۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۵ کتابخانه سیار شهری و روستایی در سطح استان فعال است
کد خبر: ۳۳۱۱۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۳ ساعت: ۸:۴۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کانون پرورش فکری قزوین:

۵ کتابخانه سیار شهری و روستایی در سطح استان فعال است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به فعالیت ۵ کتابخانه سیار در سطح استان گفت: به منظور توزیع عادلانه امکانات فرهنگی برنامه‌هایی برای مناطق روستایی و کم برخوردار انجام می‌شود که از جمله آنها راه‌اندازی کتابخانه سیار در این مناطق است.

 ۵ کتابخانه سیار شهری و روستایی در سطح استان فعال است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مژده اروجی در حاشیه برگزاری تور رسانه‌ای بازدید از مراکز کانون پرورش فکری استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اردوی رسانه‌ای به منظور آشنایی بیشتر خبرنگاران استان با برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۵ کتابخانه سیار در مناطق روستایی سطح استان عنوان کرد: در این مراکز به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت به دانش‌آموزان مناطق روستایی و محروم خدمات فرهنگی ارائه می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین تصریح کرد: به منظور توزیع عادلانه امکانات فرهنگی برنامه‌هایی برای مناطق روستایی و کم برخوردار انجام می‌شود که از جمله آنها راه‌اندازی کتابخانه سیار در این مناطق است.

شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: برنامه امروز به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مناسبت هفته ملی کودک در یکی از مدارس روستاهای بخش بشاریات شهرستان آبیک برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان آبیک افزود: آبیک شهرستانی با ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی است که متاسفانه تعدادی از ظرفیت‌ها به درستی هنوز شناخته نشده است.

این مسئول بیان کرد: شرکت‌هایی در حوزه دانش بنیان، پتروشیمی و شرکت‌های با تولید مواد شیمیایی که بعضا مواد اولیه تولیدات شیمیایی و محصولات بهداشتی و آرایشی بوده که در شهرستان آبیک مستقر هستند.

فرماندار آبیک تصریح کرد: آبیک در زمینه تولیدات دام و طیور نیز از شهرستان‌هایی است که در تولید کشور نقش اساسی دارد.
وی ادامه داد: در بخش صنعت با توجه به شرایط موجود، عزم و اراده مدیریت ارشد استان و همه عوامل دست اندرکار نیز بر این قرار گرفته که در حوزه ارائه تسهیلات، تامین مواد اولیه و همچنین در حوزه مسائل بیمه تامین اجتماعی و بحث سرمایه در گردش و همه موارد و مسائلی که تولیدکنندگان با آن مواجه هستند، اقدامات و حمایت‌های لازم به منظور رفع بخش مهمی از دغدغه‌های تولیدکنندگان صورت گیرد.

احمدپور عنوان کرد: چنانچه واحدهای تولیدی در حوزه صنعت و تولیدات کشاورزی و دامی بخواهند از تسهیلات اعلام شده در استان استفاده کنند؛ هیچ گونه محدودیتی برای آنها وجود ندارد و در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از تسهیلات سیستم بهین یاب و فراگیر و کارا در حوزه تولیدات خود بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در حوزه آبیاری تحت فشار چندین پروژه بزرگ همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید؛ همچنین افتتاح لوله‌کشی گاز در دو روستای این شهرستان، کارهای زیرساختی همچون آسفالت و جدول گذاری توسط بنیاد مسکن در نزدیک به 20 روستا از دیگر اقدامات انجام شده است.

فرماندار شهرستان آبیک در پایان گفت: امیدواریم تعدادی از پروژه‌های دیگر در حوزه زیرساختی، بهداشتی، هلال احمر و پروژه‌های شهرداری برای ایام دهه فجر آماده بهره‌برداری شوند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان