۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اصل‌ اول مرام‌نامه‌ نانوشته اصلاح‌طلبان; «قانون یعنی منافع ما»
کد خبر: ۳۳۱۱۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۳ ساعت: ۱۷:۲۷ ↗ لینک کوتاه

جلسه مشترک برای بقای به هرقیمت افشانی

اصل‌ اول مرام‌نامه‌ نانوشته اصلاح‌طلبان; «قانون یعنی منافع ما»

محمود صادقی، نماینده اصلاح طلب مجلس گفته است اکثریت اعضای جلسه نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر تهران موافق بوده‌اند که قانون منع بکارگیری بازنشستگان را برای بقای یک نفر تغییر دهند!

 اصل‌ اول مرام‌نامه‌ نانوشته اصلاح‌طلبان; «قانون یعنی منافع ما»
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،  اعضای شورای شهر و نمایندگان اصلاح طلب تهران در جلسه مشترکی که به جهت ابقای «محمدعلی افشانی» شهردار تهران برگزار کردند راه‌های مختلف جلوگیری از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان را بررسی کردند.

از فحوای این جلسه که به عنوان «مجمع امید» برگزار شده، بر می آید که دلیل برگزاری آن تنها دورزدن قانون در شهرداری تهران بوده است.

«محمود صادقی» نماینده اصلاح طلب تهران در این باره می گوید: « نظرات مختلفی در این جلسه مطرح شد. اینکه آیا قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل شهرداری تهران می‌شود یا نه؟ همچنین بعضی از اعضا دلایلی را درباره اینکه این قانون شامل شهرداری نمی‌شود را عنوان کردند.»

این نماینده تهران همچنین تصریح می کند: از بحث های امشب اینطور برمی آمد که اکثر شورا طرفدار ابقای ایشان هستند. نظر غالب این بود که از ایشان حمایت شود و ابقا شوند. بحثی که وجود داشت از طریق قانون و تفسیر حقوقی بود. باتوجه به اینکه معاونت حقوقی ریاست جمهوری امروز نظر داد که شامل شهردار می شود هرچند معاونت حقوقی مرجع استفسار نیست و از این طریق دستگاه های اجرایی باید از آن تبعیت کنند.

«علی عطا» سخنگوی شورای شهر تهران نیز درباره مفاد و نتیجه این جلسه در توئیتی از تلاش شورای شهر تهران برای مستثنا شدن شهردار این شهر از قانون منع بکارگیری بازنشستگان خبر داد و نوشت: «امشب در جلسه مجمع امید، پیشنهادی که برخی از حاضرین مطرح کردند، ارائه طرح دو فوریتی اصلاح مصوبه «منع بکارگیری» بود؛ تا شاید امکان حفظ شهردار فعلی پایتخت در شهرداری فراهم شود.»


این رویه اصلاح طلبان برای نادیده گرفتن قانون آنهم از سوی نمایندگان این جناح سیاسی بسیار قابل تامل است. نمایندگانی که باید پاسدار قانون باشند و در جهت اقتدار و مشروعیت آن عمل کنند درحال مقابله با آن هستند. البته برخی از نمایندگان نیز نسبت به این موضوع انتقاد جدی دارند.
 

در همین رابطه «فاطمه سعیدی»، نماینده مردم تهران در واکنش انتقادی به این نوع اقدامات نوشت: «اصلاح طلبی یعنی باور داشته باشیم، قانون از منافع اشخاص و جریان های سیاسی بالاتر است. قانون منع بکارگیری بازنشستگان باید دقیق و جامع اجر شود و مستثنا از این امر نیست.»
 

اعضای شورای شهر تهران در حالی برای ابقای افشانی تلاش می کنند که در شهرداری تهران اتفاقات قابل تاملی در حال رخ دادن است. شهردار تهران گویا بعد از حتمی شدن شمول قانون بازنشستگی تازه دست به کار شده و در حال کادرسازی هایی عجیب است که اهداف پشت پرده آن مشخص نیست.

در همین راستا با سرعتی بسیار بالا حدود ۴۰ نیروی سفارش شده قومیتی در صف رسیدن به شهرداری هستند که حدود ۲۱ مورد آنها نامشان به کمیته انتصابات ارسال شده و درخواست بررسی هر چه سریعتر پرونده های آنان شده است.

از طرفی شورای شهر تهران گویا به ماجرای انتصابات ورود کرده و نگران اتفاقات خاص در سطوح مختلف شهرداری است.

انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان