۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جزئیات مصدومیت خبرنگار صداوسیما تشریح شد
کد خبر: ۳۳۱۱۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۲ ساعت: ۱۱:۲۱ ↗ لینک کوتاه

از سوی شهرداری قزوین؛

جزئیات مصدومیت خبرنگار صداوسیما تشریح شد

شهرداری قزوین با صدور اطلاعیه ای جزئیات ضرب و شتم خبرنگار صداوسیمای مرکز قزوین را تشریح کرد.

جزئیات مصدومیت خبرنگار صداوسیما تشریح شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، شهرداری قزوین در پی انتشار خبری مبنی بر ضرب و شتم یک خبرنگار توسط پرسنل شهرداری منطقه یک قزوین، جوابیه‌ای را منتشر کرد که به شرح زیر است.

در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی مبنی "بر ضرب وشتم خبرنگار صدا و سیما"، بنا بر دستور شهردار قزوین کمیته ای برای بررسی موضوع مورد نظر تشکیل شد که نتایج اولیه جهت اطلاع اذهان عمومی به شرح ذیل می باشد:

در ساعت١٩:٣٠ جمعه ٢٠ مهر ماه ١٣٩٧مأموران اجرائیات منطقه یک شهرداری قزوین با در دست داشتن حکم قضایی برای جلوگیری از تخلف تغییر کاربری اراضی توسط شخصی که علیرغم اخطارهای متعدد قصد دیوارکشی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی چند هزار مترمربعی در حوالی روستای مشعلدار واقع در جاده بوئین زهرا را داشتند، مراجعه کردند.

در این هنگام مالکان زمین مذکور برای جلوگیری از جمع آوری مصالح توسط مأموران شهرداری، تعدادی از منتسبین خود را به منظور هواداری به محل فراخوانده و با توهین و فحاشی به مأموران شهرداری و نیروی انتظامی، با در دست داشتن بطری حاوی بنزین و سلاح سرد مأموران را تهدید کرده و با ایجاد جنجال و هیاهو اقدام به حمله به سوی مأموران اجرائیات و عوامل نیروی انتظامی نمودند.

در جریان این درگیری تعدادی از عوامل اجرائیات مصدوم و یکی از مأموران نیروی انتظامی در اثر شدت ضربه های وارده بیهوش شد.

شدت حملات این افراد به گونه ای بود که مأموران نیروی انتظامی، تقاضای کمک از یگان های ویژه را نمودند؛ در جریان این درگیری تعدادی از افراد حاضر در محل حادثه متواری و چهار نفر نیز جهت مذاکره توسط عوامل نیروی انتظامی به کلانتری منتقل شدند.

بنابر گزارشات رسیده از مراجع ذیصلاح یکی از افراد منتقل شده به کلانتری آقای "یحیی درزجینی" است که در حین درگیری به هیچ وجه خود را خبرنگار معرفی نکرده و پس از حضور در کلانتری – بدون ارائه کارت شناسایی- خود را خبرنگار معرفی می کند.

با توجه به تاریکی هوا و درگیری بین هواداران مالک، عوامل اجرائیات و نیروهای انتظامی، اینکه فرد مذکور توسط چه کسی مضروب شده است، مشخص نبوده و علت حضور وی در محل مأموریت عوامل شهرداری توسط مراجع ذیصلاح در حال بررسی است.

با توجه به اینکه پرونده در مراجع قضایی در حال برسی می باشدلذا تأکید می گردد که شهرداری قزوین در این زمینه تابع تصمیم مراجع قضایی بوده و پس از اعلام نتایج حاصله توسط این مراجع اقدامات لازم را معمول خواهد کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان