۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دانشجویان از ظرفیت نمازجمعه برای بیان مطالبات خود استفاده کنند
کد خبر: ۳۲۹۷۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۴ ساعت: ۱۱:۷ ↗ لینک کوتاه

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین:

دانشجویان از ظرفیت نمازجمعه برای بیان مطالبات خود استفاده کنند

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین گفت: نماز جمعه برای دانشجویان ظرفیت‌های زیادی را دارد و آنها می‌توانند در بخش‌های مختلفی به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند.

دانشجویان از ظرفیت نمازجمعه برای بیان مطالبات خود استفاده کنند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در مراسم دهه سوم محرم هیئت دانشجویی دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) در بخشی از سخنان خود درباره اهمیت حضور دانشجویان در نماز جمعه اظهار کرد: نمازجمعه دستگاه مستقل، مردمی و متعلق به مومنین و از برکات حکومت دینی مبتنی‌ بر ولایت مطلقه فقیه است.

وی افزود: نماز جمعه برای دانشجویان ظرفیت‌های زیادی را دارد و آنها می‌توانند در بخش‌های مختلفی از جمله قبل از خطبه‌های امام جمعه آن شهر به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین عنوان کرد: اگر دانشجویان می‌خواهند از تریبون‌های نماز جمعه استفاده کنند باید در نمازجمعه حضور و مشارکت بیشتری داشته باشند، اتفاقی که باید در استان قزوین افزایش یابد و ما شاهد حضوری بیشتر دانشجویان در نماز جمعه باشیم.

فاطمی نسب با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در انعکاس صحبت‌های امام جمعه و سخنران پیش از خطبه‌های امام جمعه ابراز کرد: رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های دانشگاهی مقصر هستند چراکه در بیشتر اوقات شاهد این هستیم که انعکاس سخنان مسئولان و مدیران دولتی نسبت به سخنان دانشجویان اعضای تشکل‌ها بیشتر است در حالی‌که دانشجویان حرف‌های کلیدی مطرح کردند اما رسانه‌ها به آنها کمتر می‌پردازند.

وی تصریح کرد: ستاد های نماز جمعه و دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نهادهای مستقلی هستند و وقتی از دانشجویی برای ایراد سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دعوت کنیم، هیچ کس نمی‌تواند بگوید چرا این فرد را دعوت کردید به دلیل اینکه فرمان از طرف مقام معظم رهبری صادر شده و فصل‌الخطاب است.

فاطمی نسب گفت: امیدواریم با حضور بیشتر دانشجویان و افزایش شور و حرارت در بخش‌های مختلف نماز جمعه شاهد رشد کمی و کیفی برگزاری نماز جمعه در سطح استان قزوین باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان