۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهید "موسوی‌گردیزی" همانند شهید چمران درخشید
کد خبر: ۳۲۹۹۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۵ ساعت: ۶:۳۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

شهید "موسوی‌گردیزی" همانند شهید چمران درخشید

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم گرامیداشت شهید دکتر «سید محمد علیشاه موسوی ‌گردیزی» گفت: شهید موسوی‌گردیزی دلسوز همه مستضعفان و محرومان عالم بود.

شهید "موسوی‌گردیزی" همانند شهید چمران درخشید
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم گرامیداشت شهید دکتر «سید محمد علیشاه موسوی ‌گردیزی» که در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) بزرگ مردی بودند که ائمه اطهار (ع) درباره ایشان فرمودند مردي از قم مردم را به حق دعوت کند، افرادي پيرامون او گرد آيند که قلب‌هايشان همچون پاره‌هاي آهن استوار است.

وی به تشریح ادامه روایت پرداخت و تصریح کرد: در ادامه روایت آمده است بادهاي تند حوادث آنان را نلغزاند، از جنگ خسته نشده و نترسند، اعتمادشان بر خدا است و سرانجام کار از آنِ پرهيزکاران است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مصداق یارانی که برای امام خمینی (ره) جانفشانی کردند را در همه جهان مشاهده می‌کنیم و شهید دکتر سیدمحمد علیشاه موسوی‌گردیزی از جمله آنهاست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: شهید موسوی‌گردریزی و یاران باوفای ایشان با پیروی از خط امام راحل (ره) توانستند با نفاق، کفر و استکبار شیطانی مبارزه کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه همه انسانها می‌توانند خود را در آینه آیات قرآن مشاهده کنند، بیان کرد: یکی از پیام‌های مردان بزرگ، پیروی از رسولان خداوند است و شهید موسوی‌گردیزی نیز عمر با برکت خود را در این مسیر مقدس صرف کرد و طبق وعده الهی جایگاه چنین انسان‌هایی بهشت است.

عابدینی ابراز کرد: شهدا هنگام ورود به بهشت آرزو می‌کنند که ای کاش قوم آنها می‌دانستند که چگونه خدا آنها را مورد مغفرت و از مکرمین که بالاترین درجه معنوی محسوب می‌شود، قرار داده است.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه شهید موسوی گردیزی الگوی جهانیان قرار گرفت، ابراز کرد: شهید موسوی‌گردیزی تنها به ملت افغانستان یا ایران تعلق ندارد، بلکه ایشان امروز به یک چهره بین‌المللی تبدیل شده‌اند و به همه ملت‌های مستضعف تعلق دارند.

وی اضافه کرد: هر کسی سرنوشست زندگی آن شهید عزیز را بشنود، تحت تأثیر شخصیت بزرگ ایشان قرار خواهد گرفت چرا که استقامت و مقاومت ایشان برای همه مردم عالم درس آموز است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید آنها که گفتند پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند که دیگر هیچ ترس، حزن و اندوهی نداشته باشید.

عابدینی افزود: شهید موسوی در آیینه این آیه شریفه می‌درخشد چرا که ایشان هیچگاه به خاطر جراحت، شکنجه و زندان عقب ننشستند و بر مسیر حق پایدار و استوار ماندند.

وی ادامه داد: قرآن می‌گوید چرا برای رهایی آن زنان، مردان و کودکانی که تحت ظلم و ستم قرار دارند، نمی‌جنگید. قرآن نمی‌گوید مظلومان حتماً باید مسلمان باشند تا برای رهایی آنها بجنگید بلکه از هر قوم و نژادی باشند شما در برابر آنها مسئولیت داریم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در احادیث آمده اگر شخصی از هر قوم، نژاد یا دینی مورد ظلم قرار گیرد و از مسلمانان طلب یاری کند، باید او را یاری کرد و شهید موسوی چنین روحیه‌ای داشت و دلسوز همه مستضعفان و محرومان عالم بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با یادآوری دیدار سال گذشته خود با شهید موسوی‌گردریزی تصریح کرد: ایشان می‌فرمودند در حالی که در زندان گوانتانامو زمان به کندی می‌گذشت اما من آنقدر برنامه داشتم، زمان کم می‌آوردم و بیشتر زمان خود را با ذکر خدا می‌گذراندند.

وی با بیان اینکه شهید موسوی اهل یقین بود، بیان کرد: هدف عبادت رسیدن به یقین است و اینکه این شهید والامقام خود را فدای دین و بندگان خدا کرد، نشان می‌دهد به مرحله یقین رسیده بود.

عابدینی با بیان اینکه اقامه نماز تنها نماز خواندن نیست، گفت: اقامه نماز یعنی برپایی حکومت قسط، نجات دادن مستضعفان عالم، مغلوب و خوار کردن دشمنان خدا و مردم و حقیقتاً شهید موسوی و یارانشان اقامه کننده نماز بودند.

امام جمعه قزوین مقایسه شهید موسوی با شهید چمران را بسیار بجا دانست و افزود: شهید چمران چهره علمی برجسته‌ای بود که زندگی بسیار افتخار آمیزی دارد و عمر با برکت خود را در مبارزات، گذشت‌ها و فداکاری‌ها صرف کرد و در این مسیر مقدس به شهادت نائل آمد.

وی با بیان اینکه شهید موسوی مانند شهید چمران درخشید، اضافه کرد: شهید موسوی گردیزی همه مناطق اسلام را منطقه جهاد و هجرت خود می‌دانست و دشمن به خوبی او را شناخت و گناه ایشان دین‌مداری و نفوذ در دل اهل ایمان بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: تشییع پیکر پاک شهید موسوی گردیزی با حضور پرشور مردم اهل سنت و شیعه برگزار شد و احترام بسیار زیادی از سوی مردم عزتمند افغانستان به ایشان شد و این مهم جای قدردانی دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان