۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین هیچ مشکلی در تامین کالا‌های اساسی نخواهیم داشت/ به آینده بهتر، بسیار امیدوارم
کد خبر: ۳۳۱۱۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۳ ساعت: ۱۷:۱۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس جمهور در جلسه‌ای با حضور جمعی از اقتصاددانان و اساتید اقتصاد دانشگاه‌های کشور:

هیچ مشکلی در تامین کالا‌های اساسی نخواهیم داشت/ به آینده بهتر، بسیار امیدوارم

رئیس جمهور گفت:با برنامه ریزی‌های دقیقی که انجام شده، آمریکا در بلند مدت قادر نیست به سیاست‌های ضدایرانی خود ادامه دهد.

هیچ مشکلی در تامین کالا‌های اساسی نخواهیم داشت/ به آینده بهتر، بسیار امیدوارم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه اقتصادی با حضور جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور، باتاکید بر اینکه "به آینده بهتر، بسیار امیدوارم"، ضمن ابراز خرسندی و خشنودی از برگزاری این نشست و قدردانی از حضور اقتصاددانان دانشگاه‌های کشور، گفت: بی تردید تمامی شرکت کنندگان دلسوزانه برای نظام، کشور و دولت نظرات کارشناسانه خود را بیان کردند و این جلسات باید تداوم یابد.

رئیس جمهور تصریح کرد: از مسوولان دولت نیز می‌خواهم این جلسات را در محور‌های مختلف اقتصادی، پی بگیرند.

روحانی اظهار کرد: در تمام دوره فعالیت ۵ ساله دولت، پیوسته هفته‌ای دو جلسه اقتصادی با مسئولین، مدیران و مشاوران اقتصادی داشته ام و در این دولت، هیچ تصمیمی بدون مشورت با کارشناسان اتخاذ نشده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید امید در جامعه و سرمایه اجتماعی را بیش از پیش تقویت کنیم، به جنگ روانی و اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران اشاره و تصریح کرد: ما در شرایط بحرانی نیستیم، اما شرایط، عادی نیز نیست و در تصمیم گیری‌ها و اعلام مواضع و دیدگاه‌ها، باید این شرایط مورد توجه باشد و در کنار ابراز نگرانی‌های بحق، برای رفع این نگرانی‌ها نیز راه حل و پیشنهادات عملیاتی ارائه شود.

 روحانی با تاکید بر اینکه مردم و بویژه صاحبان درآمد‌های ثابت در شرایط کنونی با مشکل معیشت مواجه اند، گفت: دولت طرح‌های گسترده‌ای برای مقابله با جنگ روانی و اقتصادی دشمنان و رفع مشکلات دارد، اما در عین حال اقتصاد کشور از گذشته با بیمار‌های مزمنی مواجه بوده که بروز برخی مشکلات و مسایل، باعث می‌شود تا عوارض آن بیمار‌های مزمن، تشدید و اثارش بیشتر در جامعه لمس شود.

رئیس جمهور با اشاره به دستاورد‌های دولت در عرصه کاستن از نرخ تورم، ایجاد رشد اقتصادی و برچیدن موسسات اعتباری غیرمجاز، گفت: طی فعالیت دولت یازدهم علت کاهش تورم، انضباط مالی دولت بود و ما در هیچ شرایطی و به رغم تحمل سختی ها، خلق پول و یا استقراض از بانک مرکزی نکردیم.

روحانی تاکید کرد: دولت هم اکنون نیز به گونه‌ای برنامه ریزی کرده است که حتی در شرایط سخت‌تر هیچ مشکلی در تامین کالا‌های اساسی نخواهد داشت.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان یکی از اقتصاددانان حاضر در جلسه گفت:کلیت این حرف درست است که اقتصاد با بگیر و ببند درست نمی‌شود، اما ما گاهی با مواردی مواجه می‌شویم که تاسف آور است و باعث می‌شود که نتوانیم صرفا مقررات و معیار‌های اقتصادی را در این موارد حاکم کنیم. گاهی شاهدیم فردی تولید را به این بهانه که مواد اولیه و قطعه ندارد، متوقف کرده و حال آنکه در بازرسی از انبار‌های آن متوجه می‌شویم برای ماه‌ها مواد اولیه و قطعه دارد و صرفا به دنبال سود بیشتر در اینده، فعالیت تولیدی را متوقف کرده است.

در ابتدای این جلسه نیز که حدود ۳ ساعت به طول انجامید، جمعی از اقتصاددانان در فضایی صمیمی با رئیس جمهور، به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور پرداختند.

راه‌های برون رفت از رکود و ایجاد شتاب در رشد اقتصادی، وضع تورم، ضرورت تغییرات سریع و باور پذیر در هدفگذاری اهداف مدنظر اقتصادی، تقویت سیستم ارزیابی سیاست ها، ضرورت دخالت بیشتر دولت در بازار ارز، ضرورت مدیریت و کنترل تبعات شوک‌های اقتصادی برای مصرف کننده و تولید کننده، تقویت تعامل با جهان، بهره گیری بیشتر از نظر اقتصاددانان در طرح‌های اقتصادی پیش از اجرا، ضرورت وجود فرماندهی برای مقابله با تحریم‌ها، ضرورت ارائه بسته‌های مشروط حمایتی از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، ضرورت توجه بیشتر به اقتصاد منطقه‌ای و اقتصاد بنگاه‌ها و تقویت تیم اقتصادی دولت، از جمله مباحث و موضوعاتی بودند که استادان و صاحبنظران اقتصادی شرکت کننده در این نشست پیرامون آن‌ها، دیدگاه‌های خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان