۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین انجام ۱۴ عمل کاشت حلزون در سال گذشته
کد خبر: ۳۲۸۴۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۵ ساعت: ۱۵:۳۲ ↗ لینک کوتاه

معاون توانبخشی بهزیستی استان خبر داد:

انجام ۱۴ عمل کاشت حلزون در سال گذشته

معاون توانبخشی بهزیستی استان با اشاره به فعالیت ۱۱مرکز شبانه روزی و روزانه سالمندان در قزوین گفت: سال گذشته ۱۴ نفر در استان عمل کاشت حلزون انجام دادند و به ۱۰۴ نفر هزینه تعمیرات دستگاه کاشت حلزون پرداخت شد.

انجام ۱۴ عمل کاشت حلزون در سال گذشته
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ راحله جاتن عصر امروز(پنج‌شنبه) در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان و سالمندان در سالن کنفرانس اداره‌کل بهزیستی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: بهزیستی کل مراحل توانبخشی ناشنوایان را بر عهده گرفته و در حوزه پیشگیری، غربالگری شنوایی را در بدو تولد انجام می‌دهد.

وی افزود: این افراد پس از شناسایی مستقیما به حوزه توانبخشی ارجاع می‌شوند تا اقدامات لازم و به هنگام در مورد آنها انجام شود.

10 کودک قزوینی پشت نوبت عمل کاشت حلزون هستند
معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: یکی از عمده‌ترین خدمات توانبخشی ارائه سمعک و عمل جراحی کاشت حلزون است که سال گذشته 14 نفر در استان عمل کاشت حلزون انجام دادند و به 104 نفر هزینه تعمیرات دستگاه کاشت حلزون پرداخت شد.

این مسئول بیان کرد: هزینه عمل جراحی کاشت حلزون 10 میلیون تومان است که از این میزان 3 میلیون تومان توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در مرکز روزانه پرنیان قزوین به خانواده فرد و هم فرد معلول خدمات ارائه می‌شود که شامل خدمات گفتار درمانی، تربیت شنیداری و مشاوره است.

جاتن عنوان کرد: در حوزه ناشنوایی 973 نفر مستمری بگیر هستند و به 111 دانشجو هم کمک هزینه تحصیل پرداخت می‌شود.

وی ابراز کرد: در استان قزوین در بخش کاشت حلزون 10 نفر پشت نوبت هستند که در حال تامین اعتبار آن هستیم و 30 نفر نیز پشت نوبت دریافت سمعک هستند.

این مسئول بیان کرد: شعار هفته جهانی ناشنوایان "زبان مرا بشناس تا در کنار هم بهتر زندگی کنیم" است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته جهانی ناشنوایان گفت: درج شعار هفته ناشنوایان در سربرگ ادارات، برگزاری نشست خبری، نصب پوستر، بنر و تیزرهای تبلیغاتی در سطح شهر، ارسال مقالات علمی به ارگان‌ها با موضوعات سالمندان و ناشنوایان، ارائه خدمات رایگان شنوایی سنجی در مرکز دولتی نواب، بازدید از مرکز روزانه توانبخشی پرنیان از جمله برنامه‌های این هفته است.

جاتن عنوان کرد: 7 مرکز شبانه روزی سالمندان در قزوین وجود دارد که از این تعداد 3 مرکز مختص آقایان و 3 مرکز مختص بانوان بوده و یک مرکز نیز مشترک است.

وی تصریح کرد: 4 مرکز روزانه سالمندان مختص خانم‌ها در قزوین فعالیت دارد که در 6 ماهه دوم سال یک مرکز روزانه ویژه آقایان افتتاح خواهد شد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: تاسیس خانه‌های کوچک برای سالمندان از سیاست‌های سازمان در 6 ماهه دوم سال است که در این بخش 800 هزار تومان برای هر سالمند در خانه‌های کوچک یارانه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان