۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جلسه روحانی با اقتصاددانان بدون حضور منتقدان+ عکس
کد خبر: ۳۳۱۳۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۷ ساعت: ۱۱:۳۴ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

جلسه روحانی با اقتصاددانان بدون حضور منتقدان+ عکس

روز دوشنبه جلسه‌ای که روحانی وعده داده بود، برگزار شد: جلسه با اقتصاددانان؛ اما نکته جالب آن بود که از اقتصاددان‌های برجسته‌ای که منتقد سیاست‌های دولت هستند، دعوت نشده بود.

جلسه روحانی با اقتصاددانان بدون حضور منتقدان+ عکس
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ،در دو ماه اخیر ۵۰-۴۰ نفر از اقتصاددانان در دو نامه سرگشاده به رئیس دولت دوازدهم، نسبت به سیاست‌های اقتصادی هشدار داده و خواستار اصلاح آنها شده‌اند.

نامه اول اقتصاددانان مورد توجه رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفت و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۲۲ مرداد با اشاره به پیشنهادها و نامه‌های متعدد جوانان انقلابی، مؤمن و خوش‌فکر برای حل مشکلات گفتند: اخیراً هم عده‌ای کارشناس اقتصادی که با دولت هم مخالفتی ندارند و برخی هم صاحب‌نام هستند، نامه‌ای دلسوزانه به رئیس‌جمهور محترم نوشته‌اند و ضمن برشمردن مشکلات ساختاری و موجود اقتصادی، راه‌حل‌ها را هم ارائه کرده‌اند که این راه‌حل‌ها اکثراً صحیح بودند.

ایشان با تأکید بر اینکه اغلب این راه‌حل‌ها قبلاً در شعارهای سال و سیاست‌های کلی اعلام شده بود، افزودند: بنابراین مشکلات اقتصادی کشور راه‌حل دارد و این‌گونه نیست که دشمن و برخی افراد دنباله‌رو او، در داخل و در رسانه‌ها خبیثانه تبلیغ کنند که کشور به بن‌بست رسیده و هیچ راهی جز پناه بردن به فلان شیطان یا شیطان اکبر وجود ندارد.

اما در حالی که انتظار می‌رفت دولت با این اقتصاددان‌ها جلسه‌ای برگزار کند و سخنان آنها را بشنود، تاکنون این مهم تحقق نیافته است. دیروز هم در جلسه اقتصادی که با حضور روحانی و جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور برگزار شد، اقتصاددانان منتقد دولت حضور نداشتند.

نگاهی به ترکیب افراد حاضر در جلسه نشان می‌دهد اکثر آنها حامیان دولت هستند که حتی برخی در دولت سمت دارند و حقوق‌بگیر دولت هم هستند. به غیر از دکتر احمد توکلی که جزو اقتصاددانان منتقد دولت محسوب می‌شود، سایر منتقدان اصلی به این جلسه دعوت نشده بودند.

حجت‌الله میرزایی در دولت یازدهم معاون وزیر کار بود که در دولت دوازدهم به شهرداری تهران منتقل شد و معاونت آن را بر عهده گرفت و چند روز پیش برکنار شد. سعید لیلاز هم که از چهره‌های مطرح اصلاح‌طلب محسوب می‌شود و در انتخابات سال گذشته در حمایت از روحانی سخنرانی‌های بسیاری می‌کرد، در این جلسه حضور داشت. حسین عبده تبریزی که مشاور وزیر راه و شهرسازی و عضو شورای عالی بورس است، به جلسه دعوت شده بود. بایزید مردوخی هم که در دولت روحانی مشاور وزیر کار سابق (علی ربیعی) بود و حمید زمان‌زاده عضو پژوهشکده بانک مرکزی، فرشاد فاطمی معاون سابق این پژوهشکده، علی مدنی‌زاده مدیر گروه مدل‌سازی پژوهشکده و کامران ندری معاون این پژوهشکده، دیگر اقتصاددانان حاضر در این جلسه بودند. مرتضی عزتی هم که در انتخابات سال گذشته در مناظره‌ها به عنوان نماینده موافق روحانی حاضر می‌شد، در جلسه دیروز حضور داشت. جعفر خیرخواهان، محسن رنانی و تیمور رحمانی از اقتصاددانان حامی دولت هم در جلسه با روحانی حاضر بودند.


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان