۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ایران - بولیوی / محک فرا آسیایی شاگردان کی روش در ورزشگاه آزادی
کد خبر: ۳۳۱۱۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۴ ساعت: ۱۰:۲۰ ↗ لینک کوتاه

امروز؛

ایران - بولیوی / محک فرا آسیایی شاگردان کی روش در ورزشگاه آزادی

تیم ملی فوتبال ایران نخستین بازی خود پس از جام جهانی ۲۰۱۸ را در ورزشگاه آزادی مقابل بولیوی برگزار می‌کند.

ایران - بولیوی / محک فرا آسیایی شاگردان کی روش در ورزشگاه آزادی
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی تدارکاتی خود برای جام ملت های ۲۰۱۹ امارات به مصاف بولیوی می رود.

تیم ملی فوتبال ایران- بولیوی/ پشت کوهی ها نخستین میهمان شاگردان کی روش در ورزشکاه آزادی

این نخستین باری است که شاگردان کارلوس کی روش پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در ورزشگاه آزادی از حریفشان میزبانی می کنند و به همین دلیل انتظار می رود هواداران تیم ملی با استقبالی پرشور از دیدار با بولیوی از لحاظ روحی شرایط خوبی را در آستانه هفدهمین دوره جام ملتها برای ملی پوشان فوتبال کشورمان به وجود آورند. همانگونه کی روش روز گذشته در صحبت هایش با رسانه ها اعلام کرد" عاجزانه خواهش می‌کنم کاری کنید تا هواداران فوتبالی که بعد از پیروزی ما در جام جهانی در خیابان‌ها بودند به ورزشگاه بیایند و از فوتبال ایران و بولیوی لذت ببرند. مسائل دیگر را کوچک و به هدف اصلی‌مان توجه کنیم. به شما قول می‌دهم هیچکس افسوس حضورش در استادیوم را نخواهد خورد"

سرمربی تیم ملی ایران قصد دارد در دیدارهای تدارکاتی باقی مانده تا جام ملتهای آسیا تاکتیک هایی تهاجمی را تمرین کند تا شاگردانش که باید در این رقابت ها مقابل تیم های سطح پایین تری نسبت به حریفانشان در جام جهانی به میدان بروند فوتبال مالکانه تری ارائه کنند. کاری که تیم ملی در بازی تدارکاتی قبلی اش با ازبکستان انجام داد و درصد مالیکت توپ تیم ما به شکل قابل توجهی افزایش یافت. به همین دلیل بولیوی حریف مناسبی برای تیم کی روش محسوب می شود.

با درنظر گرفتن موضوع برگزاری لیگ ملتهای اروپا، رقابت های مقدماتی جام ملت های آفریقا و همچنین محدود بودن بودجه فدراسیون فوتبال امکان برگزاری بازی دوستانه تیم ملی با تیم های قاره سبز، سیاه و البته تیم های درجه یک آمریکای جنوبی مانند برزیل، آرژانتین، اروگوئه، کلمبیا و شیلی وجود ندارد  و به همین دلیل بولیوی را می توان یکی از بهترین حریفان یک سال اخیر تیم ملی فوتبال ایران پیش و پس از جام جهانی محسوب کرد.

پشت کوهی‌ها (لقب تیم ملی بولیوی) تاکنون سه بار در جام جهانی شرکت کرده اند که در هر ۳ دوره حضورشان یعنی سال‌های ۱۹۳۰، ۱۹۵۰ و ۱۹۹۴ در همان مرحله گروهی از دور رقابت‌ها کنار رفته‌اند. این تیم یک بار هم در جام کنفدراسیون‌ها حاضر شده است که در سال ۱۹۹۹ با قرار گرفتن در رتبه سوم گروه A. جام کنفدراسیون‌های مکزیک پس از تیم میزبان و عربستان، فرصت حضور در مرحله نیمه نهایی را به دست نیاورد.

تیم ملی فوتبال ایران- بولیوی/ پشت کوهی ها نخستین میهمان شاگردان کی روش در ورزشکاه آزادی

بولیوی همچنین در ۲۶ دوره حضورش در رقابت‌های کوپا آمه ریکا قهرمانی سال ۱۹۶۳ و نایب قهرمانی سال ۱۹۹۷ را به دست آورده است.

این تیم اکنون با کسب ۱۳۷۸ امتیاز در رتبه ۵۸ رنکینگ فیفا و بالاتر از تیم هایی چون اسلوونی، هندوراس، مالی، مصر و الجزایر قرار دارد اما بهترین و بدترین رتبه اش به ترتیب هجدهمی جولای ۱۹۹۷ و صد و پانزدهمی اکتبر ۲۰۱۱ است. این تیم‌اکنون با یوزها(لقب تیم ملی فوتبال ایران) در رنکینگ فیفا اختلافی ۲۶ رده ای دارد چراکه شاگردان کارلوس کی روش در جایگاه سی و دوم این جایگاه قرار دارند.

سزار فاریاس، مربی ۴۵ ساله ونزوئلایی که سابقه سرمربیگری در تیم‌های. تروجیانوس، دپورتیوو تاچیرا، مینروس گوایانا، دپورتیوو آنزوآتگوی،تیم ملی ونزوئلا، تیم ملی زیر ۲۰ سال ونزوئلا، تیخوانا مکزیک، نورث ایست یونایتد هندوستان، سرو پورتنو پاراگوئه، استرانگست بولیوی را در کارنامه دارد در حال حاضر به صورت همزمان با فعالیت در تیم استرانگست، سرمربیگری تیم ملی بولیوی را هم برعهده گرفته است.

این تیم در چهار بازی دوستانه اخیرش، یک برد، ۲ تساوی مقابل تیم‌های آسیایی کره جنوبی و عربستان و یک شکست پنج بر یک را تجربه کرده است. شاگردان سزار فاریاس ۷ ژوئن ۲۰۱۸ در ورزشگاه نیو تیوولی سالزبورگ با کره به تساوی صفر بر صفر رضایت دادند و ۱۰ سپتامبر هم در ورزشگاه ملک فیصل بن فهد ریاض با عربستان به تساوی ۲ - ۲ رسیدند. بولیوی در آخرین بازی تدارکاتی اش پیش از بازی با ایران مقابل میانمار با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید.

برخلاف تیم ملی ایران که در حال حاضر ۱۵ بازیکن لژیونر را در لیست دارد در فهرست فعلی بولیوی تنها نام ۳ بازیکن لژیونر یعنی کارلوس لامپه (دروازه بان بوکاجونیورز آرژانتین) مارسلو مورنو (مهاجم ووهان زال چین) گیلبرت آلوارز (مهاجم الهاضم عربستان) به چشم می خورد.

تیم ملی فوتبال بولیوی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با ثبت آمار ۱۸ بازی، ۴ پیروزی، ۲ مساوی، ۱۲ باخت، ۱۶ گل زده، ۳۸ گل خورده، تفاضل گل منفی ۲۲ و ۱۴ امتیاز در جایگاه نهم جدول ۱۰ تیمی منطقه آمریکای جنوبی ایستاد.

بهترین نتیجه بولیوی در دور مقدماتی جام جهانی به برتری ۲ بر صفر مقابل آرژانتین در روز ۲۸ مارس ۲۰۱۷ باز می‌گردد که این تیم با گل‌های کارلوس آرسه و مارسلو مورنو از سد هم تیمی های لیونل مسی گذشت. همچنین شکست پنج بر صفر از برزیل در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۶ دترین نتیجه این تیم در مقدماتی جام جهانی روسیه است.

این نخستین بازی تاریخ تیم ملی ایران مقابل بولیوی است.

سرمربی بولیوی برای بازی با ایران هم مانند دیدارهای اخیر پشت کوهی ها رونالد رالدس، رکورددار بازی ملی در این تیم را دعوت نکرده است تا او به همراه مرتضی پورعلی گنجی، مدافع تیم اوپن بلژیک شاخص ترین غایبان ۲ تیم در دیدار روز سه شنبا باشند.

دیدار تیم های ایران و بولیوی از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه سه شنبه ۲۴ مهر در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، مجید حسینی، روزبه چشمی، احسان حاج صفی، صادق محرمی، سعید عزت اللهی(امید ابراهیمی)، علی کریمی علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، مهدی طارمی و سردار آزمون

ترکیب احتمالی تیم ملی بولیوی

کارلوس لامپه، دنی بخارانو، خوزه ساگردو، گابریل والورده، اروین ساودرا، جاسمانی کامپوس، رودی کاردوزو، لیونل جوستینیانو، دیه گو وایر، مارسلو مورنو و گیلبرت آلوارز



انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان