۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سند اسلامی_ایرانی پیشرفت باعث امیدآفرینی در کشور می‌شود
کد خبر: ۳۳۱۲۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۶ ساعت: ۱۲:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

سند اسلامی_ایرانی پیشرفت باعث امیدآفرینی در کشور می‌شود

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: سند اسلامی_ایرانی پیشرفت ضمن اینکه امیدآفرینی و بصیرت افزایی در جامعه ایجاد می‌کند نیز کشور را هم در یک وضعیت ثبات و متعادل قرار می‌دهد.

سند اسلامی_ایرانی پیشرفت باعث امیدآفرینی در کشور می‌شود
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ داوود محمدی با اشاره به فراخوان مقام معظم رهبری برای بررسی الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت اظهار کرد: یکی از نکاتی که امروز در دنیا به آن توجه دارند بحث آینده پژوهی و آینده نگاری است.

وی افزود: خوشبختانه رهبر انقلاب اسلامی بعد از سند چشم انداز که سال ۱۴۰۴ به پایان می‌رسد، با یک آینده نگری ۵۰ سال آینده کشور را ترسیم کردند.

رئیس کمیسیون اصل نود بیان کرد: این دوراندیشی باعث می‌شود که مسائل ما را احاطه نکند و نسبت به وقایع اشراف کامل داشته باشیم.

محمدی در ادامه گفت: سند اسلامی_ایرانی پیشرفت باعث می‌شود تا به جای حرکت‌های انفعالی و واکنشی، حرکت‌های فعال داشته باشیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با تمهیدی که مقام معظم رهبری اتخاذ کردند درواقع ریل گذاری کرده و بستری را آماده می‌کنیم که از مسیر اصلی دور نشویم.

وی یادآور شد: حضرت علی(ع) می‌فرماید؛ کسی که بدون بصیرت در راهی قدم می‌گذارد مانند کسی است که در بیراهه می‌رود و تلاش‌هایش به نتیجه نخواهد رسید.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: سند اسلامی_ایرانی درواقع مسیر ۵۰ ساله آینده کشور را روشن می‌کند؛ ما هدف گذاری می‌کنیم و با تکیه بر اهداف از پیش تعیین شده گام برمی‌داریم.

سند «اسلامی_ایرانی پیشرفت» کشور را در وضعیت ثبات قرار می‌دهد
وی اضافه کرد: با داشتن این سند مطمئن هستیم که حرکت ما در مسیر درست قرار گرفته و منحرف نخواهیم شد.

رئیس کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: سند اسلامی_ایرانی پیشرفت ضمن اینکه امیدآفرینی و بصیرت افزایی در جامعه ایجاد می‌کند نیز کشور را هم در یک وضعیت ثبات و متعادل قرار می‌دهد که اهداف از پیش تعیین شده دارد و همه مجموعه در راستای رسیدن به اهداف سامان‌دهی می‌شوند.

محمدی بیان کرد: چون این سند در سال ۱۴۰۰ عملیاتی خواهد شد، در این ۳سال پیش رو باید مطالعات جامع و کاملی هم از دستگاه‌‎های مختلف و نهادهای پژوهشی و تحقیقاتی به عمل آید تا سند از هر جهت شامل جامعیت باشد.

وی تصریح کرد: براساس سند چشم‌انداز ایران باید تا سال ۱۴۰۴ در قله خاورمیانه قرار گیرد و هم اکنون در بسیاری از اهداف توانستیم مطابق با سند حرکت کنیم اما متاسفانه در حوزه اقتصادی مطابق با سند حرکت نکردیم.

این نماینده مجلس افزود: طبق سند چشم‌انداز به جای اینکه در رتبه اول خاورمیان قرار گیریم امروز در حالی که کمتر از ۷سال تا پایان سند باقی مانده در رتبه هجدهم هستیم و باید به لحاظ اقتصادی این عقب ماندگی را جبران کنیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در سایر حوزه‌های علمی، پژوهشی، تکنولوژیکی، بنیه دفاعی و جایگاه سیاسی از سند چشم‌انداز هم جلوتر حرکت کردیم.

محمدی در پایان افزود: با ترسیم سند اسلامی_ایرانی پیشرفت، کشور ایران باید جزو کشورهای برتر دنیا در مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باشد.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان