۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین به عملکرد ناثواب مدیریتی در آموزش‌وپرورش قزوین پایان دهید/ نمایندگان مدیری عدالتخواه را جایگزین کنند
کد خبر: ۳۳۱۱۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۲ ساعت: ۷:۴۵ ↗ لینک کوتاه

بیانیه جمعی از فرزندان شهید فرهنگی استان؛

به عملکرد ناثواب مدیریتی در آموزش‌وپرورش قزوین پایان دهید/ نمایندگان مدیری عدالتخواه را جایگزین کنند

در بیانیه جمعی از فرزندان شهید فرهنگی استان قزوین آمده است: از نمایندگان استان قزوین انتظار می‌رود مدیری را برگزینند که عدالت‌خواه و به دور از حواشی‌ها و تعصبات سیاسی باشد.

به عملکرد ناثواب مدیریتی در آموزش‌وپرورش قزوین پایان دهید/ نمایندگان مدیری عدالتخواه را جایگزین کنند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ جمعی از فرزندان شهید فرهنگی استان قزوین با صدور بیانه‌ای خواستار تغییر مدیریت مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین شدند.

بسم رب شهداء و الصدقین
بیانیه جمعی از فرزندان شهید فرهنگی

این بیانیه با بیاناتی از رهبر معظم انقلاب آغاز می‌شود:
((...دستگاه آموزش و پرورش یکی از معدود دستگاه‌های درجه‌ی یک در پیشرفت کشور و نیازهای کشور است؛ دستگاه آموزش و پرورش خیلی مهم است. این بخش از وظایف تعلیم و تربیت، به عهده‌ی دستگاه آموزش و پرورش است؛ ما نمیتوانیم به آموزش و پرورش مثل یک اداره‌ی معمولی در ردیف ادارات دیگر نگاه کنیم؛ اینجا مسئله‌اش، مسئله‌ی ویژه است. ما هیچ دستگاه دیگری را نداریم که این‌قدر حائز اهمّیّت باشد.

بله، در دانشگاه هم درس میخوانند، در حوزه‌ی علمیّه هم درس میخوانند، در محیطهای اجتماعی هم تربیت می‌شوند امّا نقش تأثیرگذار معلّم بی‌بدیل است؛ نقشی که معلّم می‌تواند در اثرگذاری فکری و روحیِ این مخاطبی که کودک امروز ما و مرد و زن آینده‌ی ما است، داشته باشد - در دوران کودکی، در دوران نوجوانی تا تمام این دوره‌ی دوازده سال - نظیر ندارد، بی‌بدیل است؛ نه پدر، نه مادر، نه محیط، هیچ‌کدام این نقش را ندارند؛ معلّم یک چنین چیزی است؛ آموزش و پرورش یک چنین دستگاهی است. از لحاظ تماس با محیط زندگیِ مردم هم بیشترین سطح مماسّ با جامعه را آموزش و پرورش دارد)).
"19اردیبهشت 97 در پردیس نسیبه تهران" 

این بیانیه می‌افزاید: مدتی است غبار دست‌های پنهان سیاسی روی صندلی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین سنگینی می‌کند و متاسفانه دیگران در مورد این دستگاه عظیم و موثر در عرصه فرهنگ و آموزش جامعه تصمیم می‌گیرند بدون اثرگذاری نظر مستقیم اکثریت متولیان اصلی (فرهنگیان محترم) و این موضوع دل هر معلمی را به درد می‌آورد.

با وجود مشکلاتی که فرهنگیان عزیز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که مهمترین آن معیشت معلمان دلسوز و زحمتکش و بی عدالتی آشکار در سازماندهی نیروها و عدم توجه به شایسته سالاری در به کارگیری نیروها در پست‌های حساس که ناشی از عملکرد ناثواب مدیریتی این دستگاه در استان است.

این بیانیه اذعان می‌کند: ما فرزندان شهید فرهنگی از نمایندگان عزیز استان انتظار داریم به سوگندی که در ابتدای شروع نمایندگی خود در دفاع از آرمان‌های امام راحل و ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفظ حرمت خون شهیدان خورده اند در راستای تغییر مدیریت آموزش و پرورش استان قزوین قدم بردارند.

این بیانیه در پایان تاکید می‌کند: از نمایندگان انقلابی و مومن استان قزوین انتظار می‌رود مدیری را برگزینند که عدالت‌خواه و به دور از حواشی‌ها و تعصبات سیاسی باشد و بدون تعلقات سیاسی و قومی گری با تعامل مطلوب با مسئولان ارشد و دستگاه‌های اجرایی به ماموریت ذاتی اداره متبوع خود بپردازد و معلمان را به جایگاه اصلی خود نزدیک کند.

"جبهه فرزندان شهید فرهنگی ناحیه یک"

انتهای پیام/2002  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان