۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین توزیع ماهانه ۲۸ هزار مرسوله پستی/ بودجه عمرانی ما بسیار ناچیز است
کد خبر: ۳۳۰۵۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۸ ساعت: ۹:۲۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره پست شهرستان تاکستان اعلام کرد:

توزیع ماهانه ۲۸ هزار مرسوله پستی/ بودجه عمرانی ما بسیار ناچیز است

رئیس اداره پست شهرستان تاکستان گفت: با توجه به خدمات گسترده پست و تعداد بالای ارباب رجوع بودجه عمرانی تخصیص یافته به پست بسیار ناچیز است.

توزیع ماهانه ۲۸ هزار مرسوله پستی/ بودجه عمرانی ما بسیار ناچیز است
داریوش رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: پست را می‌توان نخستین فناوری ارتباطی دانست که پیونددهنده جوامع انسانی در اقصی نقاط کشور بوده است.

وی افزود: در زمان‌های گذشته خدمات پستی به‌منظور انتقال نامه‌های پادشاهان بیشتر در اختیار این قشر بوده و مردم عادی از این خدمات بی‌بهره بودند.

رئیس اداره پست شهرستان تاکستان از جمله دلایل فراگیرشدن خدمات پست را توسعه جوامع بشری دانست و اذعان کرد: اختراع و ابداع صنایع و تجهیزات، سبک زندگی مردم را تغییر داده و انحصار این خدمات را از حکمرانان گرفته شد و در اختیار عموم مردم قرارداده است.

وی درباره خدمات ارائه شده پستی در شهرستان گفت: هم اکنون خدماتی همچون توزیع گواهینامه رانندگی، کارت خودرو، برگ سبز و کارت سوخت، کارت پایان خدمت و معافیت، کارت ایثارگری، گذرنامه، سند مالکیت ساختمان و زمین مسکونی، پست نامه‌ها، بارها، امانات پستی و خرید اینترنتی انجام می‌شود.

هزینه پست افزایش نیافته است 
این مسئول ابراز کرد: میانگین توزیع انواع مرسولات پستی روزانه حدود ۱۲۰۰مرسوله و ماهانه ۲۸ هزار مرسوله است، همچنین ۴۸هزار قبض تلفن ثابت هردو ماه و ۱۸هزار عوارض نوسازی شهرداری و ۶ هزار اوراق مالیاتی سالانه توسط پست توزیع می‌شود.

وی به هزینه ارسال مرسولات اشاره و عنوان کرد: هزینه بسته‌های پستی برحسب وزن آنها متفاوت است؛ میانگین هزینه هر نامه حدودا ۹۰۰۰هزارتومان است و نسبت به سال گذشته هیچ تغییر نرخی نداشتیم.

رحمانی گفت: خوشبختانه در حوزه خدمات پستی تخلفاتی صورت نگرفته و نامه‌ها و بسته‌های پستی مردم بدون هیچ کم و کاستی به دست آنها می‌رسد.

وی بیان کرد: بر عملکرد پستچیان نظارت صورت می‌گیرد و در صورت بروز تخلف، سرنامه رسان‌ها در واحد تجزیه و مبادلات به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

رئیس اداره پست شهرستان تاکستان در پایان تصریح کرد: با توجه به خدمات گسترده پست و تعداد بالای ارباب رجوع بودجه عمرانی تخصیص یافته به پست بسیار ناچیز است و از واحد برنامه و بودجه خواستار افزایش بودجه عمرانی برای فعالیت‌های پستی هستیم.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان