۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مصالحه ۷۹درصدی پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره پلیس
کد خبر: ۳۳۰۱۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۶ ساعت: ۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان قزوین اعلام کرد:

مصالحه ۷۹درصدی پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره پلیس

فرمانده انتظامی استان قزوین از مصالحه ۷۹ درصدی پرونده های قضائی ارجاع شده به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها در ۶ ماه اول سال جاری خبر داد.

مصالحه ۷۹درصدی پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره پلیس
سردار مهدی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، در خصوص ضرورت خدمات مشاوره ای پلیس اظهار کرد: مراکز مشاوره در ناجا بستر ساز کمک به آسیب دیدگان اجتماعی است. که اغلب تحت عنوان اختلافات خانوادگی به کلانتری مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: پليس مشاور‌‌‌ در نيروي انتظامي مصداق رويكرد جديد در پيشگيري از جرائم است كه تلاش مي‌كند با انجام برنامه‌هاي اجتماعي، فرهنگي، آموزشي، مشاوره‌ي تخصصي، مشاوره فعال در مدارس و نظاير آنها در جهت تحقق اهدافي مانند درمان نارسائي‌هاي اجتماعي و بالا بردن ارزش‌هاي اجتماعي و اخلاقي در ميان نوجوانان و جوانان گام بردارد و اين روند به كاهش ميزان جرم بيانجامد.

این مسئول ابراز کرد: در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 3هزار و 700 نفر به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها در سطح استان مراجعه کرده اند که از این تعداد2 هزار و 917 نفر به دوایر مددکاری کلانتری‌ها مراجعه که با تلاش مشاوران و مددکاران منجر به مصالحه 79 درصدی شده است.

وی تصریح کردند: بیشتر پرونده‌های مصالحه شده در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها شامل، مشکلات خانوادگی بوده که با تلاش مشاوران و مددکاران با برگزاری چندین جلسه مشاوره به مصالحه منجر شده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اجرای طرح مشاوره فعال بیان کرد: این طرح از دیگر اقداماتی است که به همت کارشناسان مشاور و مددکار پلیس در جامعه هدف (مساجد-مدارس) اجرا که در طی 6 ماهه سال جاری تعداد85 جلسه آموزشی برگزار که در مجموع تعداد یک هزار و 545 نفر از جلسات طرح مشاوره فعال بهره مند شدند.

محمودی یادآور شد: سال جاری مرکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها در هفته ناجا که از 13 تا 19 مهرماه آغاز شده در زمینه‌های مختلف روانشناختی، خانوادگی، فردی، حقوقی، انتظامی همه روزه در ساعات اداری به مراجعان خدمات ارائه می‌کند.

وی در پایان اذعان کرد: شهروندان در صورت نیاز به خدمات مشاوره می‌توانند به این مرکز مراجعه و یا با شماره تلفن 2183456 تماس و از خدمات رایگان مشاوره پلیس بهره مند شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان