۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱۱درصد از شمار زندانیان مهریه درقزوین کاهش یافت
کد خبر: ۳۳۱۱۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۲ ساعت: ۱۰:۴۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس سابق دادگستری شهرستان قزوین:

۱۱درصد از شمار زندانیان مهریه درقزوین کاهش یافت

رییس سابق دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین گفت: علیرغم افزایش قیمت سکه با اقدامات دستگاه قضایی استان ۱۱ درصد از شمار زندانی های مهریه قزوین کاهش یافت.

۱۱درصد از شمار زندانیان مهریه درقزوین کاهش یافت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام حسین کثیرلو صبح امروز(یکشنبه) در آئین تکریم و معارفه رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین و معاون مالی و پشتیبانی دادگستری در سالن عدالت دادگستری قزوین اظهار کرد: طی چهارسال و چهار ماه خدمت در شهرستان قزوین به 174 هزار و 642 پرونده رسیدگی شد که رقم بسیار بالا و قابل توجه ای است.

وی افزود: طی این مدت موجودی پرونده های محاکم خانواده شهرستان 38 درصد و مدت زمان اجرا 29 درصد کاهش یافت.

این مسئول قضایی ابراز کرد: به طور متوسط ماهانه 120 پرونده اجرای احکام در شهرستان وجود داشت که تا حد ممکن تلاش شد از تعطیلی واحدهای تولیدی در راستای سیاست قضایی و اجرایی کشور جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی قوه قضائیه الکترونیکی کردن دادرسی‌ها بود، اضافه کرد: اجرای کامل برنامه‌های مدیریت پرونده‌های قضایی و اتوماسیون اداری در کلیه دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین و حذف کاغذ یکی از برنامه‌های ما بود که با اجرای آن تمام اقدامات دستگاه قضایی در مدیریت به صورت مکانیزه و اداری انجام شد.

ابلاغ الکترونیک 90درصدی کار بزرگی است
این مسئول ادامه داد: یکی از اقدامات دیگر انجام شده اجرای طرح آرشیو بایگانی راکد و ارسال بیش از 70 هزار پرونده به بایگانی راکد بود.

وی گفت: در نتیجه این اقدامات 76 درصد ابلاغ‌های شهرستان به طور متوسط به صورت الکترونیک و در دادگاه‌های خانواده به بیش از 90درصد نیز رسید.

این مسئول اضافه کرد: ابلاغ الکترونیک 90درصدی کار بزرگی است که با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در حوزه شهرستان قزوین اجرای آن شتاب گرفت.

وی گفت: برگزاری جلسات دوره‌های آموزش و مدیریت پرونده‌های قضایی، استقرار تقریرنویسان در دادگاه‌ها، اتصال به شبکه دولت و ارسال انواع مکاتبات از طریق این شبکه و کاهش استعلام چندماه به چند ساعت، تشکیل جلسات آموزشی برای ماموران ابلاغ و بازدید مستمر از دادگاه‌های حقوقی، کیفری و سازمان زندان‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده اند.

در پایان این مراسم از تلاش‌ها و زحمات حجت الاسلام حسین کثیرلو در این سمت تقدیر شد و وی به عنوان معاون رییس کل دادگستری استان قزوین در امور حقوق شهروندی و علی شعبانی به عنوان رییس جدید دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین معرفی شدند.

گفتنی است؛ همچنین محمد افشاری به عنوان معاون مالی و پشتیبانی دادگستری کل استان قزوین تقدیر و عباس علائیان به این سمت و معاون قضایی رییس کل دادگستری استان معارفه شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان