۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین قزوین از استان‌های پیشتاز در تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای دامپزشکی است
کد خبر: ۳۳۰۰۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۵ ساعت: ۱۳:۵۴ ↗ لینک کوتاه

معاون سازمان نظام دامپزشکی کشور:

قزوین از استان‌های پیشتاز در تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای دامپزشکی است

معاون سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به اهمیت استفاده از پتانسیل NGO ها گفت: خوشبختانه استان قزوین یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای دامپزشکی است.

قزوین از استان‌های پیشتاز در تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای دامپزشکی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ دکتر بهمن جاویدلامعی معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی کشور پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در مراسم گرامیداشت روز دامپزشکی که با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: احداث و پایه‌گذاری دامپزشکی نوین در کشور به عنوان یکی از ارکان سلامت و امنیت غذایی کشور دارای اهمیت بسیاری است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از پتانسیل NGO ها در راستای تحقق اهداف افزود: خوشبختانه استان قزوین یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای دامپزشکی است.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی کشور تصریح کرد: تلاش ما این بوده که در کنار تولیدکنندگان و بهره‌برداران، مجموعه تلاش‌ها در کنار یکدیگر منجر به تولید محصول و در نهایت فضای سالم باشد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: خوشبختانه این پتانسیل اکنون در قزوین است و با بیش از 700 عضو تحصیل کرده و متخصص در استان این آمادگی را داریم که گوشه‌ای از تکالیف و وظایف دستگاه‌های دولتی را به عهده بگیریم و به نوعی خدمات را از طریق نیروهای جوان و مستعد استان ارائه کنیم.

حمید زینالی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در ادامه اظهار کرد: ۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی انتخاب شده و ۱۴ تا ۲۰ مهر ماه نیز با عنوان هفته دامپزشکی نامگذاری شده و بهانه‌ای برای جمع شدن فعالان این حرفه در کنار هم است.

وی افزود: دامپزشکی نوین ایران که هم اکنون ما جزو بدنه آن هستیم قدمتی صد ساله دارد که با شروع بیماری طاعون گاوی پایه‌ریزی شد که در این 100 سال 4 مرحله را طی کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: رویکرد نوین دامپزشکی بیشتر به منظور کنترل و پیشگیری بیماری‌های واگیردار و بیماری‌های مشترک پایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: سال ۷۴ وظیفه نظارت بر گوشت و فراورده‌های خامی به دامپزشکی محول شد و از دامپزشکان به عنوان سربازان گمنام عرصه بهداشت یاد می‌شود.

زینالی بیان کرد: فعالیت مطلوب در این رشته موجب شده تا در این عرصه مشکل خاصی در جامعه مشاهده نشود؛ چراکه دامپزشکان در همه عرصه‌های فعالیتی خود تلاش دارند به طور مثال دامپزشکان در روستاها تابع هیچ شرایط جوی و زمان نیستند و باید در هر زمان و مکانی برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها حضور یابند.

وی در پایان عنوان کرد: شرایط کار در بخش‌های مختلف این رشته سختی‌ها و خطرات خاص خود را دارد؛ اما با وجود همه فشار و استرس کاری در همه بحران‌ها حاضر بودیم.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان