۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برخورد با مسئولان متخلف جزو اولویت‌ها و خط قرمزهایم است
کد خبر: ۳۳۱۲۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۵ ساعت: ۱۴:۵ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

برخورد با مسئولان متخلف جزو اولویت‌ها و خط قرمزهایم است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: خط قرمز من در طول چندین سال کار در دستگاه قضائی و به ویژه در سمت جدید، قانون، امنیت، حریم ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی خواهد بود؛ هر مسئولی که از این حد و مرز عبور کند مورد برخورد سخت قرار می‌گیرد.

برخورد با مسئولان متخلف جزو اولویت‌ها و خط قرمزهایم است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ محمد قاسمی در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب قزوین که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور در سالن اجتماعات دادگستری کل استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: امیدوارم به فضل و رحمت الهی بتوانم سربلند و روسفید از این آزمون سخت برآیم و لیاقت و شایستگی احزار این سمت را داشته باشم.

وی افزود: بی‌گمان در این راه پرپیچ و خم و گردنه‌های صعب العبور توکل بر خداوند متعال و توسل بر ائمه معصومین(ع) و کمک و یاری همکاران قضایی و دعای خیر مردم عزیز نیاز مبرم است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قوه قضاییه باید صددرصد انقلابی باشد و انقلابی عمل کند، سرلوحه برنامه‌های کاری اینجانب قرار دارد.

وی ادامه داد: انقلابی بودن یعنی عادلانه، خردمندانه، دلسوزانه، منصفانه و قاطعانه عمل کردن؛ لذا این موضوع در رأس همه کارهای من قرار خواهد گرفت.

قاسمی بیان کرد: خط قرمز من در طول چندین سال کار در دستگاه قضائی و به ویژه در سمت جدید، قانون، امنیت، حریم ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی خواهد بود؛ بنابراین هر مقام و مسئولی که از این حد و مرز عبور کند و وارد عرصه‌های غیرقانونی شود باید منتظر برخورد سخت و قاطعانه دستگاه قضائی باشد.

مهمترین وظیفه دادستان احیای حقوق عامه است
وی عنوان کرد: در راس برنامه‌هایم پیشگیری از وقوع جرم قرار دارد زیرا هزینه ریالی و معنوی پیشگیری کمتر از درمان است؛ اما چنانچه پیشگیری‌ها و پیگیری‌های قبل از تشکیل پرونده منجر به رفع مشکل و هدایت متخلف نشود؛ مجبوریم که در این رابطه پرونده کیفری تشکیل دهیم تا با مفسدان اقتصادی و اجتماعی و متعدیان به حقوق بیت المال برخورد قانونی انجام پذیرد.

دادستان قزوین گفت: عمده‌ترین وظیفه دادستان احیای حقوق عامه است، اگر حق مردم در جامعه تضییع شود با طرح شکایت مستقیم برای احقاق حق خود وارد می‌شوند اما حقوق عامه متاسفانه متول خاصی ندارد و دادستان به عنوان مدعی العموم موظف است حقوق عامه را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: مردم و مسئولین چنانچه مواردی از تضییع حقوق عامه مشاهده می‌کنند؛ حتما گزارش دهند و ما قول صددرصد می‌دهیم که آن را پیگیری کرده و نتایج آن را برای مردم گزارش کنیم.

قاسمی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایم دفاع قانونی از مدیران خدوم و دلسوزی است که در مقابل ایادی زور و زر و تزویر و کسانیکه در اجرای سیاست‌های دولت اخلال ایجاد می‌کنند؛ می‌ایستند.

وی در پایان گفت: به نظر من یکی از وظایف مدعی العموم کوتاه کردن دست مدیران و مقامات فاسد از بیت المال و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان