۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین "تجلی ۸سال ایثارومقاومت" شعار اجلاسیه شهداست/ ابراز مخالفت و ایجاد شبهه در روند برگزاری کنگره خللی ایجاد نمی‌کند
کد خبر: ۳۳۰۹۶۰ نویسنده: غلامرضا حقایق‌پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۱ ساعت: ۸:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین:

"تجلی ۸سال ایثارومقاومت" شعار اجلاسیه شهداست/ ابراز مخالفت و ایجاد شبهه در روند برگزاری کنگره خللی ایجاد نمی‌کند

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین گفت: انتخاب شعار کنگره با عنوان"کنگره ۳۰۰۰ شهید استان قزوین، تجلی ۸ سال ایثار و مقاومت" از اردیبهشت سال جاری انتخاب و در جلسات مختلف عنوان شده است.

"تجلی ۸سال ایثارومقاومت" شعار اجلاسیه شهداست/ ابراز مخالفت و ایجاد شبهه در روند برگزاری کنگره خللی ایجاد نمی‌کند
غلامرضا حقایق‌پور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه کنگره شهدای استان اظهار کرد: موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از فعالیت‌های محوری بنیاد شهید است که برگزاری یادواره و کنگره به عنوان یکی از کارهای مهم و موثر در راستای همین امر قرار دارد.

وی ادامه داد: سالانه بیش از 200یادواره در استان در پایگاه‌های مختلف بسیج، اقشار و صنوف گوناگون برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین با اشاره به ضرورت برگزاری کنگره شهدا ابراز کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، کنگره 3هزار شهید استان نیز در راستای عمل به منویات رهبری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مباحث ایثار از نیازهای اصلی جامعه به شمار می‌آید و در این کنگره سیره و منش شهدا و ایثارگران برای اقشار جامعه به‌ویژه جوانان بیان می‌شود.

دیدار با 2220 خانواده شهید در استان
این مسئول ادامه داد: هم اکنون از مفهوم بزرگ ایثار و شهادت به معنای فداکاری یک فرد برای جامعه و آرمان‌ها فاصله گرفته شده، این درحالی است که برای رسیدن به مراتب بالا باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود، کنگره 3هزار شهید استان قدمی در این راستاست.

وی با تاکید بر نقش فرهنگ ایثار در جامعه ابراز کرد: برگزاری کنگره شهدا نیاز جامعه است؛ چرا که اگر افراد جامعه و مسئولان شهدا را سرلوحه قراردهند شاهد اتفاقات خوبی در کشور خواهیم بود.

حقایق‌پور درباره تاثیرگذاری کنگره در جامعه گفت: برگزاری کنگره شهدا ظرفیت بزرگی را در استان ایجاد خواهد کرد، البته لازم است بستر استفاده از آن برای لایه‌های مختلف جامعه فراهم شود.

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین با اشاره به فعالیت‌های پیش از کنگره عنوان کرد: جمع آوری آثار و دیدار با خانواده شهدا دو فعالیت محوری در راستای برگزاری کنگره 3هزار شهید بود.

وی ادامه داد: دیدار با 2220 خانواده شهید در سطح استان در راستای برگزاری کنگره دردست اجراست؛ زیرا این دیدارها و توجه به این خانواده‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حقایق پور درباره جمع‌آوری آثار شهدا یادآور شد: طی 14 جلسه که در کمیته جمع آوری صورت گرفت دفترچه "هم نفس شهید" با محوریت خاطرات شهدا و مرتبط با شهدا گردآوری شد.

وی ادامه داد: بیش از 800نفر در شهرستان‌های استان در راستای جمع آوری آثار آموزش دیده و با محوریت فرماندهان سپاه این فعالیت صورت گرفت و در نهایت آثار شهدا برای سهولت دسترسی و استفاده در یک سیستم رایانه‌ای قرار گرفته است.

مفاهیم کنگره در قالب آثار هنری بیان شود
این مسئول اذعان کرد: آماده سازی فضای شهری و 800 کوچه استان، برگزاری جلسات با دستگاه‌های فرهنگی و صدا و سیما و در اختیار قراردادن اطلاعات مورد نیاز برای تولید برنامه، بروزرسانی سایت خط سرخ و همسان سازی اطلاعات شهدا نیز از جمله فعالیت‌های انجام شده در راستای این کنگره است.

وی با اشاره به شعار کنگره ابراز کرد: انتخاب شعار کنگره با عنوان"کنگره 3000 شهید استان قزوین، تجلی 8 سال ایثار و مقاومت" از اردیبهشت سال جاری انتخاب و در جلسات مختلف عنوان شده است.

مدیرکل بنیاد شهید استان با بیان اینکه مخالفت‌ها و ایجاد شبهه در راستای برگزاری کنگره شهدا وجهه‌ای ندارند، اظهار کرد: ما کسی را سراغ نداریم که مخالف باشد؛ اما اگر کسی انصاف داشته باشد با برگزاری این کنگره مخالف نخواهد بود و اگر هم چنین مخالفت‌هایی موجود باشد وجهه‌ای نداشته و موثر نخواهد بود.

حقایق پور درباره نقش جوانان در کنگره عنوان کرد: جوانان علاقمندی در جامعه وجود دارند که واگذاری بخشی از فعالیت کنگره به آنان می‌تواند در جذبشان نقش مهمی داشته باشد.

وی ادامه داد: برای تاثیرگذاری کنگره بر اقشار مختلف و جوانان باید مفاهیم کنگره در قالب آثار هنری در اختیار افراد قرار گیرد.

این مسئول در پایان گفت: برای اطلاع رسانی و حضور حداکثری مردم در کنگره لازم است اصحاب رسانه و قلم و هنرمندان حضوری فعال و پویا داشته باشند.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان