۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تنها یک سالن ورزشی مختص جانبازان و معلولان در قزوین وجود دارد
کد خبر: ۳۳۱۰۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۱ ساعت: ۱۶:۴۲ ↗ لینک کوتاه

دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان:

تنها یک سالن ورزشی مختص جانبازان و معلولان در قزوین وجود دارد

دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قزوین با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند؛ گفت: متاسفانه تنها یک سالن ورزشی مختص جانبازان و معلولان در استان قزوین وجود دارد.

تنها یک سالن ورزشی مختص جانبازان و معلولان در قزوین وجود دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سیروس مالمیر دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قزوین در نشست خبری که به منظور تبیین اهداف و برنامه‌های بزرگداشت "هفته ملی پارالمپیک" در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش استثنایی قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: هرچند ورزش مهم است اما حقوق ورزشی معلولان مهمتر است.

وی افزود: ماده 30 کنوانسیون بین المللی حقوق معلولین در رابطه با مشارکت بر زندگی فرهنگی و تفریح و به ویژه بحث ورزشی معلولان می‌پردازد و تبصره 5 آن بر انجام اقدامات مناسب و برابری فرصت‌ها برای معلولان اشاره شده است.

دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قزوین تصریح کرد: ورزش برای عموم مردم می‌تواند در کنار سلامتی و قهرمانی، تفریحی هم باشد اما برای معلولان، ورزش توانمندی، توانبخشی و حضور اجتماعی معلولان را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: ورزش معلولان بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا اگر رشته ورزشی خود را به اشتباه انتخاب کند؛ ممکن است به معلولیت‌های ثانوی هم دچار شود.

مالمیر با بیان اینکه 10درصد جامعه ما را معلولان تشکیل می دهند؛ گفت: ۲۷. درصد از ۹ درصد ارزش افزوده در کشور مختص ورزش است که عمده این بودجه مختص به ورزش معلولان است که متاسفانه هنوز در استان قزوین این موضوع محقق نشده است.

10درصد جامعه ما را معلولان تشکیل می دهند
وی بیان کرد: در هر استانی 52 هیئت در رشته‌های مختلف وجود دارد که 99 درصد آنها تک رشته‌ای هستند و هیئت جانبازان و معلولان باید از 21 رشته حمایت کند.

دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قزوین گفت: 50 هیئت در استان قزوین 12 نفر را به مسابقات آسیایی اعزام کردند؛ اما 2 هیئت جانبازان و معلولین و هیئت نابینایان و کم بینایان 6 نفر را به این دوره از مسابقات اعزام کردند.

وی اضافه کرد: ما پاسدار حقوقی این امر هستیم که بودجه هم باتوجه به این موضوع تخصیص داده شود.
مالمیر با اشاره به کمبود امکانات ورزشی برای جانبازان و معلولان گفت: تنها یک سالن ورزشی مختص جانبازان و معلولان در استان قزوین وجود دارد که متاسفانه ساخت آن بالای 20 سال است و امکانات آن مناسب نیست.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه 10 درصد جمعیت جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند؛ اما بقیه سالن‌های ورزشی استان نیز مناسب سازی نشده است به طوریکه هر فرد معلولی در هر منطقه ای از استان تمایل به فعالیت ورزشی داشته باشد؛ باید به سالن شهید بابایی مراجعه کند.

دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قزوین بیان کرد: دهیاران و بخشداران در روستاها چنانچه افراد معلولی می‌شناسند که می‌توانند در ورزشگاه‌های ما حضور یابند؛ حتما به هیئت جانبازان و معلولان معرفی کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان