۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین رسانه‌های در مطالبه‌گری و روشنگری واقعیت‌ها کوتاهی می‌کنند/ مسئولان باید پاسخگوی مسئولیتی که پذیرفتند، باشند
کد خبر: ۳۲۸۳۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۵ ساعت: ۸:۲۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

رسانه‌های در مطالبه‌گری و روشنگری واقعیت‌ها کوتاهی می‌کنند/ مسئولان باید پاسخگوی مسئولیتی که پذیرفتند، باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: یکی از گرفتاری‌های رسانه این است که بدون منبع مستند دینی و اعتقادی در مسیر اطلاع گام برمی‌دارد، در صورتی که امیدبخشی به جامعه رسالت اصلی اصحاب رسانه است.

رسانه‌های در مطالبه‌گری و روشنگری واقعیت‌ها کوتاهی می‌کنند/ مسئولان باید پاسخگوی مسئولیتی که پذیرفتند، باشند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه اخلاق رسانه که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین برگزار شد، درباره رسالت رسانه اظهار کرد: رسانه به خصوص در نظام جمهوری اسلامی و در میان اقشار مذهبی، فقیر نیست و حرفی برای عرضه دارد، البته لازمه آن این است با متون اهل بیت(ع) ارتباط جدی داشته باشیم.

امام جمعه قزوین افزود: زمانی که ارتباط رسانه با اهل بیت(ع) و منابع دینی بیشتر باشد یک رسانه به خوبی می‌داند که باید به چه مبحثی بپردازد و چه موضوعی را مورد نقد قرار دهد و مسیر درست را به مردم روشنگری کند.

وی بیان کرد: یکی از گرفتاری‌های رسانه این است که بدون منبع مستند دینی و اعتقادی در مسیر اطلاع رسانی قرار بگیرد، متاسفانه امروز این ارتباط قوی بین رسانه و متون دینی برقرار نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: یکی از تاکیدات متون دینی ما ایستادگی در مقابل دشمنان نظام و اسلام است، چرا باید در مقابل نگاه یک رسانه ای، مبانی اخلاقی، دینی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زیر سوال برود و یک رسانه سکوت کند؟ امروز رسانه‌های ما در این زمینه کوتاهی می‌کنند.

عابدینی ادامه داد: قرآن منافقین را کسانی معرفی می‌کند که کافران را به دوستی می‌گیرند و به آنها دل می‌بندند و مردم را فریب می‌دهند، قرآن می‌گوید این منافقین عزت را از کافران طلب می‌کنند، متاسفانه برخی از مسئولان ما به دشمن اعتماد کرده اند و رسانه هم در نقد از این مسئولان کوتاهی می‌کند.

وی تصریح کرد: ما از ظرفیت رسانه به خوبی استفاده نمی‌کنیم و تا به امروز در مطالبه گری از مسئولان کوتاهی کرده ایم، باید به دور از گرایش‌های جناحی و حزبی خیانت برخی مسئولان را روشنگری کرد.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: امروز ما به گونه ای عمل می‌کنیم که کسی از ما گلایه نداشته باشد و ناراحت نشود و برای خوشایند مسئولان سکوت کرده ایم، در صورتی که همه باید دست به دست هم بدهیم تا این شرایط به خوبی محقق شود.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: «امر به معروف و نهی از منکر مخلوقی از مخلوقات خداوند هستند و عمل به این واجبات الهی نه از عمر کسی کوتاه می‌کند و نه رزق کسی را کم خواهد کرد»، ما باید با اعتماد به امام قلم خود را در نقد مسائل و کوتاهی‌های جامعه به کار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: در حدیثی ذکر شده هرکس امر به معروف و نهی از منکر را یاری کند خداوند یاور او خواهد بود و هرکس این دو واجب الهی را خوار کند خدا او را خوار خواهد کرد، امام راحل(ره) با امر به معروف و نهی از منکر به اوج عزت رسید و بنی صدر خائن با نادیده گرفتن این واجبات به ذلت و زبونی افتاد.

عابدینی عنوان کرد: هرکس در برابر ارزش‌های نظام ایستادگی کند و با حیله و نیرنگ و به کارگیری منکرات به دنبال مال و مقام برود به ذلت می‌رسد، متاسفانه هر روز درحال مشاهده این افراد در جامعه هستیم که به انحراف و پستی رسیدند.

وی با بیان اینکه رسالت رسانه امیدبخشی است، اظهار کرد: ما در هر شرایطی باید این موضوع را عملیاتی کنیم، حضرت زینب(س) در بدترین شرایط فرمودند «ما رایت الا جمیلا»، یعنی در هر شرایطی باید امید داشته باشیم، در صورتی که این بانوی گرامی در خیابان‌های شام سنگ می‌خوردند اما در مجلس یزید با اقتدار، شجاعت و امید از پیروزی خود و شکست یزید خبر دادند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امیدبخشی به معنای عدم انتقاد نیست، بلکه باید روشنگری کرد و واقعیت‌ها را نشان داد، اما باید بدانیم که شیطان نسبت به فقر و شکست، نگرانی ایجاد می‌کند در صورتی که ما اگر با قدرت ایمان و توسل به اهل بیت(ع) پیش رویم، پیروزی با ماست.

وی افزود: ما با داشتن امید، مقاومت می‌کنیم و به آینده روشنی که وعده خداست ایمان داریم، انقلاب اسلامی در سال ۵۴ فقط یک چهاردیواری فیضیه بود که طلاب زیادی شهید و زخمی شدند اما همان زمان ما اعتقاد داشتیم که انقلاب ما پیروز خواهد شد.

عابدینی تاکید کرد: امید در کنار مقاومت، ما را به پیروزی خواهد رساند این مشکلات که همه به آن اذعان داریم ما را برای برداشتن بارهای سنگین تری در آینده آماده خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: رسانه باید واسطه ای بین مردم و واقعیت‌های جامعه باشد، حتی اگر همه مردم خسته و ناامید شدند اما ما نباید ناامید و خسته شویم، واکنشی که رهبری در برابر وادادگی برخی مسئولان داشتند این بود که خود آنها را به عمل به وظایفشان ارجاع دادند.

وی گفت: متاسفانه برخی مسئولان خوشحال می‌شوند که مردم در خیابان‌ها اعتراض کنند و در جامعه اغتشاش شود، در همین راستا رهبری نگاهشان این است که هرکس مسئولیتی قبول کرده باید پای مسئولیت خود بماند و پاسخگوی مردم باشد و به وظیفه خود عمل کند.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: امر به معروف و نهی از منکر هدف نسبی قیام امام حسین(ع) است و ما را به هدف اصلی هدایت می‌کند و هدف اصلی ایشان توجه به اصل امامت است، ما باید در منکرشناسی و معروف شناسی به مردم کمک کنیم، چقدر رسانه به این وظیفه خود عمل کرده است؟

وی بیان کرد: کاخ نشینی مسئولان و‌کوخ نشینی مردم واقعیت جامعه است ما باید چشم بینا و بصیر و زبان گویا و فریادگری داشته باشیم تا بتوانیم در مسیر انقلاب قرار بگیریم، همه باید یکدیگر را با محوریت امام حسین(ع) دریابیم و گرایش‌های جناحی و سیاسی فقط برای اتحاد ما مشکل زاست، اما ما باید عضو حزب سیدالشهدا(ع) و حزب الله باشیم.

عابدینی در پایان درباره توجه ویژه مسئولان و مردم به پیاده روی اربعین عنوان کرد: امسال عده ای به دنبال این هستند که آفت‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی را متوجه اربعین کنند، اربعین نماد حماسه مقاومت اسلامی در منطقه است نباید مثل یک عزاداری معمولی دیده شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان