۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین زمینه همکاری شهر قزوین و کشور اتریش بسیار گسترده است
کد خبر: ۳۳۰۵۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۸ ساعت: ۹:۳۸ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین:

زمینه همکاری شهر قزوین و کشور اتریش بسیار گسترده است

شهردار قزوین گفت: شهر قزوین و کشور اتریش می توانند در حوزه حمل و نقل، گردشگری، دانشگاهی، اکوتوریسم، صنعتی و محیط زیست با یکدیگر همکاری کنند .

زمینه همکاری شهر قزوین و کشور اتریش بسیار گسترده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ دکتر علی صفری، شهردار قزوین در نشست مشترک با اشتفان شولتز، سفیر کشور اتریش و هیئت همراه اظهار کرد: شهر قزوین و کشور اتریش می توانند در حوزه حمل و نقل، گردشگری، دانشگاهی، اکوتوریسم، صنعتی و محیط زیست با یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود: شهر قزوین نقاط بسیار مشترکی با اتریش و بسیاری از شهرهای این کشور از جمله وین دارد و در شهر قزوین همانند شهر وین دارای بناهای تاریخی ارزشمند وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه کاروانسرای سعدالسلطنه بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده خاورمیانه است که در شهر قزوین قرار دارد، عنوان کرد: علاوه بر مباحث تاریخی، شهر قزوین در حوزه مباحث فرهنگی نیز نقاط مشترک فراوانی با شهر وین دارد و همانطور که شهر وین پایتخت موسیقی جهان است، شهر قزوین نیز پایتخت خوشنویسی ایران است.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه شهر قزوین در آستانه ثبت شهر خلاق در یونسکو قرار دارد، تصریح کرد: همانطور که شهر سالزبور، میراث یونسکو است، شهر قزوین نیز در تعداد آثار ثبت شده در صدر شهرهای کشور و میراث ملی ایران است.

صفری همکاری قزوین در حوزه های مختلف با کشور اتریش را در ۱۰ بند برشمرد و گفت: قزوین یکی از شهرهای جاده ابریشم و مرکز حمل و نقل کشور است و می توان در حوزه مطالعه و اجرای پروژه مترو قزوین به هشتگرد و احداث تراموا از تجربیات کشور اتریش بهره برد.

وی با اشاره به آثار طبیعی منحصر بفرد قزوین عنوان کرد: در حوزه اکو توریسم نیز می توان همکاری خوب و مناسبی داشت.

این مسئول، قزوین را شهر دانشگاهی دانست و اظهار کرد: می‌توان در حوزه های علمی و پژوهشی نیز همکاری داشته باشیم.

وی خواستار انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی با یکی از شهرهای اتریش شد و گفت: با انعقاد این تفاهم نامه می توان در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و گردشگری همکاری کرد.

شهردار قزوین همچنین با اشاره به پتانسیل فراوان کشور اتریش و شهر قزوین در حوزه صنعتی پیشنهاد برپایی نمایشگاهی در اتریش را مطرح کرد.

صفری افزود: در حوزه محیط زیست و آمایش سرزمین نیز می توان از تجربیات ارزشمند کشور اتریش بهره برد.

وی بهره مندی از تجربیات کشور اتریش در حوزه شهرسازی و مدیریت شهری را مهم برشمرد.

شهردار قزوین با بیان اینکه مردم ایران هیچ گاه حمایت های کشور اتریش در مقابل تحریم های دولت بد عهد آمریکا را فراموش نمی کنند، گفت: امید است دوستی و روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی قزوین و کشور اتریش بیش از پیش تقویت شود.

صفری افزود: قزوین یکی از شهرهای مهم ایران می باشد که در دوره ساسانیان تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه قزوین به شهر چهار انبیا الهی که مژده تولد حضرت مسيح را به شرق آوردند، معروف است و چهار انبیای الهی در این شهر مدفون هستند.

شهردار قروین با بیان اینکه خیابان سپه، اولین خیابان ايران است، عنوان کرد: شهر قزوین در گذشته کاسپین؛ نام قدیم دریای خزر یا مینودر به معنی دروازه بهشت نام داشت، جمعیت قزوین ۴۳۰ هزار نفر و میانگین درجه حرارت آن ۱۳ درجه و شهری خنک است.

صفری با اشاره به اینکه شهرداری قزوین در سال ۱۲۸۶ شمسی یا ۱۹۰۶ میلادی تأسیس شده و زبان مردمانش فارسی است، گفت: سابقه تمدن و یکجانشینی در قزوین به ۹ هزار سال پیش می رسد و در قرن نهم پیش از میلاد مسیح بزرگترین قلعه این شهر توسط فرمانروای آشور تخریب شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان