در پاسخ به اینکه چرا نمایندگان درباره عملکرد سرپرست وزارت کار در عدم برگزاری نشست شورای عالی کار که خواسته کارگران و مصوبه کمیته مزد این شورا بود، به وی تذکر ندادند، گفت: آقای بندپی به طور موقت و برای حفظ وضعیت موجود وزارت کار سرپرستی را بر عهده گرفته بود و چندان اختیاری نداشت که بخواهیم به او تذکر دهیم و یا سؤال کنیم اما قطعاً‌ انتظار ما از وزیر پیشنهادی این است که در برنامه کاری‌اش اشاره به راهکارهای ترمیم قدرت خرید کارگران داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به گرانی‌های اخیر و نوسانات قیمت ارز دستمزد سال 97 کارگران کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و قدرت خرید آنها بسیار کاهش پیدا کرده است و ضروری است که برای حمایت از معیشت کارگران چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام/7003

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان