۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پروژه انتقال آب سدطالقان فقط ۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
کد خبر: ۳۳۰۹۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۱ ساعت: ۱۱:۳۵ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین:

پروژه انتقال آب سدطالقان فقط ۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: پروژه انتقال آب از سد طالقان به قزوین فقط ۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که باید در انجام این پروژه تسریع شود.

پروژه انتقال آب سدطالقان فقط ۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی فرخزاد پیش از ظهر امروز(شنبه) در جلسه ای که به منظور بررسی مشکلات پروژه انتقال آب شرب از سد طالقان به قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه تاکنون تنها 5درصد پیشرفت فیزیکی و 1.75 درصد پیشرفت مالی داشته که با توجه به پیگیری‌ها و خواسته‌های مردم، انجام این پروژه باید تسریع شود.

وی افزود: یکی از اولویت‌های اصلی این پروژه مطالعات زیست محیطی در استان و اجرای پروژه در تصفیه خانه و خط انتقال و تامین آب است.

این مسئول ابراز کرد: بنابراین مشاور طرح مطالعات زیست محیطی را به اداه کل محیط زیست ارائه کند و اگر نیاز به افزودن پیوستهای کاملتر بود نیز در اسرع وقت این مطالعات انجام و ارائه شود.

وی عنوان کرد: در خصوص مسائل مالی موضوع دیون باید تامین شود تا پروژه پیش رود، همچنین با توجه به مذاکراتی که با شرکت گرین اویل انجام شده، در صورت موافقت بانک ملی، برای تامین مالی این پروژه مشکلات تا حد زیادی مرتفع خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: همچنین بحث ماده 53 نیز در حال پیگیری است، اواراق تسویه و نیز کمک‌های فنی و اعتباری هم از راهکارهای مناسبی است که می‌توان برای تامین مالی این پروژه از آنها استفاده کرد.

فرخ زاد تاکید کرد: برای شناسایی معارضین احتمالی باید تمام مسیر دکوپاژ، انجام شود همچنین برای انجام پروژه در زمینی که در اختیار آمادگاه ارتش است نیر می‌توان با رایزنی و برگزاری جلسه با حوزه معاونت سیاسی و دادستان آبیک و پیگیری‌های مربوطه این مشکل را رفع کرد.

معاون عمرانی بحث تامین مالی و معارضین را از مشکلات اصلی این پروژه برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت این پروژه جلسات به صورت ماهیانه برگزار شود تا با کنترل و بررسی‌های لازم موانع موجود رفع شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان