۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین وزارت‌خارجه اقدامات قضایی برای آزادی دیپلمات ایرانی انجام دهد
کد خبر: ۳۳۱۳۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۸ ساعت: ۱۲:۸ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس:

وزارت‌خارجه اقدامات قضایی برای آزادی دیپلمات ایرانی انجام دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و وزارت خارجه برای آزادی دیپلمات ایرانی باید اقدامات قضایی لازم را انجام دهد.

وزارت‌خارجه اقدامات قضایی برای آزادی دیپلمات ایرانی انجام دهد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ سیدحسین نقوی حسینی درباره بازداشت "اسدالله اسدی" دیپلمات ایرانی در اروپا اظهار کرد: مطابق کنوانسیون وین و مراودات دیپلماتیک، دیپلمات‌ها از مصونیت دیپلماتیک و دیپلماسی برخوردارند و هر نوع اقدام نسبت به آن‌ها باید از کانال‌های دیپلماسی صورت گیرد.

وی افزود: کشور میزبان باید پاسخگوی امنیت و مسائل مربوط به دیپلمات‌ها باشد همان گونه که کشور ما چنین اقدام و تعهد را نسبت به تمامی دیپلمات‌ها در ایران دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: طبق نظر وزارت خارجه کشورمان، دیپلمات ایرانی بازداشت شده در آلمان که دارای مصونیت بوده است و باید اقدامی قانونی و قاطع در این زمینه صورت گیرد.

نقوی حسینی در ادامه با بیان اینکه کشورهای اروپایی دخیل در بازداشت دیپلمات ایرنی باید پاسخگو باشند، گفت: دولت و وزارت خارجه برای آزادی دیپلمات ایرانی باید اقدامات قضایی لازم را انجام دهد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: اقدامات انجام شده برای آزادی دیپلمات کشورمان کافی نیست و انجام نشده است و باید اقدامات جدی‌تری در این زمینه صورت گیرد.

اقدامات انجام شده برای آزادی دیپلمات کشورمان کافی نیست
وی با اشاره به رایزنی‌های دولت برای برجام۲ با اروپا تصریح کرد: اینکه بخواهیم وضعیت یک دیپلمات ایرانی را در اروپا پیگیری کنیم تاثیری در مراودات دیگر کشورمان با اروپا نخواهد داشت و آزادی دیپلمات ما ربطی به مذاکرات برجام ندارد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره سوال از وزارت خارجه درمورد وضعیت رسیدگی به سرنوشت دیپلمات ایرانی در اروپا گفت: این مسئله باید در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مطرح شود و از مسئولین وزارت خارجه سوال کنیم تا ببینیم چه اقداماتی در این زمینه انجام شده و چه موانعی وجود دارد تا در نهایت بتوانیم درباره این موضوع اظهار نظر کنیم.

نقوی حسینی ابراز کرد: اگر اقدام قابل توجهی تاکنون انجام شده بود بدون شک سخنگوی وزارت خارجه اعلام می‌کرد اما وقتی تا این لحظه اعلام نکرده است که چه کارهایی انجام شده به این معنی است که باید اقدامات بهتر و جدی‌تری صورت گیرد.

وی در پایان با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه مبنی براینکه اقدامات به صورت مخفیانه انجام می‌شود، افزود: شاید علنی شدن بعضی از مراودات دیپلماتیک، خساراتی را در پی داشته باشد و بین کشورها مرسوم است که در خصوص برخی مراودات دیپلماتیک مخفیانه صحبت کرده و براساس آن توافق‌ها عمل می‌کنند، اما در زمینه بازداشت دیپلمات ایرانی انتظار می‌رود که حداقل اقدامات قابل قبولی صورت گرفته باشد.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان