۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین رحیم‌پورازغدی; زینب(س) نمونه حضور سیاسی زن در تفکر اسلامی است / حضور سیاسی زن در غرب مشروط به فرهنگ برهنگی است
کد خبر: ۳۳۱۰۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۱ ساعت: ۱۷:۱۰ ↗ لینک کوتاه

در همایش "رسالت زن مسلمان همگام با زینب کبری(س) در مسیر اربعین"؛

رحیم‌پورازغدی; زینب(س) نمونه حضور سیاسی زن در تفکر اسلامی است / حضور سیاسی زن در غرب مشروط به فرهنگ برهنگی است

پورازغدی گفت: سخنان کوبنده و روشنگرانه زینب(س) در کاخ یزید مهری بر دهان کسانی است که به غلط قائل به محدودیت زنان در اسلام هستند. زینب(س) کسی بود که با خطبه‌ خود اقتدار پوشالی یزید را در هم کوبید و تاریخ این سخنان را به ثبت رساند.

رحیم‌پورازغدی; زینب(س) نمونه حضور سیاسی زن در تفکر اسلامی است / حضور سیاسی زن در غرب مشروط به فرهنگ برهنگی است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حسن رحیم‌پورازغدی در همایش "رسالت زن مسلمان همگام با زینب کبری(س) در مسیر اربعین" که با حضور بانوان ایرانی و عراقی در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار شد، با انتقاد درباره برخی دیدگاه‌هایی که به جایگاه زن در اسلام نسبت می‌دهند، گفت: برخی شبه روشنفکران به غلط جایگاه زن در اسلام را در حد خانه‌داری تنزل می‌دهند و معتقدند دین اسلام سعی بر حذف جایگاه سیاسی و اجتماعی زنان دارد و آنان را محدود به فرزنداری و همسرداری کرده است؛ این در حالی است که زنان در جامعه اسلامی دارای حضور سیاسی و اجتماعی نیز هستند. 

وی افزود: بهترین پاسخ برای این شبهه‌افکنان نگاه به سیره حضرت زینب(س) است. این بانوی بزرگوار نمونه یک زن متدین اما در عین حال فعال در عرصه سیاسی و اجتماعی است. در طول تاریخ زنی به اندازه زینب(س) سیاسی‌تر، اجتماعی‌تر و مبارزتر سراغ نداریم. ایشان نه تنها خود در تمام صحنه‌های اجتماعی و سیاسی حضوری فعال داشت بلکه فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کرد که یاور مظلومان و سرکوبگر فاسقان و فاسدان باشند تا جایی که در واقعه کربلا مسابقه کشته شدن در مسیر ارزش‌های الهی داشتند. 

پورازغدی با بیان اینکه زینب(س) پس از واقعه عاشورا مقابل یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های طاغوتی ایستاد،‌گفت: سخنان کوبنده و روشنگرانه زینب(س) در کاخ یزید مهری بر دهان کسانی است که به غلط قائل به محدودیت زنان در اسلام هستند. زینب(س) کسی بود که با خطبه‌ خود اقتدار پوشالی یزید را در هم کوبید و تاریخ این سخنان را به ثبت رساند. فعالیت این بانوی اسلام تا حدی کوبنده بود که مجبور به تبعید ایشان شدند. وی در کاخ بزرگ‌ترین حاکم اسلامی فریاد زد نام ما را نمی‌توانی حذف کنی اما با کشتن ما گوشت خودت را جویدی و پوست خودت را دریدی. زینب(س) باطن و آینده ماجرای کربلا را می‌دید در حالی که دشمنان ظاهر را می‌دیدند. اکنون در اربعین حقیقت خطابه زینب(س) را مشاهده می‌کنیم. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به نقش تمدنی زینب(س) گفت: اگر شجاعت و اقتدار زینب(س) نبود، روح مقاومت در زنان شیعه نبود؛ زنانی که در کشورهای مختلف اسلامی مقابل استکبار ایستادگی کردند و یا فرزندانی تربیت کردند که در راه اسلام و آرمان‌های دین به شهادت رسیدند. 

پورازغدی با اشاره به اینکه زن در جهان غرب ابزاری برای شهرت‌طلبی و شهوت‌پرستی است، گفت: کسانی که قصد دارند با تقلیل جایگاه زن در اسلام فرهنگ مبتذل غرب را در جامعه ما نفوذ دهند خوب می‌دانند که زن در جهان غرب مساوی با ابتذال است و هیچ کرامتی ندارد. غربیان معقتدند زن به شرط برهنگی می‌تواند وارد عرصه سیاسی و اجتماعی شود. نقش‌آفرینی زن در خانواده در جهان غرب در اولویت دسته چندم قرار دارد نه اولویت اول؛ لذا گسستگی خانواده در غرب امری بدیهی است. در حالی که اسلام معتقد است فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نباید سایه بر حریم خانواده بیاندازد و اگر بنا شد یکی را انتخاب کند، باید خانواده در اولویت قرار گیرد. قوانین جمهوری اسلامی هم مبتنی بر همین نگاه تنظیم شد. 

انتهای‌پیام/ 1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان