۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حرکت کاروان شهید "سیاهکالی مرادی" در اربعین/ طلاب فاضل در موکب‌های قزوین مستقر می‌شوند
کد خبر: ۳۳۱۱۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۴ ساعت: ۸:۳۴ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین خبرداد:

حرکت کاروان شهید "سیاهکالی مرادی" در اربعین/ طلاب فاضل در موکب‌های قزوین مستقر می‌شوند

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: کاروان شهید سیاهکالی مرادی با محوریت موضوع زندگی این شهید در مسیر حرکت خواهد کرد و به مدت دو روز در نجف و پس از آن در کربلا مستقر خواهد شد.

حرکت کاروان شهید "سیاهکالی مرادی" در اربعین/ طلاب فاضل در موکب‌های قزوین مستقر می‌شوند
سعید خورشیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین درباره آمادگی ستاد اربعین قزوین در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: اعزام خادمین و اسقرار موکب‌های ثبت شده‌ از پنج‌شنبه گذشته هفته گذشته آغاز شده و موکب سیدالشهدا و قرارگاه نجف کار اجرایی خود را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: موکب طریق الحسین و موکب‌های کربلا نیز طی دو روز گذشته اعزام شده‌اند و کار مقدماتی و آماده‌سازی این موکب‌ها درحال انجام است، اواخر هفته نیز خادمین، آشپزها و برپاکنندگان پایگاه‌های بهداشتی و درمانی اعزام خواهند شد.

دبیر ستاد مردمی اربعین قزوین با بیان فعالیت‌های فرهنگی این ستاد اذعان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با حوزه علمیه 20نفر از طلاب فاضل برای خدمات‌رسانی فرهنگی و اقامه نماز در موکب‌ها مستقر خواهند شد، کار اعزام و روادید آن‌ها انجام شده است.

وی عنوان کرد: تلاش بر این است که تمام موکب‌ها از وجود روحانی برخوردار باشند که بخشی از این نیاز را خود موکب‌ها تامین کرده و بخشی از آن‌ها را نیز استاد مردمی عهده‌دار شده است.

ارائه خدمات موکب‌های قزوینی تا چند روز پس از اربعین

خورشیدی با بیان سایر خدمات فرهنگی صورت گرفته گفت: کاروانی فرهنگی به نام شهید سیاهکالی مرادی درحال راه اندازی است و مجوزهای حضور آن در عراق دریافت شده، این کاروان خودرویی است که به سیستم صوتی و تصویری مجهز بوده و کارشناسانی همچون حجت الاسلام خضری، غفاری و علیزاده درآن حضور دارند.

وی با اشاره به ضرورت پرداختن به زندگی شهید سیاهکالی از جانب رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: کاروان شهید "سیاهکالی مرادی" با محوریت موضوع زندگی این شهید در مسیر حرکت خواهد کرد و به مدت دو روز در نجف و پس از آن در کربلا مستقر خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: گروه سرود، تئاتر، سخنرانی، پخش کلیپ و مداحی و توزیع بسته‌های فرهنگی از جمله کتاب "یادت باشد" در مورد زندگی شهید سیاهکالی جزو فعالیت‌های فرهنگی این کاروان است.

وی درباره زمان ارائه خدمات در موکب‌ها عنوان کرد: خدمات رسانی موکب‌های نجف و بین راهی از جمعه هفته جاری آغاز می‌شود و پس از آن نیز موکب‌ها در کربلا به فعالیت خواهند پرداخت، باتوجه به اینکه تعدادی از افراد چند روز پس از اربعین نیز در کربلا حضور دارند این خدمات رسانی‌ها تا دهم آبان ماه ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان