۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ثبت‌نام ۱۱هزار قزوینی برای پیاده‌روی اربعین
کد خبر: ۳۳۱۲۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۵ ساعت: ۸:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حج و زیارت استان اعلام کرد:

ثبت‌نام ۱۱هزار قزوینی برای پیاده‌روی اربعین

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: تاکنون ۱۱هزار نفر از استان قزوین برای شرکت در پیاده روی اربعین در سامانه سماح اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

ثبت‌نام ۱۱هزار قزوینی برای پیاده‌روی اربعین
کلانتری در در گفت‌و‌گوبا خبرنگارفرهنگ و هنر  صبح قزوین ابراز کرد: مردم به شرکت در پیاده‌روی اربعین علاقمند هستند، اما بیشتر افراد تصمیم‌گیری را به روزهای پایانی موکول می‌کنند.

وی افزود: توصیه ما این است علاقه‌مندان سریعتر نسبت به ثبت نام اقدام کنند، چراکه به دلیل ازدحام در روزهای پایانی امکان دسترسی به تاریخ مورد نظر برای سفر کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین با تاکید بر ثبت نام قانونی ابراز کرد: لازم است افراد علاقمند به حضور در پیاده روی اربعین، تنها از طریق سامانه‌ی ملی سما و دفاتر زیارتی مجاز در استان اقدام کنند.

وی ادامه داد: دفاتر مجاز برای ثبت نام در استان قزوین ۴۰ دفتر است که زوار از این طریق باید اقدام به ثبت نام و اخذ روادید کنند و فریب افراد سودجو را نخورند.

این مسئول بیان کرد: تاکنون 11هزار نفر از استان قزوین برای شرکت در پیاده روی اربعین در سامانه سماح اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

ثبت نام تا 6 آبان ماه ادامه دارد

وی اضافه کرد: با توجه به روند کنونی در ثبت نام پیش بینی می‌شود این تعداد به 20هزار نفر افزایش پیدا کند.

مدیرکل حج و زیارت استان با بیان کاهش میزان ثبت نام غیرمجاز اظهار کرد: باتوجه به اینکه ارز دولتی تنها به دفاتر مجاز زیارتی و ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح تعلق می‌گیرد، امسال فعالیت مراکزغیرمجاز به طور چشم گیری کاهش یافته است.

وی افزود: البته تعدادی از افراد نیز وجود دارند که موفق به اخذ ویزا از سفارت‌خانه شده‌اند، اما ارز دولتی به این گروه از افرادنیز تعلق نگرفته نمی‌گیرد، از این رو شرکت در پیاده‌روی اربعین از راهی غیر از سامانه سماح برای افراد مقرون به صرفه نیست.

کلانتری در پایان گفت: ثبت نام تا 6 آبان ماه ادامه دارد، اما با توجه به زمان‌بر بودن فرآیند اخذ ویزا از 48تا 72 ساعت، بهتر است افراد سریع‌تر نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان