۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهرداری‌ها احیاء حقوق عامه را مورد توجه قرار دهند
کد خبر: ۳۳۱۳۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۳۰ ساعت: ۱۰:۳ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

شهرداری‌ها احیاء حقوق عامه را مورد توجه قرار دهند

دادستان قزوین خطاب به شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر گفت: باید تلاش کنید با تصویب و اجرای طرح‌های خود گره از کار مردم باز کنید و احیاء حقوق عامه که از اولویت‌های دادسرای قزوین می باشد را نیز مورد توجه قرار دهید.

شهرداری‌ها  احیاء حقوق عامه را مورد توجه قرار دهند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر قزوین با دادستان عمومی و انقلاب قزوین دیدار و گفتگو کردند.

محمد قاسمی در این دیدار که در دفتر دادستانی قزوین صورت پذیرفت، اظهار کرد: قبول مسئولیت‌ها باید در جهت خدمت‌گذاری به مردم باشد و معنای مسئولیت چیزی جز خدمت رسانی نیست که باید در همه حال خدای متعال را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانیم.
دادستان مرکز استان در ادامه افزود: مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها بار امانتی است که بر دوش ما نهاده شده است و باید به این موضوع واقف باشیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که پایه‌های نظام اسلامی مستحکم‌تر شود؛ نه اینکه با عملکرد ضعیف خود موجب بدبینی در میان مردم شویم.

قاسمی تاکید کرد: مسئولان با هرنگاه سیاسی که دارند وقتی به پست‌های مدیریتی دست پیدا می کنند در جهت خدمت رسانی به مردم باید نگاه سیاسی خود و حب و بغض‌ها را کنار بگذارند و تمام تلاش خود را برای بهبود معیشت مردم به کار گیرند؛ زیرا نباید مردم از نگاه‌های سیاسی، حزبی و اختلاف نظرهای مدیران متضرر شوند.

این مقام قضایی استان بیان کرد: بر این باوریم که یکی از راه‌های جذب رحمت الهی خدمت به مردم است؛ چرا که رافت به خلق خدا و نفع رسانی به انسان‌ها موجب قرب الهی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها موظفند در مسیر قانون گام بردارند و مبنای عملکرد ما رعایت قانون است و دستگاه قضایی بر حسب وظیفه ذاتی خود با کسانی که از مسیر قانون خارج شوند برخورد خواهد کرد و باید بدانیم که همه در برابر قانون مساوی هستند و نخواهیم گذاشت افراد فرصت طلب سوء استفاده کنند و موجب تضییع حقوق جامعه شوند و مدیران زحمتکش بدانند که قانون پشتوانه آنها خواهد بود.

وی خطاب به شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر قزوین گفت: باید تلاش کنید با تصویب و اجرای طرح‌های خود گره از کار مردم باز کنید و احیاء حقوق عامه که از اولویت‌های دادسرای قزوین می باشد را نیز مورد توجه قرار دهید؛ چون نقش شهرداری‌ها در بحث احیاء حقوق عمومی یک نقش محوری است.

قاسمی بیان کرد: توجه به مختصات شهر اسلامی، تقویت هویت فرهنگی شهر، مبارزه با فساد، تقویت بعد نظارتی، تکریم شهروندان و جلوگیری از تجمل گرایی باید در شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد و به صورت عملی صورت پذیرد.
دادستان قزوین اظهار کرد: شهرداری‌ها باید در موضوع پیشگیری ار وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی جدی‌تر وارد شوند و با اطلاع رسانی درست، دقیق، برنامه‌ریزی شده و با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خود باید جامعه به خصوص نسل جوان را از مخاطرات اجتماعی آگاه سازند تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطوح مختلف باشیم.

قاسمی در پایان گفت: ما مسئولان باید به این باور برسیم که با همدلی‌ها و وحدت در کلام و رفتار می‌توان مشکلات جامعه را مرتفع کرد و به موفقیت و رحمت الهی رسید، پس نباید بگذاریم اختلاف نظرهای ما مدیران موجب شود از مسیر رسیدن به اهداف دور شویم که اگر این اتفاق بیفتد موجب دلسردی مردم از مسئولان خواهد شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان