۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱۰۵۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس قزوین مشغول تحصیل هستند
کد خبر: ۳۳۱۰۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۱ ساعت: ۱۵:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان:

۱۰۵۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس قزوین مشغول تحصیل هستند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین گفت: در مجموع ۱۰۵۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس قزوین مشغول به تحصیل هستند که شامل معلولیت‌های با نیازهای ویژه ذهنی، معلولیت شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم است.

 ۱۰۵۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس قزوین مشغول تحصیل هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ معرفت الله احمدی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین در نشست خبری که ظهر امروز(شنبه) در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد؛ اظهار کرد: 22 واحد آموزشی و 5 مرکز آموزشی توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری و در مجموع ۲۷ مرکز و مدرسه دولتی در سطح استان فعالیت دارند.

وی افزود: در مجموع 1050 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس قزوین مشغول به تحصیل هستند که شامل معلولیت‌های با نیازهای ویژه ذهنی با بیشترین آمار، معلولیت شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم است.

بیش از 17هزار نوآموز قزوینی مورد سنجش قرار گرفتند
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین تصریح کرد: تعداد ۱۲۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه که شامل 4 معلولیت یا آسیب دیده شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و اتیسم با هوش بهر عادی با رویکرد آموزش تلفیقی فراگیر در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

وی عنوان کرد: توسعه آموزش تلفیقی فراگیر یکی از سیاست‌های اصلی آموزش و پروش استثنایی کشور این است که با شناسایی زود هنگام و مداخله به‌هنگام، کودکان با ارائه خدمات آموزشی لازم آماده برای هدایت به سوی مدارس عادی شوند.

احمدی اضافه کرد: در این راستا 63 کودک از 7 ماه تا 6 سال فقط در معلولیت کم‌شنوایی و ناشنوایی شناسایی شده‌اند که آموزش‌های لازم جهت آماده شدن برای ورود به اجتماع به آنها ارائه می‌شود؛ زیرا بنا نیست جدا سازی بین افراد ایجاد شده و دیواری بین مدارس عادی و استثنایی کشیده شود.

وی بیان کرد: تفاهم نامه‌ای با اداره کل بهزیستی استان و دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده تا شناسایی افراد از دورترین نقاط استان شکل بگیرد و همه دانش‌آموزان تحت پوشش قرار بگیرند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین تصریح کرد: اکنون از 14 منطقه آموزش و پرورش استان، در ۹ منطقه آموزش و پرورش استان مدرسه استثنایی وجود دارد.

وی با اشاره به اجرای برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و نوآموزان پیش‌دبستانی عنوان کرد: امسال بر اساس تفاهم نامه با سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور منعقد کردیم باید ۲۰ هزار نفر تحت پوشش این برنامه قرار بگیرند.

احمدی ادامه داد: تاکنون 17969 نفر از نوآموزان به عبارتی 86 درصد جامعه هدف مورد ارزیابی قرار گرفتند و نزدیک به 3 هزار نفر در نوبت هستند که تا پایان آبان ماه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: نزدیک به 15 هزار نفر در مرحله اول به مدارس عادی معرفی شدند و 1900 نفر ارجاعی آمادگی تحصیلی یا آزمون هوش داشتیم که میانگین ۱۱ درصد استان قزوین بوده و برابر با میانگین کشوری است که شامل 558 نفر مشکوک به مشکل شنوایی و ۱۰۴۹ نفر ارجاعی بینایی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین بیان کرد: 115 دانش‌آموز با نیاز ویژه در معلولیت‌های مختلف شناسایی شدند که در مدارس عادی و استثنایی جای‌دهی شدند.

وی در پایان گفت: 100درصد دانش‌آموزان ورودی پایه اول را پوشش می‌دهیم و در مجموع ۶ هزار نفر از نوآموزان پیش دبستانی نیز در این آمار مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان