۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حادثه آتش‌سوزی ساختمان مسکونی قزوین تشریح شد+تصاویر
کد خبر: ۳۳۰۹۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۱ ساعت: ۸:۴۸ ↗ لینک کوتاه

از زبان معاون عمليات سازمان آتش نشاني قزوين؛

حادثه آتش‌سوزی ساختمان مسکونی قزوین تشریح شد+تصاویر

معاون عمليات سازمان آتش نشاني قزوين گفت: نیروهای آتش نشانی با حضور در ساختمان مسکونی واقع در خیابان وحدت قزوین ۱۵ نفر از ساکنان که در میان دود و حرارت محبوس شده بودند را نجات دادند.

حادثه آتش‌سوزی ساختمان مسکونی قزوین تشریح شد+تصاویر
قدير موسي خاني در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين روز گذشته(جمعه) 20 مهر ماه سال 1397 از وقوع آتش سوزي در يک باب منزل مسکوني 4 طبقه واقع در خیابان وحدت قزوین، کوچه سمیرا خبر داده شد.

وی اذعان کرد: با اطلاع رسانی از این حادثه ستاد فرماندهي اين سازمان بلافاصله آتش نشانان 6 ايستگاه‌هاي شماره یک باغ دبیر، 2 شهید بابایی، 3 مولوی، 4مينودر، پنج پونک و هفت شهید مفتح را به محل حادثه رهسپار کرد.

وي با اشاره به حضور اولین اکیپ عملیاتی در کمتر از 4 دقیقه به محل حادثه افزود: پس از رسيدن نيروهاي عملياتي مشاهده شد حریق از قسمت پیلوت واقع در طبقه همکف آغاز و تعداد 9 دستگاه خودرو واقع در این محل به شدت طعمه حریق شده و زبانه‌های آتش و دود غلیظ ناشی از آن کل واحد های مسکونی این ساختمان 4 طبقه را فرا گرفته است.

معاون عمليات سازمان آتش نشاني قزوين با اشاره به حضور 10 دستگاه خودرو اطفاء حریق و 30 نفر از آتش نشانان در محل حریق اذعان کرد: به علت اهمیت و شدت حادثه و همچنین محبوس شدن تعدادی از ساکنان در واحدهای مسکونی عملیات "تخلیه اضطراری و اطفای حریق" به طور همزمان در دستور کار قرار گرفت و اکیپ‌های اعزامی در حداقل زمان ممکن نسبت به تخلیه و نجات بیش از 15 نفر از ساکنین از نمای ساختمان "با استفاده از نردبان هیدرولیکی" اقدام کردند و به سرعت عملیات تهویه فضای راه پله و همچنین اطفاء حریق واقع در طبقات چهار گانه این محل را با استفاده از تجهیزات و لوازم ویژه آتش نشانی انجام دادند.

وی با تشکر از حضور و همکاری عوامل امدادی هلال احمر، اورژانس، ادارات برق، گاز، آب، نیروی انتظامی،ستاد بحران استانداری، شهردار محترم و اعضائ شورای اسلامی شهر قزوین در محل حادثه اضافه کرد: آتش نشانان اعزامي با استفاده از دستگاه تنفسي و تجهيزات ويژه آتش نشاني همه ساکنین محبوس شده در ساختمان را از محل حریق خارج کردند.

این مسئول بیان کرد: 15 نفر از شهروندان را که در جریان این حادثه دچار دود گرفتگی و مصدومیت جزیی شده بودند تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل حادثه دادند که بر اساس اطلاعات بدست آمده از اورژانس بیمارستان بوعلی و شهید رجایی حال عمومی مصدومین مطلوب گزارش شده و تعدادی نیز پس از دریافت خدمات اولیه پزشکی از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

موسی خانی در ادامه با اشاره به راه اندازی و استفاده از تشک نجات بادی از ابتدای عملیات به منظور استفاده در صورت لزوم عنوان کرد: نيروهاي عملياتي پس از بررسی قسمت‌های مختلف ساختمان و اطمینان کامل از اطفاء حریق و ایمن سازی محل حادثه به ماموریت خود خاتمه دادند و پس از تهویه کامل، محل حریق را به منظور علت یابی تحویل کارشناسان واحد بررسي علل حريق و حوادث دادند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان