۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱۲۹ کالا فاقد علامت استاندارد شناسایی شد
کد خبر: ۳۳۱۱۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۳ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سازمان استاندارد استان قزوین:

۱۲۹ کالا فاقد علامت استاندارد شناسایی شد

مدیرکل سازمان استاندارد استان قزوین گفت: از دوهزار و ۵۷۶واحد تولیدی بازدید شد که ۱۲۹ کالا فاقد علامت استاندارد بوده و ۷ مورد آن در محصولاتی از قبیل شکر، قند، سیم بند تخت و دوغ جعلی بوده است.

۱۲۹ کالا فاقد علامت استاندارد شناسایی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سیروس صارمی، ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روزجهانی استاندارد اظهار کرد: چهاردهم اکتبر مصادف با بیست و دوم مهرماه روزجهانی استاندارد معرفی شده است که هر ساله‌ها برنامه‌هایی در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: همایش ملی استاندارد با حضور مسئولین دولتی، واحدهای تولیدی نمونه کشوری، کارکنان استاندارد، نمایندگان مجلس و مهمانان خارجی در 22 مهرماه برگزارشد و از جمله برنامه‌های پیش بینی در سطح استان میتوان به برگزاری مراسم تجلیل از 20واحد تولیدی برتر، یک آزمایشگاه همکار نمونه و 18نفر از مدیران کنترل کیفیت برتر استان قزوین در روز یکم آبان ماه اشاره کرد.

این مسئول ادامه داد: پخش برنامه زنده تلویزیونی با موضوع آسانسورها و CNGها، برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در هفته استاندارد برگزار شد و نشست با امام جمعه استان قزوین و حضور کارشناسان استاندارد در مدارس و مهدکودک‌ها در جهت آموزش و معرفی استاندارد از جمله دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است.

وی با اشاره به طراحی پوستر و انتخاب شعار روز استاندارد بیان کرد: هرساله شعار و پوستری به مناسبت این امروز طراحی و به مسابقه گذاشته می‌شود و پوستر منتخب به تمامی کشورهای عضو ایزو ارسال می‌شود که در سال گذشته این افتخار نصیب جمهوری اسلامی ایران شد.

مدیرکل سازمان استاندارد استان قزوین با بیان شعار روز استاندارد سال 97 گفت: استانداردهای بین المللی و چهارمین انقلاب صنعتی شعار امسال روز استاندارد است که به تعابیر مختلفی انقلاب صنعتی اول ماشین بخار، انقلاب دوم برق، انقلاب صنعتی سوم فناوری و اطلاعات و انقلاب صنعتی چهارم هوش مصنوعی است.

50 بازنگری استاندارد انجام شد
وی با اشاره به بالارفتن سرعت تکنولوژی ابراز کرد: با توجه به بالارفتن سرعت تکنولوژی شاید ذهن بشر تصورش را نداشته باشد و این استانداردها و رعایت آنها است که می‌تواند ما را در راستای این پیشرفت‌ها پیش ببرند و از این سرعت عقب نمانیم و بهره‌ی لازم و کافی را از این تکنولوژی ببریم.

صارمی با بیان عملکرد 6ماهه اول سال 97 اعلام کرد: 30تدوین در برنامه امسال پیش بینی شده بود که در 6ماهه اول سال 24تدوین مصوب شده و به مرحله عقد قرارداد رسیده است و 50 بازنگری استاندارد انجام شده و پوشش کامل صورت گرفت.

وی ادامه داد: در 6ماهه اول سال سه هزار هشتصد و دوازده نفرساعت آموزش مدیران کنترل کیفیت صورت گرفت که بالاتر از درصد پیش‌بینی شده در این 6ماهه است.

این مسئول عنوان کرد: آموزش کارشناسان استاندارد 66نفرساعت، سایر آموزش‌های برون سازمانی چهار هزار و 510 نفر ساعت، آموزش کارکنان استانی یک هزار 150 نفر ساعت، تهیه 6 بسته‌ی ترویجی با تیراژ چهار هزار و 390 مورد، صدور پروانه کاربرد علامت استاندار اجباری کالا و محصول 58 مورد است که از پیش بینی 6ماهه اول سال بالاتر است از جمله عملکردهای سازمان استاندارد در این 6ماه است.

وی با ارائه آمارهای دیگری از عملکرد این سازمان اظهار کرد: بازرسی فنی از واحدهای تولیدی تحت پوشش یک هزار و 24مورد، بازرسی از تجهیزات شهربازی 131 مورد، بازرسی فنی صنایع انرژی بر 18مورد، نمونه برداری از مراکز تولیدی یک هزار و 175مورد،آزمون نمونه مراکز تولیدی یک هزار و 69مورد بوده است.

صارمی با بیان اینکه آزمون‌ها در دو سطح بازار و مراکز تولیدی صورت می‌گیرد؛ اضافه کرد: بازرسی در سطح بازار با نام طرح طه از محصولات تولید داخلی دوهزار و 163مورد، نمونه برداری طرح طه 176مورد، آزمون این طرح 247مورد و تعداد اظهارنامه مورد بررسی صادراتی320مورد و اظهارنامه وارداتی 735مورد بوده است.

وی با اشاره به دیگر عملکردهای این سازمان اذعان کرد: آزمون نازل عرضه‌های سوخت مایع 50مورد، آزمون باسکول‌های وسایل نقلیه چرخدار جاده ای 426مورد که دوبرابر پیش بینی 6ماهه اول سال است، آزمون سایر سنجش وسایل مورد استفاده در دادوستد عمومی یک هزار و 688مورداست.

مدیرکل سازمان استاندارد استان قزوین ابراز کرد: آزمون نازهای CNG هم اکنون اجرایی نشده و در حال بررسی است و آزمون تائید آزمایشگاه‌های همکار استانی بر اساس روش اجرایی جدید 18 مورد است و در 6ماهه دوم سال صدور پروانه آزمایشگاه همکار نداریم و به مرکز تائید صلاحیت واگذار شده است.

ارائه 2بسته حمایتی از تولیدکنندگان
وی با اشاره به مبحث صادرات و واردات کشور بیان کرد: صادرات تعیین ماهیت 501مورد و تعیین ماهیت واردات 774مورد بوده و صدور پروانه تشویقی 5مورد، تمدید اجباری و تشویقی67مورد، ابطال اجباری و تشویقی 27مورد و تعویق اجباری و تشویقی 68 مورد بوده است.

صارمی در ادامه افزود: در بحث آزمایشگاه‌های همکار در 6 ماهه اول سال صدور 4پروانه استاندارد، 18 مورد تمدید، یک مورد ابطال و 3 مورد تعویق صورت گرفته است که از دوهزار و 576واحد تولیدی بازدید شد که 129 کالا فاقد علامت استاندارد بوده و 7 مورد آن در محصولاتی از قبیل شکر، قند، سیم بند تخت و دوغ جعلی بوده است.

این مسئول با اشاره به تولید و حمایت از کالای ایرانی ابراز کرد: در جهت کمک به واحدهای تولیدی، واردات و صادرات بنا به تاکید مقامات عالی کشوری و رهبر معظم انقلاب اقدانات بسیاری صورت گرفته است و سعی بر آن داشته ایم تا از کاهش واحدهای تولیدی جلوگیری کنیم.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد 2بسته حمایتی تحت عنوان بسته حمایتی سازمان استاندارد از تولید و تسهیل تجارت در سال حمایت از کالای ایرانی در جهت کمک به واردات و صادرات تهیه شده و در اختیار واحدهای تولیدی و تجار قرارگرفته است.

صارمی اضافه کرد: این بسته‌ها به این صورت است که واحدهای تولیدی که خود اقدام به واردات مواد و تجهیزات مورد نیاز خود می‌کنند تنها با یک تعهد مدیرعامل کارخانه بتوانند فرآورده‌های خود را از کمرگ ترخیص کنند.

این مسئول در پایان گفت: امیدوار هستیم در تمام مراحل زندگی کارهایی که انجام می‌گیرد بر اساس قانون نظم استاندارد پایه‌ریزی شود؛ زیرا امروزه استانداردها به زندگی ما هدف می‌بخشد و ما براساس این استانداردها در دو محور کمیت و سلامت می‌توانیم مشکلات روز خودمان را حل کنیم.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان