۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۲۹ کالای فاقد علامت استاندارد کشف شد
کد خبر: ۳۲۹۹۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۵ ساعت: ۱۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل استاندارد قزوین:

۱۲۹ کالای فاقد علامت استاندارد کشف شد

مدیر کل استاندارد قزوین گفت: در طی این بازرسی‌ها ۱۲۹ کالای فاقد علامت استاندارد کشف شد که اقدامات لازم جهت اعلام موارد به استان‌های مربوطه انجام و کالاها از سطح بازار جمع آوری شده است.

۱۲۹ کالای فاقد علامت استاندارد کشف شد
سیروس صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  اظهار کرد: شرکت‌های تولیدی برای تامین مواد اولیه و حد واسط تولید، قطعات مورد نیاز در خط تولید و قطعات مصرفی اقدام به دریافت گواهی حذف بازرسی می‌کنند.

وی افزود: این شرکت‌ها با دریافت گواهی حذف بازرسی به طور مستقیم محموله‌های خود را به کشور وارد می‌کنند که این امر باعث تسهیل در واردات مواد اولیه و تجهیزات خط تولید شده و در نهایت باعث کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: گواهی‌های حذف بازرسی صادر شده به درخواست برخی از بانک‌ها بوده و برای اقلام وارداتی قطعات خودرو، قطعات دستگاه‌های ریسندگی و بافندگی، مواد اولیه شیمیایی، لامپ‌های صنعتی، مواد اولیه صنایع غذایی، مواد شیمیایی نساجی، الیاف نساجی، ماشین الات خط تولید و قطعات چرخ خیاطی صادر شده است.

وی از صدور ۳۲۰ گواهینامه انطباق صادراتی در قزوین در شش ماه اول سال جاری خبر داد و بیان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۷۳۵ گواهینامه وارداتی برای کالاهای مشمول استاندارد صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: در راستای اجرای طرح طاها و کنترل بازار، در ۶ ماهه سال جاری از دو هزارو ۵۷۶ واحد صنفی استان بازرسی بعمل آمده است.

بازرسی از 2576 واحدهای صنفی استان قزوین
وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح طاها و کنترل بازار، در 6 ماهه سال جاری از 2576 واحد صنفی استان بازرسی بعمل آند.

صارمی افزود: این واحدها شامل مواد غذایی1356 واحد، رستوران، اغذیه فروشی‌ها و قنادی‌ها 267 واحد، لوازم خانگی و الکتریکی 305واحد، لوازم یدکی خودرو 114 واحد، اتوسرویس و تعویض روغنی‌ها 101 واحد، رنگ و ابزار یراق 96 واحد، لوله و لوازم بهداشتی و ساختمانی97 واحد، مصالح ساختمانی 68 واحد، لاستیک فروشان و پنچرگیری115 واحد، آهن فروشان 14 واحد، شیشه بران 19واحد، تجهیزات پزشکی 12واحد و نصب کنندگان شوفاژ و تهویه 12 واحد بود.

این مسئول ادامه داد: در طی این بازرسی‌ها 129 کالای فاقد علامت استاندارد کشف شد که اقدامات لازم جهت اعلام موارد به استان‌های مربوطه انجام و کالاها از سطح بازار جمع آوری شده است.

وی همچنین به همشهریان گرامی توصیه کرد هنگام خرید به علامت استاندارد روی کالا توجه کنند و در صورت مشاهده و فروش هرگونه کالای غیر استاندارد، شماره ردیابی واحد صنفی را به شماره پیامک 10001517 ارسال کرده و یا به واحد حقوقی این اداره کل اطلاع دهند.

صدور 320 گواهینامه انطباق صادراتی در قزوین
مدیرکل استاندارد قزوین گفت: از ابتدای سال جاری 320 فقره گواهینامه صادراتی صادر شد که حجم ناخالص صادرات طی این مدت حدود 55هزار تن و به ارزش تقریبی بیش از نهصد و سی میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: این اقلام شامل خرما ( هسته دار، بدون هسته، چیپسی، قالبی )، کشمش (تیزابی و افتابی و سبز، مویز، طلایی، کاشمری ) و پودرهای شوینده (دستی و ماشینی ) و به مقصد کشورهای جمهوری چک، کانادا، تایوان،ب لژیک، هلند، عراق، ژاپن، شیلی، بلژیک، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، گرجستان، مجارستان، چین، لهستان، آفریقای جنوبی، آمریکا، افغانستان، تایلند، انگلیس، روسیه، آلمان، قطر، امارات و ارمنستان است.

صارمی بیان کرد: به منظور جلوگیری از خروج کالاهای نامرغوب به بازارهای بین المللی، گواهینامه‌های انطباق صادراتی پس از بازرسی و نمونه برداری و آزمون بر روی نمونه‌های مربوطه صادر می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان