۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین اعتراض ۱۱۸ نفر از اساتید دانشگاه تهران به بدحجابی در این دانشگاه
کد خبر: ۳۳۱۰۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۱ ساعت: ۱۶:۴۸ ↗ لینک کوتاه

در نامه ای سرگشاده؛

اعتراض ۱۱۸ نفر از اساتید دانشگاه تهران به بدحجابی در این دانشگاه

۱۱۸ نفر از اساتید دانشگاه تهران در نامه سرگشاده‌ای به رئیس این دانشگاه نسبت به شیوع بدحجابی و عدم رعایت احکام اسلامی در دانشگاه‌ها اعتراض کرند.

اعتراض ۱۱۸ نفر از اساتید دانشگاه تهران به بدحجابی در این دانشگاه
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین  ، ۱۱۸ نفر از اساتید دانشگاه تهران در نامه سرگشاده‌ای به محمود نیلی احمدآبادی نسبت به شیوع بدحجابی، مصرف سیگار و دخانیات و عدم رعایت احکام اسلامی در این دانشگاه‌ اعتراض کرند و خواستار برخورد با هنجارشکنی‌ها موجود شدند. 

متن این نامه به این شرح است.

امام حسین علیه السلام: «ألا ترون أن الحق لا یعمل به ، و أن الباطل لا یتناهی عنه»

امام حسین (ع) : مگر نمی‌بینید که به حق  عمل نمی‌شود و از باطل نفی نمی‌گردد

جناب آقای دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی ریاست محترم دانشگاه تهران

سلام‌علیکم

احتراماً به استحضار می‌رساند که طی سال‌های گذشته  علیرغم پیگیری‌ها و تذکرات مشفقانه و برگزاری جلسات متعدد، متأسفانه شاهد بی توجهی برخی از مسئولین تحت امر حضرتعالی می‌باشیم. به طوریکه وضعیت عفاف و حجاب و رفتارها و  تعاملات اجتماعی خارج از شأن پاره‌ای از دانشجویان که مغایر با شئونات اسلامی، اخلاقی و عرفی می‌باشد رو به فزونی گذارده است.

نظر به اینکه دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر و الگوی سایر واحدهای آموزشی کشور تلقی می‌شود، اهمیت و ضرورت اقدام شایسته و عمل به موقع حضرتعالی را طلب می‌نماید.

جناب آقای دکتر نیلی‌احمدآبادی، امضاء کنندگان این نامه اساتید و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران هستند که با توجه به سوگند ریاست محترم جمهور به پاسداری از قانون اساسی و احکام اسلام استدعا دارند محیط آموزشی دانشگاه طبق شرع مقدس و اسناد بالادستی نظام از جمله قانون اساسی (اصل ۲، بند یک، اصل ۳، اصل ۸ و اصل ۱۲۱)، قانون عفاف و حجاب مصوب ۱۳ دیماه ۱۳۸۴ با ۱۷ بند اجرایی مشخص برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب  ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ با ۲۴ ماده، ماده ۶۳۸ و تبصره آن از قوانین تعزیرات مدنی مصوب ۱۳۷۵ و سایر مقررات موضوع پوشش در دانشگاه و قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب ۵ مهر ۱۳۸۵، آئین‌نامه ممنوعیت استعمال و عرضه سیگار و سایر مواد دخانی در اماکن عمومی مصوب وزارت بهداشت و ضوابط پوشش دانشجویان دانشگاه تهران رویه‌های موجود اصلاح گردیده و در شأن و تراز دانشگاه تهران قرار گیرد.

با توجه به اینکه حضرتعالی و همکاران محترم سه سال است که سکان مدیریت دانشگاه تهران را برعهده دارید انتظار بر آن است که در سال تحصیلی جدید (۱۳۹۷ ـ ۱۳۹۶) موارد نام برده شده در بالا مورد توجه قرار گرفته و اصلاح جدی صورت پذیرد.

پیشاپیش از بذل توجه حضرتعالی و دستور اقدام مقتضی کمال امتنان را داریم.

با آرزوی توفیق الهی

اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان