۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جولان «فیک نیوزهای» سازمان یافته یک جریان سیاسی/ «القاسازی» یا «خبررسانی»؛ کدام مورد نظر اصلاح‌طلبان است؟+ تصاویر
کد خبر: ۳۳۱۲۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۶ ساعت: ۱۰:۴۶ ↗ لینک کوتاه

انحراف در فهم؛ سهوی یا عمدی!

جولان «فیک نیوزهای» سازمان یافته یک جریان سیاسی/ «القاسازی» یا «خبررسانی»؛ کدام مورد نظر اصلاح‌طلبان است؟+ تصاویر

روزنامه های اصلاح طلب برای پیشبرد اهداف سیاسی خود به جای اطلاع رسانی به القاسازی مشغولند.

جولان «فیک نیوزهای» سازمان یافته یک جریان سیاسی/ «القاسازی» یا «خبررسانی»؛ کدام مورد نظر اصلاح‌طلبان است؟+ تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، «القاسازی» به جای «خبررسانی» به شیوه رسانه های جریان اصلاح طلب برای هدایت افکارعمومی در راستای منافع این جریان تبدیل شده است. اغلب تیترهای معناداری در صفحه اول این روزنامه ها نقش می بندد که چندان با واقعیت موجود کشور همخوانی ندارد و گویی این رسانه‌ها آنچه می خواهند اتفاق بیفتد را بدون نگاه به واقعیت موجود تیتر می کنند.

در همین رابطه، روزنامه اصلاح طلب آرمان در تیتری جالب وقتی که دانشجویان در خارج از مراسم حضور رئیس جمهور در دانشگاه از عدم اعطای تریبون به آنها انتقاد می کردند، تیتر زد: « اعتراض دانشجویان، تحمل روحانی».

در این مراسم یکی از دانشجویان در اعتراض به روند برگزاری مراسم و عدم شنیده شدن صدای دانشجویان با صدای بلند نکاتی را خطاب به روحانی مطرح می کند که به گفته این دانشجو انتقادات وی موجب اوقات تلخی رئیس جمهور می شود!

این دانشجوی دختر بیان می کند: « با صدای بلند خطاب به رئیس‌جمهور گفتم « آقای روحانی چرا به دانشجویان تریبون ندادید؟ این صحبت‌های شما را می‌توانستیم در تلویزیون گوش کنیم، چه لزومی به حضور شما در فضای دانشگاه بود؟» و صحبت‌های من همراه شد با اخم شدید رئیس‌جمهور!»
 
این روزنامه چند روز پیش از این نیز در تیتر یک خود از ماندن شهردار تهران در پست خود خبر داد. این درحالی است که به تازگی جلسه نمایندگان و اعضای شورای شهر تهران به نام «مجمع امید» برگزار شد که در ابتدا نسبت به ایجاد سازوکاری برای باقی ماندن « محمد علی افشانی» در سمت خود بحث و تبادل نظر صورت گرفت اما در ادامه هم نمایندگان و هم اعضای شورای شهر تهران در توئیت های جداگانه مطرح کردند که به قانون تمکین می کنند. به هر جهت آنطوری که روزنامه اصلاح طلب آرمان با قطعیت تیتر زده است که « شهردار تهران می ماند» چنین واقعیتی وجود ندارد و بحث و نظرات مختلفی در این حوزه وجود دارد که هنوز قطعیتی در آن نیست و اغلب بر قانون مداری تاکید می کنند.

از سوی دیگر رسانه‌های اصلاح طلب در تیترهایی هماهنگ درباره تصویب لایحه «CFT» آنرا سرنوشت بازار ارز نامیدند و اینگونه القا کردند که با تصویب لوایح مربوط به FATF مشکلات اقتصادی کشور حل می شود. اما بعد از تصویب این لایحه هیچ تغییر ملموسی در بازار بخصوص در جهت کاهش قیمت دلار و سایر کالاها احساس نشد.

به نظر می آید که اصلاح طلبان در یک کج فهمی عامدانه سعی دارند که اهداف خود را پیش ببرند. فیک نیوزها امروز به عنوان یکی از مسائل اصلی جامعه اطلاع رسانی تبدیل شده‌اند. رشد رسانه‌های غیر رسمی از جمله شبکه های اجتماعی سبب بروز این مشکل در جریان اطلاع رسانی شده است. در زمانه انفجار اطلاعات این نوع اخبار بی سر و ته هم در رسانه ها بعضا با عملکرد غیرحرفه ای اصحاب رسانه وارد اخبار رسمی می شود و اثرگذاری منفی خود را دارد. اما جاری شدن این اخبار بر روی تیتر یک روزنامه ها بخصوص به طور متداول حاکی از یک نوع تعمد است.
 

در همین رابطه، چندی پیش بود که یکی از خبرنگاران اصلاح طلب در توئیتر خود درحالی که خبر رسمی فوت «دنیا ویسی» دختر بچه دانش آموزی که بر اثر ریزش دیوار فرسوده مدرسه‌اش جان باخت، با نادیده گرفتن این خبر اعلام کرد که وی بر اثر تجاوز جان باخته و ریزش دیوار صحنه سازی است.

این موضوع بعد از مدت کوتاهی جنجال زیادی در میان افکارعموی خصوصا در میان ضدانقلاب برپا کرد. حتی سلبریتی‌ها از جمله «مهناز افشار» بازیگر سینما نیز به این مسئله ورود پیدا کردند. اما تکذیب این ماجرا سبب شد که خبرنگار اصلاح طلب حرف خود را پس بگیرد و عذرخواهی کند.

البته ممکن است که برخی از اخبار تکذیب شود اما در اینکه یک خبرنگاری در پازل ضدانقلاب کار کند و اخبار رسمی را نادیده گرفته و آنرا دروغ بخواند؛ موضوع قابل تاملی است. آبروی مردم خط قرمزی است که نمی توان با آن بازی کرد اما به راحتی این موضوعات در میان روزنامه نگاران اصلاح طلب کاربرد دارد.

به نظر می رسد این موضوع در میان خبرنگاران اصلاح طلب به عنوان یک رویه معمول نهادینه شده است. دروغ سازی و بهره برداری از چنین دروغ سازی هایی یک نوع فیک نیوز سازمان یافته است که متاسفانه بعضا در بزنگاه های سیاسی برای مسائل سیاسی حساس همچون «FATF» دیده شد. تداوم این موضوع آبرو و اعتبار رسانه ها را در سطوح مختلف زیر سئوال می برد.  



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان