۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چند پیام اختصاصی که فقط آمریکایی ها درک می‌کنند/ ماجرای استفاده از پهپادی شبیه RQ۱۷۰ آمریکایی در عملیات اخیر توسط سپاه چیست؟
کد خبر: ۳۲۹۱۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۰ ساعت: ۹:۴۸ ↗ لینک کوتاه

نگاهی به پاسخ موشکی سپاه به جنایت اهواز؛

چند پیام اختصاصی که فقط آمریکایی ها درک می‌کنند/ ماجرای استفاده از پهپادی شبیه RQ۱۷۰ آمریکایی در عملیات اخیر توسط سپاه چیست؟

این ادعا که در بخش مهندسی معکوس ایران با مهندسی معکوس پهپاد RQ۱۷۰ اولین کشور جهان است که موفق شد پهپاد فوق پیشرفته آمریکا را رمز گشایی کرده و نمونه پیشرفته تر از آن را بسازد ، بیش از گذشته اثبات شده است.

 چند پیام اختصاصی که فقط آمریکایی ها درک می‌کنند/ ماجرای استفاده از پهپادی شبیه RQ۱۷۰ آمریکایی در عملیات اخیر توسط سپاه چیست؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، سپاه پاسداران در فاصله کوتاهی پاسخ تروریست های اهواز را داد. سپاه از نسل جدید موشک قیام که سر جنگی جدا شونده و قابلیت هدایت پایانی مسیر را دارد، در این عملیات بهره برده است. همچنین پس از شلیک موشک های سپاه به سمت مقر تروریست های تکفیری، هفت فروند پهپاد نیز مقرهای تروریست ها  را در این منطقه زیر آتش گرفتند.
چند پیام اختصاصی که فقط آمریکایی ها درک می‌کنند/ ماجرای استفاده از پهپادی شبیه RQ170 آمریکایی در عملیات اخیر توسط سپاه چیست؟


اما درباره این عملیات بزرگ موشکی چند پیام مختص آمریکایی ها نیز وجود دارد:

الف: ایران به اذعان منابع غربی جز پنج کشور اول دنیا در ساخت پهپادهای پیشرفته نظامی است. اما دیروز یکی از پهپادهای که چند کشور را طی کرد و به خودش را به مقر تروریست ها در شرق فرات رساند، شبیه RQ170 بود. معنای ساده این حرف این است که ایران توانسته یکی از پیشرفته ترین پهپادهای دنیا را با استفاده از مهندی معکوس بسازد و اینک تست هم بکند. بنابراین این ادعا که در بخش مهندسی معکوس ایران با مهندسی معکوس پهپاد RQ170 اولین کشور جهان است که موفق شد پهپاد فوق پیشرفته آمریکا را رمز گشایی کرده و نمونه پیشرفته تر از آن را بسازد ، بیش از گذشته اثبات شده است. این مساله دو پیام نهفته در درون خود دارد، اول آنکه ایران پیشرفته تر از گذشته در حوزه پهپادها شده و باید حتی عدد پنجم دنیا برای رتبه ایران در حوزه پهپاد را هم با دیده تردید نگاه کرد. دوم اینکه برای ایرانی که در سالهای گذشته مرتبا با نیروهای نیابتی و همچنین با پیشرفته ترین سلاح های نیابتی آمریکایی در حال جنگ بوده، هیچ غنیمت جنگی از این کشور در حوزه سلاح در اختیار ایران قرار نگرفته الا اینکه ایران درباره آن مهندسی معکوس را انجام داده است. به هرحال اسلحه های آمریکایی که از پهپاد انها پیشرفته تر نیستند! از سوی دیگر آمریکایی ها به خوبی دریافته اند که ایران جزمحدود کشورهای دنیاست که در سالهای گذشته مرتبا تجربه استفاده از پهپاد را در عملیات های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی خود داشته است. ایران برخلاف  بسیاری از کشورهای دنیا در شرایط بحرانی و خطر نیازی به رزمایش و عملیاتن آزمایشی استفاده از پهپاد را ندارد بلکه آمادگی استفاده صحیح و سریع چند ساله را نیز در تجربه عملی خود به همراه دارد.

ب: ایران در چند کیلومتری آمریکا در سوریه عملیات کرد. عملیاتی که نشان بدهد ایران در چند متری آمریکا همواره حضور نظامی و اطلاعاتی دارند. منطقه‌ای که داعش در شرق فرات در آن استقرار دارد، تحت تسلط ارتش آمریکاست و این موشک‌ها به منطقه‌ای اصابت کرد که به منطقه تحت مسئولیت آمریکا نزدیک است و همچنین موشک های شلیک شده و پهپادهای ایرانی از فراز پایگاه های نیروهای آمریکایی و فرانسوی در این منطقه عبور کردند.  ایران در سالهای گذشته اطلاعات بی نظیری از موقعیت های نظامی و ... آمریکا در منطقه را کسب کرده اند که بدین ترتیب بخش اعظمی از انجام یک عملیات موفق نظامی – بخش شناساسی و اطلاعاتی – را در سرمایه نظامی خود دارد. برای هفت پهپادی که در چند متری آمریکایی ها عملیات می کنند، کسب اخبار و اطلاعات از امکان تحت تسلط آمریکا چندان سخت نیست. ضمن اینکه تصریح می شود بخش مهمی از پهپادهای ایران توانایی بالایی در شناسایی و ضبط و مخابره اطلاعات از مناطق تحت مامورت خود را دارند و در این زمینه نیز ایران جز پیشرفته ترین ها در دنیا محسوب می شود.  این مساله به ایران در انجام واکنش سریع بسیار کمک می کند. ضمن اینکه استقرار سریع لانچرهای بالستیک در نقاط موثر  برای شلیک به نحوی که موشک برای خوردن به هدف اصلی با مانع روبه رو نشود، نشان می دهد که ایران توانایی سرعت عمل بالای در استفاده از موشک های پیشرفته خود دارد. بنابراین برای کشوری که هم سرعت عمل، عمل اشراف اطلاعاتی بالا و هم موشک های پرقدرت و نقطه زن دارد، به زانو در آوردن هر کشوری دیگر در جهان با هر قدرت نظامی، چندان دور از دسترس نیست.

ج: ایران در سه عملیات اخیر نشان داد که در پاسخ به اقدام ضدامنیتی علیه خود را فراتر از مرزهای خود، تعریف می کند. ایران اساسا در سالهای گذشته همواره در فراتر از مرزهای خود جنگیدن را تمرین کرده است. بنابراین پاسخ به هر نوع حماقت آمریکایی ها در مرزهای ایران نخواهد بود بلکه در جغرافیای بزرگ چند صد کیلومتری است که آمریکایی ها در اطراف ایران حضور دارند. ضمن اینکه معنای دیگر آن نیز این است که جنگ با ایران – که آمریکایی امکانش را هم الان و در سالهای آینده ندارند- در جغرافیای ایران نخواهد بود بلکه آمریکایی ها باید خارج از مرزهای ایران بجنگند.

د: ایران در عملیات های اخیرا مرتبا در حال اصلاح محاسبات طرف آمریکایی بوده است. محاسباتی که یادآوری می کند قدرت و ظرافت موشکی ایران تا چه میزان دردآور است. سپاه در هر عملیات برون مرزی خود در واقع دارد به آمریکایی ها فرصت می دهد که این نیروی بزرگ انقلاب اسلامی را بهتر بشناسند. در روزهای که سپاه  مقر مهمات و نیروهای ارشد داعش را در شرق فرات را در سوریه به راحتی منهدم می کند و تازه می گوید، "این فقط گوشمالی بود و انتقام جدی در راه است!" آمریکایی ها بیش از هر زمانی دیگری باید از عزم جمهوری اسلامی برای دفاع از امنیت خود پی برده باشند.



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان