۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مدیریت دستگاه قضایی قزوین باید انقلابی و جهادی عمل کند
کد خبر: ۳۳۱۱۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۲ ساعت: ۱۰:۱۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

مدیریت دستگاه قضایی قزوین باید انقلابی و جهادی عمل کند

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مدیریت دستگاه قضایی قزوین باید انقلابی عمل کند و جهادی کار کند، این انقلاب نیازمند فعالیت جهادی است.

مدیریت دستگاه قضایی قزوین باید انقلابی و جهادی عمل کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در آئین تکریم و معارفه رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین در سالن عدالت دادگستری استان اظهار کرد: اگر مدیران و مسئولان جامعه در گذشته فعالتر برای خدمات رسانی و حل مشکلات اقدام می‌کردند، امروز به قطع وضع بهتری را در جامعه مشاهده می کردیم.

این مسئول قضایی اضافه کرد: اگر مدیران و مسئولان خود را با طبقات پایین جامعه هماهنگ می‌کردند، امروزه بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها در جامعه وجود نداشت و زمینه سوءاستفاده دشمنان نیز فراهم نمی‌شد.

وی با بیان اینکه قطعا مشکلات فعلی جامعه حل خواهد شد، افزود: به یقین این انقلاب مسیر خود را ادامه خواهد داد و کسانی که بخواهند در مقابل این جریان بایستند و در مسیر مخالف شنا کنند حذف خواهند شد.

این مقام قضایی اضافه کرد: بخش دیگری از مشکلات جامعه به تصویب قوانین ناقص و اجرای آنها که به تخریب محیط زیست و منابع آبی منجر شده می‌شود.

وی گفت: باید تلاش کنیم با اجرای عدالت که حرکت بر مدار قانون و شرع است مشکلات جامعه را کاهش داده و میزان رضایت‌مندی مردم را از حاکمیت افزایش دهیم.

مقام ارشد قضایی استان ابراز کرد: در این راستا باید مجموعه قضایی استان نگاه جدیدی به قانون داشته باشد و آن را ابزاری برای اجرای عدالت نه مانع تحقق آن بدانند.

حقوق شهروندی در مجموعه قضایی تضییع می‌شود
وی گفت: خوشبختانه این نگاه جدید به قانون در استان در بخش های مختلف از قبیل مهریه، حفظ واحدهای تولیدی، نگاه داشت آب‌های زیرزمینی در حال اجرا است که به اصلاح و رفع بسیاری از مشکلات منجر خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: در حوزه حقوق عمومی نیز مدیران باید بدانند که نمی‌توانند طبق تمایل خود برای تفسیر قانون اقدام کرده و بیت المال را برداشت و هزینه کنند.

وی با بیان اینکه احساس عدالت در جامعه از اجرای آن مهمتر است، گفت: باید مجموعه قضایی در استان به گونه ای رفتار کنند که مردم در جامعه احساس عدالت داشته باشند و بتوانند در محاکم و دادگاه‌ها به راحتی از حق خود دفاع کنند.

قدرتی بیان کرد: مهمترین عامل احساس عدالت تکریم مردم در دستگاه قضایی و برخورداری دو طرف دعوا از احترام،نگاه و فرصت صحبت برابر است که باید مورد توجه قضات محاکم در استان قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: دشمنان گمان کرده اند که مردم بعد از 40 سال دست از انقلاب خواهند کشید در حالیکه مردم ایران به برکت ولایت مقام معظم رهبری و بهره گیری از مکتب عاشورا هرگز اجازه زیاده خواهی به دشمنان را نخواهند داد.

وی افزود: قطعا این بار دشمنان سیلی محکم تری از ملت خواهند خورد و در برابر عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران سر تعظیم فرود خواهند آورد.

قدرتی عنوان کرد: سازمان بازرسی در بسیاری از تخلفات می‌تواند در راستای حقوق عمومی باید ورود پیدا کند، مدیران اینقدر بسیط الید نیستند که به هرشکلی بخواهند به قانون عمل کرده و از بیت المال استفاده‌ کنند بلکه دستگاه قضایی ورود پیدا خواهد کرد. 

وی ادامه داد: حجت الاسلام کثیرلو ۴ سال در قزوین خدمت کرده تا مجموعه دادگستری در مسیر درست حرکت کند، عدالت مهم است اما احساس عدالت در بین مردم مهم تر است.

این مسئول اضافه کرد: احساس عدالت برای مردم این است که باید مردم را مورد تکریم قرار داد و فرصت دفاع به آنها داده شود، لذا قاضی در احترام به ارباب رجوع و فرصت دادن به سخن گفتن به مردم عدالت را رعایت کند، تلاش مجموعه دادگستری استان این بوده که عدالت رعایت شود.  

وی تاکید کرد: بحث حقوق شهروندی هم اکنون در مجموعه قضایی و زندان‌ها و ضابطین تضییع شده است، لذا ما معاونت ویژه ای برای این امر قرار داده ایم و ضابطین و سازمان‌های زندان‌ها منتظر نظارت بیشتری باشند و با این انتصاب حضور دستگاه قضایی پررنگ تر خواهد بود. 

این مسئول قضایی در پایان گفت: مدیریت دستگاه قضایی قزوین باید انقلابی عمل کند و جهادی کار کند، این انقلاب نیازمند فعالیت جهادی است.  
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان