۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین "نشست فعالان گردشگری الکترونیک کشور" در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۲۸۲۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۴ ساعت: ۱۳:۲۳ ↗ لینک کوتاه

همزمان با روز جهانی جهانگردی؛

"نشست فعالان گردشگری الکترونیک کشور" در قزوین برگزار می‌شود

همزمان با پنجم مهر ماه (۲۷ سپتامبر ) روز جهانی جهانگردی، قزوین برای نخستین بار میزبان "فعالان گردشگری الکترونیک کشور "خواهد بود.

"نشست فعالان گردشگری الکترونیک کشور" در قزوین برگزار می‌شود
محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به نقش گردشگری الکترونیک در توسعه پایدار گردشگری کشور اظهار کرد: گردشگری صنعتی نوپا و درآمدزاست که توسعه و رونق آن آثار اقتصادی و پدیده‎های اجتماعی متعددی را در برخواهد داشت.

وی افزود: گردشگری الکترونیک به عنوان زیر شاخه‎ای از این صنعت، روشی نو در ارائه و معرفی جاذبه‎های گردشگری و موضوعات مربوط به این حوزه محسوب می‎شود که متاسفانه در کشور ما علی رغم ظرفیت‎های فراوان و چشمگیری که وجود دارد تاکنون به درستی عمل نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین ادامه داد: در رابطه با نقاط گردشگری ایران، نحوه سفر به این اماکن، نحوه رزرو هتل، پرداخت هزینه‌ها از طریق اینترنت و دنیای مجازی شناخت و اطلاعات کمی وجود دارد.

حضرتی گردشگری الکترونیک را موتور محرک صنعت گردشگری خواند و گفت: ظرفیت‌های موجود در اقلیم ایران فرصتی ویژه برای توسعه گردشگری کشور و ارائه آن در منطقه و جهان است و باید با توسعه این ظرفیت‎ها از طریق استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباط روز دنیا برای رونق گردشگری، ایجاد اشتغال و درآمدزایی مولد تلاش نماییم.

وی عنوان کرد: امسال به بهانه شعار سازمان جهانی گردشگری با رویکرد گذار از بازاریابی و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک، همزمان با پنجم مهرماه 27 سپتامبر روز جهانی جهانگردی"نشست تخصصی فعالان گردشگری کشور" با حضور دست اندرکاران این حوزه اعم از بخش خصوصی و دولتی، دانشگاه، تشکل‌ها و دست اندرکاران صنعت گردشگری برای نخستین بار در استان قزوین برگزار و به موضوعاتی چون روش‌های پرداخت الکترونیک، استفاده از ظرفیت پول الکترونیکی و روش‌های نوین بازاریابی الکترونیک توسط متخصصین این حوزه پرداخته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: دنیای امروز در زمینه گردشگری با استفاده از ابزارهای دیجیتالی موفقیت‌های بسیار چشمگیری کسب کرده است.

وی اضافه کرد: فرصت‌هایی که گردشگری الکترونیک در اختیار گردشگران دنیای واقعی قرار داده باعث شده تا شمار متقاضیان توریسم مجازی و استفاده از این خدمات روز به روز افزایش یابد، امیدواریم بتوانیم با برگزاری این همایش و ارائه رویکردهای نوین در ارتباط با گردشگری الکترونیک گامی موثر در زمینه رونق اقتصادی و توسعه پایدار گردشگری استان برداریم.

این مسئول ابراز کرد: "نشست تخصصی فعالان گردشگری الکترونیک کشور" روز پنجشنبه 5 مهرماه از ساعت 9 الی 12 در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان