۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افتتاح فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس قزوین طی ۲ سال آینده/۲۰میلیاردتومان اعتبار اولیه پروژه
کد خبر: ۳۲۸۶۴۴ نویسنده: سرهنگ مهدی طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۷ ساعت: ۹:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان اعلام کرد:

افتتاح فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس قزوین طی ۲ سال آینده/۲۰میلیاردتومان اعتبار اولیه پروژه

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: اگر اعتبار اولیه این پروژه که ۲۰ میلیارد تومان است، تامین شود طی ۲سال آینده بتوانیم فازنخست آن را به بهره‌برداری برسانیم.

افتتاح فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس قزوین طی ۲ سال آینده/۲۰میلیاردتومان اعتبار اولیه پروژه
سرهنگ مهدی طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با بیان اینکه سی و هشتمین سالروز دفاع مقدس را با شعار «ما توانستیم» سپری می‌کنیم، اظهار کرد: دفاع مقدس یادآور روزهای بزرگ حماسه‌سازی و فراموش‌نشدنی شهدا، جانبازان و ایثارگران است که در آن دوران فرهنگ حسینی، عاشورایی، ظلم ستیزی و ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس آِنه عاشورا شد، افزود: امروز پیام دفاع مقدس و شهدای آن به مردم و مسولان ایستادگی و وحدت پشت سر رهبر معظم انقلاب در مقابل مشکلات است زیرا اگر با یکپارچگی و ایستادگی باهم حرکت کنیم قطع به یقین در این مبارزه و جنگ نیز مانند دفاع مقدس پیروز می‌شویم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اضافه کرد: امروز استکبار جهانی به دنبال تهدید و تحریم کشور ما است، اما این همدلی، ایستادگی و فرهنگ عاشورایی، ایثار و شهادت نظام و مردم ما را در برابر استکبار قدرتمند کرده است.

طاهرخانی ادامه داد: این فرهنگ و اتحاد موجب شده که کشور ایران جزو 10کشور اول در پیشرفت‌های بزرگ نظامی و پزشکی در منطقه باشد و این هم باز از ثمرات دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه استان قزوین در کنار استان‌های دیگر برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس اقداماتی را شروع کرده است، عنوان کرد: از جمله این اقدامات احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است که با همدلی و مساعدت مسئولان استان در حال انجام است.

بسیج سازندگی برای کمک وارد میدان شده
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به جزئیات احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان گفت: برای احداث این مرکز 5 هکتار زمین در بوستان فدک و در جواز شهدای گمنام در نظر گرفته شده است که در بحث طراحی آن نظام مهندسی ساختمان به ویژه مهندسان مجرب استان همکاری خوبی داشتند.

طاهرخانی بیان کرد: پس از تصویب طراحی این مرکز، کلنگ عملیات اجرایی آن در سال گذشته به زمین زده شد و تاکنون بخشی از عملیات عمرانی ساخت مرکز با زیربنای 5 هزار مترمربع در فاز نخست انجام شده است.

وی افزود: ادامه کار نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و با استفاده از ظرفیت‌های استان مانند بسیج سازندگی در حال انجام است که امیدواریم تا دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند ادارات آب، برق و گاز همکاری بیشتری داشته باشند و با تسریع در اجرای پروژه مذکور بتوانیم در زمان برگزاری کنگره شهدا فاز نخست این پروژه را به پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برسانیم.

این مسئول با اشاره به زمان بهره‌برداری از پروژه مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس اضافه کرد: اگر اعتبار اولیه این پروژه که ۲۰میلیاردتومان است، تامین شود طی 2سال آینده بتوانیم فازنخست آن را به بهره‌برداری برسانیم.

طاهرخانی یادآور شد: در این مرکز تمام ظرفیت دفاع مقدس استان و مستندات آن را که در طول سال‌های پس از جنگ جمع‌آوری شده و بخشی نیز در حال جمع‌آوری است مانند آثار شهدا، برای نسل‌های بعدی به نمایش گذاشته می‌شود.
انتهای پیام/4001 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان