۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دادستان جدید قزوین معرفی شد
کد خبر: ۳۳۱۲۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۵ ساعت: ۱۱:۳۹ ↗ لینک کوتاه

با حضور دادستان کل کشور؛

دادستان جدید قزوین معرفی شد

در مراسمی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، محمد قاسمی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب قزوین معرفی شد.

دادستان جدید قزوین معرفی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور و سایر مسئولان استانی در سالن اجتماعات دادگستری کل استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی در این مراسم اظهار کرد: دستگاه قضایی ملجاء و پناهگاه مردم است و بسیاری از کسانی که فریادشان به جایی نمی‌رسد و به حقوق آنها تعرض شده است برای احقاق حقوق خود به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند.

وی افزود: دروازه ورود دستگاه قضایی دادسرا است؛ چراکه دادستان شمیر عدالت است که باید اقدامات لازم را در ابعاد پیشگیری و همچنین خوف برای کسانی که به حقوق عامه مردم تعرض می‌کنند، انجام دهد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: بی‌گمان یکی از خطوط قرمزی که ترسیم شده است مربوط به حقوق عامه است که احیای آن موحب دلگرمی مردم نسبت به نظام و عملکرد مدیران می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر حقوق عامه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و در مسائل محیط زیست، آب و اراضی کشاورزی، در حوزه بهداشت و آموزش و حتی استخدام نیز حقوق عامه است که باید شرایط مساوی برای همگان فراهم شود و نباید حیات خلوتی برای عده‌ای خاص باشد، لذا قوانین باید شفاف‌تر شود.

قدرتی بیان کرد: یکی از خطوط قرمزی که نباید تعرض شود و برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد بحث بیت المال است که خط قرمز دستگاه قضایی بوده و خوشبختانه همدلی و همگرایی بین دستگاه قضایی و اجرایی استان برای برخورد قاطعانه با متخلفان وجود دارد.

وی تصریح کرد: ارزش‌های اسلامی و دینی برای ما خط قرمز است که دادستان باید به آن توجه کند؛ چراکه باید حریم اخلاقی جامعه مصون بماند.

با همدلی می‌توان از جنگ اقتصادی عبور کرد
در ادامه عبدالمحمد زاهدی با تشکر از زحمات دادستان قزوین اظهار کرد: خوشبختانه در استان قزوین هماهنگی و همدلی و هم افزایی خوبی بین همه قوا و دستگاه‌ها و مسئولین استانی وجود دارد.

وی اضافه کرد: نتیجه این هم گرایی و همدلی آرامشی است که امروز در استان حاکم است؛ به خصوص در حوادث دی ماه گذشته شاهد همفکری و مشورت پذیری همه اعضای شورای تامین استان و به ویژه در دستگاه قضایی استان بودیم که این همکاری باعث شد به خوبی شرایط را بتوانیم کنترل کرده و امنیت را برای مردم برقرار کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: امیدواریم این همدلی و همگرایی بیش از پیش افزایش یابد تا در خدمت مردم باشیم و به ویژه در شرایط حساسی که در جنگ اقتصادی قرار داریم با همفکری همه قوا و مسئولان از این شرایط عبور کنیم و در پیشگاه خداوند رو سفید باشیم‌.

قزوین از استان‌های امن کشور است
حجت الاسلام صادقی نیارکی نیز در ادامه بیان کرد: آنچه تاکنون انجام گرفته است در حد انتظار و مطالبه به حق مردم فهیم و شهیدپرور استان قزوین نبود و گزارش عملکردی که ممکن است در رسانه‌ها بیان شود ما را قانع نمی‌کرد، بضاعت ما اندک بود و این اقدامات انجام گرفته حاصل تلاش همه همکاران بود.

وی ادامه داد: امیدوارم با دست توانا و خوب آقای قاسمی از همکاران پرتلاش ما در این مسئولیت، راه‌های نارفته و باقیمانده در حوزه ایجاد نظم و امنیت و انتظارات به حق مردم با شتاب بیشتر و رویکرد جدیدتر و با اقدامات موثرتر و توجه و همکاری همگان و هماهنگی بیشتر از سوی همکاران در مجموعه دادسراهای استان و مرکز و مجموعه دستگاه قضایی استان انجام شود.

این مسئول عنوان کرد: با تلاش و همدلی همگان استان قزوین از استان‌های امن و خوب در سطح کشور است.

وی در پایان گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را برای جشن ۴۰ سالگی انقلاب آماده می‌کنیم تا از ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی در هر جایگاهی که هستیم حمایت کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، محمد قاسمی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب قزوین معرفی شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان