۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین تلاش سرسختانه هند برای خرید نفت از ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا
کد خبر: ۳۳۰۳۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۷ ساعت: ۱۰:۴۳ ↗ لینک کوتاه

وزیر نفت هند خبر داد؛

تلاش سرسختانه هند برای خرید نفت از ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا

وزیر نفت هند اعلام کرد با وجود تهدید تحریم‌های آمریکا, کشورش به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.

تلاش سرسختانه هند برای خرید نفت از ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان بی سی نوشت: وزیر نفت هند اعلام کرد با وجود تهدید تحریم‌های آمریکا, کشورش به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.

پایگاه اینترنتی این شبکه تلویزیونی در گزارشی نوشت: دهارمندرا پرادهان, وزیر نفت هند با نادیده گرفتن درخواست دولت دونالد ترامپ, رئیس‌جمهور آمریکا از کشورها برای قطع کامل واردات نفت از ایران, دوشنبه اعلام کرد دو شرکت نفت هند سفارش خرید نفت از ایران برای ماه آینده داده‌اند.

تحریم های آمریکا که صادرات نفت ایران را هدف قرار می‌دهد, در حالی از 4 نوامبر اجرا می شود که واشنگتن دولت‌ها و شرکت‌های جهان را تحت فشار قرار داده است تا واردات نفت خود را از ایران به صفر برسانند. با وجود این, وزیر نفت هند گفت کشورش به خرید نفت از ایران در ماه نوامبر ادامه خواهد داد. وی روز دوشنبه در سخنانی در ”مجمع انرژی“ در دهلی نو گفت: هند- سومین واردکننده بزرگ نفت جهان- نمی‌داند که آیا از تحریم‌های آمریکا معاف خواهد شد یا خیر.

پرادهان افزود کشورش سرگرم بررسی ایجاد یک نظام پرداخت متفاوت برای خرید نفت ایران است و می‌تواند با استفاده از روپیه, بهای نفت وارداتی از ایران را بپردازد. این امر به معنای تلاش برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه معاملات با ایران با استفاده از دلار است.

مایک پمپئو, وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته در هند گفت کاخ سفید تنها در صورتی معافیت برای مشتریان نفت ایران را بررسی خواهد کرد که آنها قول دهند در نهایت واردات نفت خود را از ایران به صفر برسانند. شرکت های پالایش نفت هند ماه اکتبر حدود ده میلیون بشکه نفت خام از ایران وارد کردند, هر چند که محموله های نفتی که ماه نوامبر از ایران وارد هند خواهند شد, احتمالاً کمتر خواهد بود.

رویترز جمعه به نقل از دو منبع ناشناس صنعت نفت هند اعلام کرد گمان می رود شرکت دولتی نفت و گاز هند موسوم به ”ایندین اویل“ قصد خرید شش میلیون بشکه نفت از ایران در ماه آینده داشته باشد, این در حالی است که شرکت پالایش و پتروشیمی منگالور هند قرار است سه میلیون بشکه نفت از ایران وارد کند.

در دور قبلی تحریم‌های آمریکا علیه ایران از سال 2012 تا 2015, هند به خرید نفت ایران ادامه داد, هر چند که مجبور شد برای حفاظت از خود در برابر تبعات گسترده تر مربوط به نظام مالی آمریکا, خرید نفت خود را از ایران تا حد چشمگیری کاهش دهد.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال در معاملات روز دوشنبه با حدود یک درصد کاهش قیمت, در برابر 83 دلار و 38 سنت داد و ستد شد. این در حالی است که هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت با حدود هفت دهم درصد کاهش قیمت, در برابر حدود 73 دلار و 81 سنت داد و ستد شد.

ترامپ اواخر ماه گذشته از تولیدکنندگان اوپک خواست برای جلوگیری از افزایش هر چه بیشتر قیمت ها در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در اوایل ماه نوامبر, تولید خود را افزایش دهند. فشار دولت ترامپ بر اوپک برای شروع استخراج نفت بیشتر در حالی صورت می‌گیرد که کاخ سفید خود را برای اعمال تحریم علیه ایران تا حدود چهار هفته دیگر آماده می‌کند. نگرانی هایی در این باره وجود دارد که کاهش تولید نفت ایران موجب کاهش عرضه نفت در بازار جهانی و در نتیجه افزایش قیمت ها شود.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان