۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رشد ۴۹ درصدی زکات طی ۶ ماه نخست سال
کد خبر: ۳۳۰۳۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۷ ساعت: ۱۳:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبرداد:

رشد ۴۹ درصدی زکات طی ۶ ماه نخست سال

طی شش ماهه نخست سال جاری میزان زکات جمع آوری شده در استان قزوین ۴۹درصد رشد داشته است.

رشد ۴۹ درصدی زکات طی ۶ ماه نخست سال
مجید مؤمنی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: زکات دستوری الهی است که اجرای آن مستلزم اعتقاد و فرهنگ سازی است.

وی ادامه داد: همین اعتقاد و باور موجب شده طی شش ماهه نخست سال جاری میزان زکات جمع آوری شده در استان قزوین 49 درصد رشد داشته باشد، این در حالی است که در سال آبی گذشته (تا پایان شهریور 97) میزان بارندگی 43 درصد کاهش داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: اولویت مصرف زکات براساس آیات و روایت محرومان هستند که بر این اساس 69 درصد از زکات استان برای محرومان هزینه شده است.

وی گفت: همه درآمدهای کمیته امداد در همان محل دریافت کمک هزینه می‌شود از این رو زکات جمع آوری شده نیز در همان منطقه هزینه می‌شود.

پرداخت 20میلیون تسهیلات برای جذب مددجویان
مؤمنی با اشاره به سیاست توانمندسازی در کمیته امداد امام (ره) اظهارکرد: مددجو تا زمانی که استقلال معیشتی نداشته باشد نیازمند باقی می‌ماند از این رو سیاست اشتغال زایی مددجویان برای ارتقای وضعیت معیشت نیازمندان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های سال 97 برای اشتغال زایی مددجویان افزود: طی سال 97 اعتبار 99 میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استان قزوین اختصاص می‌یابد که بخشی از اعتبار داخلی و بخش دیگر از محل منابع بانکی تأمین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در خصوص نحوه دریافت این تسهیلات عنوان کرد: تسهیلات اشتغال به مددجویانی اختصاص می‌یابد که دارای مهارت بوده و مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای دال بر مهارت آموزی باشند از طرفی حداکثر تسهیلات پرداختی 20 میلیون تومان است که این رقم با توجه به نظر کارشناسی است.

وی اعلام کرد: کمیته امداد امام (ره) به کارفرمایانی که مددجویان را بکارگیری کند برای هر مددجوی جذب شده 20میلیون تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌کند، همچنین کارفرما در صورت بکارگیری مددجو تا دو سال حق بیمه‌ای برای مددجو پرداخت نمی‌کند و این هزینه را کمیته امداد امام (ره) پرداخت می‌کند.

مؤمنی یادآورشد: کمیته امداد آمادگی دارد حتی براساس نیاز کارفرمایان نیروها را آموزش داده و برای کار مورد نظر و تخصصی کارفرما آماده کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان