۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین گذشت اولیاء دم قاتلی را از اعدام نجات داد
کد خبر: ۳۳۱۱۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۲ ساعت: ۱۲:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دادسرای قزوین:

گذشت اولیاء دم قاتلی را از اعدام نجات داد

گذشت اولیاء دم در قزوین منجر به آزادی یک زندانی محکوم به قصاص شد که از سال ۹۳ در حبس بود.

گذشت اولیاء دم قاتلی را از اعدام نجات داد
حجت الاسلام محسن کرمی درگفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص گذشت اولیاء دم از حق قصاص خود اظهار کرد: زندانی ای که به اتهام قتل از سال 93 و با حکم مراجع قضایی در زندان مرکزی قزوین تحمل حبس می‌کرد با پیگیری مستمر مسئولان واحد مددکاری و کمیته ویژه مصالحه قتل شورای حل اختلاف زندان مرکزی، سرانجام امروز با رضایت اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافت.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: این قتل در سال 88 در منطقه ناصرآباد اتفاق افتاده بود که پس از اعلام مفقودی اولیاء دم تحقیقات در این رابطه توسط دستگاه قضایی و پلیس آغاز شد.

وی ادامه داد: در نهایت با بررسی‌ها بعمل آمده در اواخر سال 90 قاتل که از بستگان مقتول نیز بود دستگیر و به قتل خود که به دلیل برخی مشکلات خانوادگی اتفاق افتاده بود، اعتراف کرد.

کرمی ابراز کرد: این پرونده پس از صدور قرار مجرمیت و تنظیم کیفرخواست توسط دادسرای عمومی و انقلاب قزوین به دادگاه کیفری استان ارسال، نهایتا پرونده در شعبه دوم دادگاه کیفری منجر به صدور رای قصاص نفس در قبال دریافت نصف دیه کامل می‌شود.

سرپرست دادسرای قزوین افزود: رای صادره توسط شعبه چهارم دیوان عالی کشور تائید و ابرام می گردد و مورد موافقت ریاست معظم قوه قضائیه قرار می گیرد و با اجرای قصاص نفس محکوم علیه موافقت می‌شود.

وی بیان کرد: اولیاء دم ازنظر شرعی حق قصاص دارند اما لذتی که درعفو و بخشش وجود دارد در هیچ چیزی یافت نمی شود و باید از خانواده‌هایی که به این مرحله می‌رسند و برای رضای خداوند از خون مقتول خود می گذرند سپاسگزاری و در جامعه تکریمشان کنیم.

این مسئول در پایان گفت: کاری که خانواده‌های گذشت کرده اولیای دم کرده اند آثار اجتماعی فراوانی هم دارد و ضمن ترویج فرهنگ گذشت و فداکاری موجب تقویت محبت و نوع دوستی در جامعه، کاهش آسیب‌ها، گسترش فرهنگ انفاق و از خودگذشتگی در میان مردم می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان