۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نمایندگان با تصویب لوایح FATF طوق بردگی دشمن را بر گردن خود انداختند
کد خبر: ۳۳۰۷۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۹ ساعت: ۱۲:۵۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نمایندگان با تصویب لوایح FATF طوق بردگی دشمن را بر گردن خود انداختند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امریکایی‌ها بدانند که ملت ایران آن ۱۳۰ نماینده مجلسی نیست که به نفع مصوبه امریکایی رأی داده‌اند؛ بلکه ملت ما صلابت و جدیت و ایستادگی خود را از دست نمی‌دهد.

نمایندگان با تصویب لوایح FATF طوق بردگی دشمن را بر گردن خود انداختند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه درس اخلاق ویژه طلاب حوزه‌های علمیه استان قزوین در مسجدالنبی(ص) با اشاره به نامه 31 امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه اظهار کرد: در این نامه امام به فرزند خود توصیه می‌کنند که «با تمام توان از افرادی‌که به دنبال منکر و زشتی‌ها هستند، فاصله بگیر»، اما برخی از اهل دنیا نسبت به منکرات بی‌تفاوت هستند و برخی دیگر بر این منکرات تکیه می‌کنند.

وی افزود: قرآن تاکید کرده است که به اهل ظلم و منکرات تکیه نکنید، آتش می‌گیرید کسی که به ظالمان تکیه می‌کند عقل و ایمان وی ضایع خواهد شد.

امام جمعه قزوین با اشاره به تصویب برخی از بندهای لوایح FATF در مجلس اذعان کرد: خدای متعال به صراحت در قرآن کریم فرموده است که نباید هیچ مسیری برای تسلط کافران بر مومنان وجود داشته باشد، یعنی مسلمانان در هر فضایی در برابر سلطه بایستند، خدای متعال حامی آنهاست و هرجا از این قانون تخلف کنند ما را به خودمان واگذار می‌کند و پشتیبانی خداوند را از دست می‌دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: اگر ما طوق بندگی و بردگی و ذلت را به گردن خود بیاندازیم دشمن بر ما مسلط می‌شود، همانگونه که در قضیه تصویب بندهای لوایح FATF عده‌ای در داخل این کار را انجام دادند، البته ملت ایران سربلندتر از این است که با این توطئه‌ها همراه شوند.

وی با بیان اینکه در کلام ائمه(ع) می‌خوانیم که معیار نفاق و ایمان، پایبندی به امربه معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: اگر شخصی قلبی، زبانی و عملی در مقابل منکر واکنشی نداشته باشد در کلام امیرمومنان(ع) یک مرده زنده‌نماست.

عابدینی با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی از منکر دومخلوق خداوند هستند، گفت: این دو واجب الهی یک منبع حقیقی برای انسان شناسی است و با مراجعه به آن می‌توان زنده بودن انسان‌ها را تشخیص داد، انسان با امربه معروف و نهی از منکر می‌تواند از سوی خداوند به جایگاه ارزشمند انسانیت دست پیدا کند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: امربه معروف‌ و نهی ازمنکر تعیین کننده سلامت نفس و ایمان و نفاق آدمی است، انسانی که به نفاق دچار شده از عوامل گسترش دهنده و امرکننده به منکرات در جامعه خواهد شد.

وی اضافه کرد: عده ای که به نمایندگان مجلس اصرار می‌کنند که به لوایح ننگین FATF رای بدهید به منکر امر کرده اند و در نگاه قرآن این اشخاص منافق هستند، این عده با ایجاد ترس از تحریم دشمن خود را زیر سلطه ستمگران می‌برند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: متاسفانه با اینکه مذاکره با دشمن و استکبار به مسئولان کشور ثابت کرد که همراهی با آنها به جز بدعهدی و دروغ و تحریم برای کشور دستاوردی ندارد، اما به رویه غلط خود ادامه می‌دهند.

عابدینی با بیان اینکه قرآن به ما می‌گوید که دشمنان دوست ندارند که کوچکترین خیری به مسلمانان برسد، تصریح کرد: جای تعجب است که با وجود تاکیدات صریح قرآن نسبت به عدم اعتماد به کافران و دشمنان دین، اما عده‌ای در داخل کشور امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند.

وی افزود: منافقین در عرصه مبارزه با فقر، فساد و اشرافی‌گری حضور ندارند، امیرمومنان(ع) می‌فرمایند کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند بینی کافران و منافقان را به خاک ذلت می‌مالد و پشتیبان مومنان است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در آیات سوره مائده می‌خوانیم که اقوام زیادی از انبیاء(ع) بودند که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردند و این مردم مورد لعنت خداوند قرار گرفتند؛ همچنین در خطبه 129 نهج البلاغه آمده است: «هرکس امر به معروف و نهی از منکر را ترک کند مورد لعنت خدا قرار می‌گیرد».

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: شاید کسی نماز بخواند اما اهل دروغ، غیبت، فساد، ظلم و بی احترامی به والدین باشد؛ اما محال است کسی اهل اقامه نماز باشد و اهل منکرات باشد زیرا نماز انسان را از فحشا و منکرات دور می‌کند.

وی گفت: در مقابل جبهه الهی، جبهه شیطانی قدعلم کرده است که به فقر و فحشا دعوت می‌کند، شیطان انسان‌ها را از فقر می‌ترساند و افراد ضعیف‌النفس با ترس از تحریم‌ها به دنبال مستکبران حرکت می‌کنند و ایمان و اعتقاد خود را ارزان می‌فروشند.

عابدینی عنوان کرد: عده ای که بدون درنظر گرفتن منافع ملی، قوانین بین المللی علیه کشورمان را تصویب می‌کنند به امریکایی‌ها پیام می‌دهند که نیاز به تشر استکبار جهانی ندارند و در مسیر منافع آنها قدم برمی‌دارند؛ اما ملت ایران هیچ زمانی در مقابل زورگویی استکبار سکوت نمی‌کند، زیرا این مردم ادامه دهنده راه سیدالشهدا و راه «هیئات من الذله» است.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: امریکایی‌ها بدانند که ملت ایران آن 130 نماینده مجلسی نیست که به نفع مصوبه امریکایی رأی داده‌اند؛ بلکه ملت ما صلابت و جدیت و ایستادگی خود را از دست نخواهد داد و با شیطان همراه نمی‌شوند.

وی گفت: شیطان امر به زشتی و منکرات می‌کند و نمونه این توصیه شیطانی، رأی نمایندگان مجلس به ذلت نامه FATF است، امر به معروف و نهی از منکر انسان را تربیت می‌کند و اهلیت افزایی خواهد کرد و به میزانی این اهلیت برای انسان جدی می‌شود که خداوند این فرد را ولی و سرپرست و یاور مستضعفان جهان قرار می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در دوره‌ای امریکا و متحدانش با تمام امکانات خود فریاد سر دادند که بشار اسد رئیس جمهور سوریه باید کنار برود، اما رهبر انقلاب ما تاکید کردند بشار اسد باید بماند و دشمن ذلیل شد و حکومت سوریه پابرجا ماند، این معنای خلیفه الهی است.

عابدینی ابراز کرد: گاهی دیده می‌شود عده‌ای از اینکه در تریبون مجلس در دفاع از انقلاب و آرمان‌های نظام صحبتی شود، ناراحت می‌شوند و به دنبال دفاع از تفکرات و مصوبات امریکایی هستند و قراردادهای ننگین را تبلیغ می‌کنند، اما قاطبه ملت ایران مخالف این مصوبات هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان